0
powrót
 

diskuze k tématu: Mondeo nebo Primera pro čtyřčlennou rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, japonská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 12:46, RE: Mondeo TD
mufik.martin napisał:
Po prodeji punta jsem dostla skvelou nabidku na forda mondeo od kamarada, je to ten starsi model 1995 a asi s nejhorsim motorem co kdy ford vyrobil nebo vubec nejhorsi naftak vsech dob, vedel jsem o tom motoru z internetu hodne, ale zpatky na zem k realnym zkusenostem. Kamarad ho koupil z nemecka kde mel jednoho majitele, on byl druhym. Pravidelne auto servisoval, motor TD ma u teto starsi verrze vykon 65 kw nikoliv 66 jako faceliftovane modeo. Takze muj motor ma najeto ted 290 tis, zadna hlava ...
Mám zkušenost skoro jak podle kopíráku. Rok 1995, kombík 1,8 TD. Původně z Holandska, pak krátce u pána pečlivky, jehož žena s velkým vozem nedokázala zajet do garáže, takže prodej mému kamarádovi. U něj 3 roky, nevelký provoz jen v létě (jezdí spíš na kole, v práci erárem), přes zimu odevzdané SPZ a v garáži. Po něm půl roku já a poslední rok slouží manželce jiného mého kamaráda, který potřeboval vůz na 3 malé děti. Vše v pohodě, já ho předával asi se 165 000 km na tachu. Souhlas, že nejslabší byla spotřeba, byl jsem zvyklý na 4,5 litru v Passatu, ale tady byl problém dostat se pod 6, a to jsem se opravdu silně snažil. Motor dost hrubý s turboefektem, zpřevodování nic moc, takže na 5 už těsně nad stovkou točil 3000, jestli se dobře pamatuju. Nejhorší v horách, je to auto na roviny (to původní Holandsko). Nic moc sedadla. Ale na nenáročný provoz posloužilo, a když uvážím, že se taková seženou okolo 60 tisíc… Souhlasil bych ale, že něco takového lze čekat jenom při trvalé předchozí péči. Což tohle ty roky mělo a já od kámoše věděl, že mu předchozí 3 roky dělal pomyšlení. Ale to jsme zase u toho starého známého, že u tak starého auta už může být (nej)důležitější jeho CV.
P.S. Váha cca 1400 kilo souhlasí. Passat B4 stejného ročníku měl tuším 1360. Třeba dveře na mě působily „papírovým“ dojmem, taky sedadla byly proti Pašíkovi mnohem lehčí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 12:49, RE: Mondeo TD
Tomi napisał:
já zas mám kamaráda,kterého potkalo s tímhle motorem snad všechno co mohlo.Po 2 kompletní generálce se na to vysr...Takže ten asi stejný názor nesdílí.Nemyslím si,že někdo bude mít štěstí jako ty na perfektní kus.U Primery nemusíš mít štěstí na kus,většina je dobrá,spíš seš smolař když vybereš špatnou.
Jo a Mondeo kombi s 1.8td , že by mělo 1400kg???to si nemyslím,věřil bych tak 1600-1700kg,beru podle exmojí Nubiry kombi 1685kg celkově.
Jak rikam, nikdy bych si neporidil TD protoze vim, co dokaze lidem pridelat za starosti, ale byla to nabidka od kamarada a takova rychlovka, ber nebo nech bejt. A kdyz vam reknu, ze to auto mam za 20 tis a ten clovek predemnou udelal komplet nove kotouce, desticky, rozvody, alternator, starter, zimni gumy Barum, novy zadni narazni (bohuzel sedivy a ne v barve vozu, avsak nema vliv na jezdeni, casem necham striknout), tlumice ve vybornem stavu, auto bylo v minulosti jen lehce havarovane tak si myslim, ze jsem neprohloupil. Ano muzu mit problemy s motorem, ale toto auto na bazarech stoji 30 tis a vic a musel bych nechat delat rozvody, olej, brzdy nejspis, casem ten alternator asi taky, gumy bych asi tezko dostal nove, i kdyz dostal jsem jen zimni :( A auto jinak po celou dobu udrzovane. Ale uznavam, ze povest fordova naftaku je spatna. Nedavno me zastavil na krizovatce clovek v novejsim Mondeu kombi model 1996 a novejsi. Stejny motor jen ta nova verze 66kw. A ptal se, taky se ti to tak ser..? rekl jsem ze ne, ze mam 300 tis a na motor neni temer sahnuto...on rikal: ja to koupil prave z nemecka, uz jsem v motoru za 20 tis a snad uz ted bude vse ok. Podotykam, ze jeho auto bylo jak kdyby sjelo z vyrobni linky, proto jsem se divil, ze mel s tim motorem takove problemy. Jinak mondeo ma opravdu vahu okolo 1400 kg, ale to je pohotovostni, ne maximalni. Maximalni zatizeni mam nekde okolo 1700 kg tim si nejsem jisty, ale auto vcetne vsech naplni bez cestujicich vazi 1400, rekl bych ze podobne jako ta vase Nubira.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 12:53, RE: Vectra B
Koloss napisał:
Pokud Oplu odpustíte výrazně větší problémy s korozí, než mají oba poptávané automobily, pak se může stát vyrovnaným soupeřem.
ja měl tu B verzi po lehounkém faceliftu a neměl jsem na ní ani náznak koroze. Nevím to určitě ale myslim že tam už byly problémy s korozí vyřešeny. Navíc je zde výběr ze tří karosářských variant a absolutní nezájem zlodějů. (i když to je v případě Primeyr a víceméně i u mondea taky)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 12:53, RE: Mondeo TD
Tomi napisał:
já zas mám kamaráda,kterého potkalo s tímhle motorem snad všechno co mohlo.Po 2 kompletní generálce se na to vysr...Takže ten asi stejný názor nesdílí.Nemyslím si,že někdo bude mít štěstí jako ty na perfektní kus.U Primery nemusíš mít štěstí na kus,většina je dobrá,spíš seš smolař když vybereš špatnou.
Jo a Mondeo kombi s 1.8td , že by mělo 1400kg???to si nemyslím,věřil bych tak 1600-1700kg,beru podle exmojí Nubiry kombi 1685kg celkově.
Má, viz můj příspěvek níže.
Passat B5 s "nejsockovatějším" motorem 1,9 TDI 66kW a bez klimy má podle techničáku 1425 kg. Mondeo Tournier 1,8 TD přesně nepamatuju, ale víc nemělo. Cca 1600 kg má kombík další generace s dvoulitrem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 12:59, RE: bez předmětu - DOLLY?
free78 napisał:
A nemůže nám Kylie náhodou připomínat jednu takovou "slavnou" češku Noru Bochníčkovou alias Dolly Buster?
Tak to ty hlášky z dřívějška o tom, že "muž který spal s tisícem žen se nestane gynekologem" nabírají nový rozměr.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 13:00, RE: Rubal
Rubal napisał:
To tvrzení že za pár měsíců bude mít každá pojišťovna dražší povinné ručení na 1.8 T 110 kW než na 2.0i 85 kW se mi zdá docela uhozené. Vždyť to takhle funguje už několik let. To že pár pojišťoven bude povinné ručení uzavírat podle výkonu auta tomu věřím, ale že to bude dělat každá je blbost.
například v Rakousku je to naprosto běžné
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 13:20, RE: japonec
Tomi napisał:
jj Accord nevím,která je to generace,ale model 98-02 je krásnej.Jsem velkej fanda toho modelu.Být to na mě taky šáhnu po něm.
Já o něm taky uvažoval až do doby, než jsem do něj sednul. Oproti Mondeu a asi i Primeře je to uvnitř stísněnější. Ale pokud je tazatel spíše menší postavy a rodina taky, pak bych ho do výběru přidal, tenhle model (tuším 6. generace) se dělal i jako hatchback.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 14:37, RE: Made in Japan..
Kylie napisał:
.. se mi u vozu tohoto věku "rozumnější" volbou jeví ... (dle GÜV jsou starší mondea poněkud více poruchová, než "zdrávo" jest).
A nissan tahle auta uměl (škoda že s nimi vpodstatě "končí") ..
PS: Co říkáte na letošní výsledky Car of the year?
Japan cars forever!
http://video.kenblockracing.com/flash/small_player/preloader.swf?vendor_id=204&media_id=9183&bgcolor=FFFFFF&autoplay=0

A choďte dřív spát, je to dobré na pleť. Na rozdíl od Opelu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 15:07, RE: Rubal
Valnoha napisał:
například v Rakousku je to naprosto běžné
Tady ale nejsme v Rakousku, tady to zatím nabízí jedna pojišťovna a pochybuju že to tak budou dělat za pár měsíců všechny tuzemské pojišťovny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 17:26, RE: Kilometry
Koloss napisał:
Jedná se o vozy střední třídy, takže v Česku i na Slovensku nejspíš začínaly svou službu u manažerů a nikoli jako rodinné vozy. Nájezdy kilometrů tak budou velké a vzhledem k věku lze očekávat 200 tisíc na tachometru. Východní část Německa na tom nebude o mnoho lépe. V bohatších částech Německa ale jako rodinné auto určitě mohlo začít i končit a tak může i 100 tisíc km být realitou. Stejně bych se ale vyhnul bazarům, kde inzerují "govorim po ruski" a ostatní východní řeči, stejně tak inzerátům "...
Koloss: naprostý souhlas.Já osobně mám s Fordama jen ty nejlepší zkušenosti a nechápu, kde někteří na ty pomluvy chodí.Nejspíš mě to připadá jako závist, nebo jak bych to nazval.Já mám jen škůdku Oktávku a on Mondeo, tak ho raději pomluvím,ať si koupí také oktávku a bude mít s ní problémy co mám já ....Toť typická česká povaha.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 17:38, Rada
Pokud mohu poradit, tak v dané kategorii bych volil poněkud jinak. S daným obnosem v kapse máte poměrně dobrou nabídku více či méně ojetých vozů, Ford láká cenou a designem, bohužel jej trápí stejně jako Nissan koroze. Co se týče náhradních dílů asi velký rozdíl v ceně nebude (byť bych očekával levnější Ford) a ostatní provozní náklady budou podobné (pneumatiky, spotřeba, ...).
Pokud nejste "napevno" rozhodnut pro jedno nebo druhé, dovolil bych si upozornit na jinou alternativu než uvádějí kolegové a to sice Fiat Marea 1,6 16v. Opravdu jej považuji za šampiona dané kategorie. Za cenu 2500 - 3000 EUR dostanete zachovalý vůz s klimatizací a plnou elektrickou výbavou, 4-mi airbagy a servisní knížkou. Motor je patrně nejlepší pohonnou jednotkou své objemové kategorie (je velice pružný, ochotně se vytáčí, je spolehlivý a má výbornou spotřebu okolo 7 l), karoserie je pozinkovaná a ani kusy z roku 97 nebývají tak zrezlé jako soudobá mondea a jsou na něj velice levné díly. Špatná pověst jen tlačí ceny dolů a pokud si vyberete správný motor a rok, nic Vás nezaskočí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 18:20, RE: bez předmětu - DOLLY?
Koloss napisał:
Tak to ty hlášky z dřívějška o tom, že "muž který spal s tisícem žen se nestane gynekologem" nabírají nový rozměr.
Tedy pánové, samotný tenhle "nápad" mi příjde docela HODNĚ "out", ale přirovnání k Dolly Buster - to už je snad(opravdu) urážka...
PS: To jste tak "nešťastní", že mám takou "proxoteorii" o autech, že až takovéto "vymyšlenosti"?
PPS: A to s tím "mužem s tísíci ženami" - přiznávám - NEchápu ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 18:24, RE: Rada
i napisał:
Pokud mohu poradit, tak v dané kategorii bych volil poněkud jinak. S daným obnosem v kapse máte poměrně dobrou nabídku více či méně ojetých vozů, Ford láká cenou a designem, bohužel jej trápí stejně jako Nissan koroze. Co se týče náhradních dílů asi velký rozdíl v ceně nebude (byť bych očekával levnější Ford) a ostatní provozní náklady budou podobné (pneumatiky, spotřeba, ...).
Pokud nejste "napevno" rozhodnut pro jedno nebo druhé, dovolil bych si upozornit na jinou alternativu než uvádějí kole...
Tohle mi neda - muzes mi prosimte rict, kde presne ty Primery ta koroze trapi?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 18:47,
Znám osobně pár uživatelů, kteří Mondeo této generace vlastnili ať už zakoupené jako nové nebo ojeté, jednalo se o verze s benzínovými motory 1,8l a 2,0l a všichni si ho chválili. Jízdní vlastnosti, prostor ok., žádný problém s korozí, spolehlivost "přiměřená" - tj.provoz auta žádnou díru do peněženky nedělal, neplatilo okřídlené : Fordem tam, vlakem zpátky. Je ovšem pravdou, že nejmladším exemplářům je dnes min.8 let, Primeru lze koupit o něco málo mladší.
Japonec má skvělý podvozek, je to ovšem za cenu ztráty pohodlí. Jezdit s tím vozem po městě je očistec, právě kvůli nadměrné tuhosti podvozku (uznávám, že někdo právě v tom vidí přednost), výhled z vozu není nejlepší (sedí se hodně nízko) a problém může nastat při parkování - malý rejd.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 19:09, RE: Made in Japan..
Kyle napisał:
Japan cars forever!
http://video.kenblockracing.com/flash/small_player/preloader.swf?vendor_id=204&media_id=9183&bgcolor=FFFFFF&autoplay=0

A choďte dřív spát, je to dobré na pleť. Na rozdíl od Opelu.
Děkuji za "upozornění" - já ale opravdu trošičku "hyperaktivní" jsem (ve všem ,-)
PS: Ale s pletí máte pravdu (a s opelem také - i když insignia možná opravdu ..)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 19:11, RE: Rada
Draxx napisał:
Tohle mi neda - muzes mi prosimte rict, kde presne ty Primery ta koroze trapi?
Nevím kde trápí koroze Primeru, ale Mondea často na první pohled vypadající jako zcela bez koroze už na druhý pohled taková nejsou. Reznou tam kam se běžně málokdo podívá. A nejeden kousek zvenku vypadající bezvadně ve skutečnosti drží pohromadě víceméně barva. Děravé nosníky, podběhy, pal začnou lemy a prahy. Moje osobní zkušenost. Na havárku to nesvedete. Kupoval sem ho nové. A to začalo už ve 4 letech stáří. Dodatečné ochranné nástřiky to zpomalili ale i tak už bylo zaděláno. Motor 1.6 je na tak velké auto slabý a dlouhé převody situaci ještě zhoršují. Časté problémy s různě stávkujícími elektro systémy mi klidu taky nepřidali. Dlouho sem se ho zastával, ale nakonec sem se ho rád zbavil a dnes už bych ho s klidným svědomím nedoporučil. Reaguji hlavně proto že bych stejně jako předchozí autor doporučil Fiat Mareu jako jednoznačně lepší alternativu. Souhlasím se vším co uvedl, jen ta spotřeba, to si nejsem tak úplně jist. V roce 96 si ji jako jednu z prvních pořídil můj známý a já se rozhodl pro Mondeo. On s ní jezdí ke spokojenosti doposud a já jen nepříliš rád vzpomínám na svoje tehdejší ne úplně nejlepší rozhodnutí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 19:13, RE: bez předmětu - DOLLY?
vasapasa napisał:
Fůůůj irenka jsem už málem zahodil klávesnici z okna.....

není to ona
http://www.dolly-buster.at/history/

Viděl bych to spíše na méně uspěšnou irenku než je dolly buster
Tak jak se žije s "představou", že nějaká "pornohvězdička" vám to "nandá" v auto(teorii) i "praxi na silnici" - asi "bubě" co?
PS: Tak NEvymýšlejte takovéhle "kokotiny" - to bych po těch měsících opravdu NEčekala ..
PPS: Takový přehled nemám, ale neočekávala bych, že děvčata z tohoto oboru se věnují autům (a navíc asi nejezdí citroën) ..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 19:23, RE: Rada
potak napisał:
Nevím kde trápí koroze Primeru, ale Mondea často na první pohled vypadající jako zcela bez koroze už na druhý pohled taková nejsou. Reznou tam kam se běžně málokdo podívá. A nejeden kousek zvenku vypadající bezvadně ve skutečnosti drží pohromadě víceméně barva. Děravé nosníky, podběhy, pal začnou lemy a prahy. Moje osobní zkušenost. Na havárku to nesvedete. Kupoval sem ho nové. A to začalo už ve 4 letech stáří. Dodatečné ochranné nástřiky to zpomalili ale i tak už bylo zaděláno. Motor 1.6 je na ...
Ono právě u té spotřeby se lámal chleba někdy v roce 99, kdy dostala novou řídící jednotku Magnetti-Marelli přizpůsobující se stylu jízdy (od té doby už neselhávají cívky) a převodovku s delšími rychlostmi. Spotřeba je od té doby opravdu nižší, ale ani u starší verze tohoto motoru nebyla až tak špatná. Z vlastní zkušenosti (Fiat Brava 97) za 35 tis. km během 2 let průměr cca 8 l, normální svižná jízda (žádná ecorallye ani cihla), před startem cca 5 min zahřát motor, řazení v cca 3500 ot./min.
Jinak ač nejsem odborník na Nissan, tak známého pantáta řešil neustále korozi prahů a lemů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 20:08, RE: Vectra B
Koloss napisał:
Pokud Oplu odpustíte výrazně větší problémy s korozí, než mají oba poptávané automobily, pak se může stát vyrovnaným soupeřem.
Ač tady lehce za Opel kopu , musím souhlasit, že do roku 2000 to ještě žádná sláva není. Pak je to lepší a koroze spíše ukazuje na havárii nebo špatný styl zacházení. Taydy jsou momentálně celkem vyovnaní soupeři a rozumné volby. Chybu neudělá tazatel s žádným autem, ani s Mondeem ani s Primerou, ale osobně bych šáhl minimálně po 2-litru. Primera má jeden známý neduh- praská jí poloosa, bacha na to, je to konstrukční vada, ví se o tom, oprava není přemrštěná, ale jak se to stane, auto už po vlastní ose neodjede.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.11.2008 20:31, RE: Rubal
Rubal napisał:
Tady ale nejsme v Rakousku, tady to zatím nabízí jedna pojišťovna a pochybuju že to tak budou dělat za pár měsíců všechny tuzemské pojišťovny.
Spíše budou .. tedy otázka časů zůstává otevřena, ale "změna" systému pojištění je "na spadnutí" ..
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.