0
powrót
 

diskuze k tématu: Nenechávejte své nezajištěné auto bez dozoru

kategorie zaszeregowania tematu:
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Niedziela 09.03.2014 00:37, Ach jo...
"Podle automobilky Ford průměrný motor spálí za hodinu volnoběhu množství paliva postačující na ujetí cca 25 km. U automobilů pohybujících se především v městském provozu může být výhodné používat systém Stop/Start. V ostatních případech, kdy víme, že budeme stát déle než minutu, je ekonomičtější motor vypnout. Následné nastartování vás bude stát méně pohonných hmot a s tím souvisejících emisí."
Průměrný automobil se zahřátým motorem spálí za hodinu volnoběhu cca 1 litr paliva (u chrochty méně). Který průměrný automobil jezdí za 4 litry/100?
Jo ono bylo myšleno spotřeba studeného motoru, tak to ano, to jsou možná 2 litry/hodinu. Který průměrný automobil jezdí se studeným motorem za 8 litrů/100?
Systém Start/Stop vypíná motor až při dosažení provozní teploty a navíc na to musí být náležitě dimenzován startér a baterka. Simulovat to s běžným autem obvykle znamená úsporu třeba 0,3 ltr/100 km (tedy 11 Kč) ve městě, avšak sem tam výdaj 7000 Kč za nový startér nebo 2500 Kč za baterku.


"Pokud chcete v mrazivá rána usedat do již vyhřátého vozu, zvažte instalaci nezávislého topení. To dokáže v předem nastavený čas vyhřát promrzlý automobil bez nutnosti startování motoru, dražší systémy ohřívají prostřednictvím chladicí soustavy také blok motoru. Cena těchto zařízení začíná na 15 tis. Kč."
Spálená nafta v nezávislém topení se nějak finančně liší od nafty, která musí projít motorem? Nebo se 15000 nepočítá do investic do auta?


Tak co vlastně lidi chcete, ušetřit nebo pohodlíčko?
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 09.03.2014 08:52, RE: Ach jo...
David V napisał:
"Podle automobilky Ford průměrný motor spálí za hodinu volnoběhu množství paliva postačující na ujetí cca 25 km. U automobilů pohybujících se především v městském provozu může být výhodné používat systém Stop/Start. V ostatních případech, kdy víme, že budeme stát déle než minutu, je ekonomičtější motor vypnout. Následné nastartování vás bude stát méně pohonných hmot a s tím souvisejících emisí." Průměrný automobil se zahřátým motorem spálí za hodinu volnoběhu cca 1 litr paliva (u chrochty méně). Který průměrný automobil jezdí za 4 litry/100? Jo ono bylo myšleno spotřeba studeného motoru, tak to ano, to jsou možná 2 litry/hodinu. Který průměrný automobil jezdí se studeným motorem za 8 litrů/100? Systém Start/Stop vypíná motor až při dosažení provozní teploty a navíc na to musí být náležitě dimenzován startér a baterka. Simulovat to s běžným autem obvykle znamená úsporu třeba 0,3 ltr/100 km (tedy 11 Kč) ve městě, avšak sem tam výdaj 7000 Kč za nový startér nebo 2500 Kč za baterku. "Pokud chcete v mrazivá rána usedat do již vyhřátého vozu, zvažte instalaci nezávislého topení. To dokáže v předem nastavený čas vyhřát promrzlý automobil bez nutnosti startování motoru, dražší systémy ohřívají prostřednictvím chladicí soustavy také blok motoru. Cena těchto zařízení začíná na 15 tis. Kč." Spálená nafta v nezávislém topení se nějak finančně liší od nafty, která musí projít motorem? Nebo se 15000 nepočítá do investic do auta? Tak co vlastně lidi chcete, ušetřit nebo pohodlíčko?


Nejrozumnější je koupit takové auto, které je stavěné na zdejší klima. Kupříkladu můj dieselový megane topí dříve (po cca 3 minutách / 1km jízdy) než benzínový modus. Má totiž přídavné elektrické topení přímo z výroby.
A pokud nechcete škrábat každé ráno skla, je nejelegantnějším řešením garáž .
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Wtorek 11.03.2014 01:31, Pohodlí...
Ono je problém v tom, že každý by chtěl aby auto bralo tak 3l paliva, nezávislé topení měly snad i Fabie Junior a byly bezporuchové... Jinak Start/Stop nemám zrovna v oblibě, když letíte po Německé Autobahn 250km/h odbočíte na benzinku a chcete nechat dochladit Turbo a převodovku a motor a systém Vám to rozpálené auto vypne A jinak v minulém voze jsem nezávislé topení měl a opravdu za těch pár litru nafty za celou zimu to opravdu stojí! Aktuální moje auto to nemá a v zimě je to utrpení Navíc zahřáté auto daleko méně trpí, protože startujete předehřáty motor...
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Cztwartek 13.03.2014 12:01, RE: Pohodlí...
eTeflon napisał:
Ono je problém v tom, že každý by chtěl aby auto bralo tak 3l paliva, nezávislé topení měly snad i Fabie Junior a byly bezporuchové... Jinak Start/Stop nemám zrovna v oblibě, když letíte po Německé Autobahn 250km/h odbočíte na benzinku a chcete nechat dochladit Turbo a převodovku a motor a systém Vám to rozpálené auto vypne A jinak v minulém voze jsem nezávislé topení měl a opravdu za těch pár litru nafty za celou zimu to opravdu stojí! Aktuální moje auto to nemá a v zimě je to utrpení Navíc zahřáté auto daleko méně trpí, protože startujete předehřáty motor...


Souhlas. Mám eber na dodávce, komfort vynikající, v mrazu nemusím lézt po autě, abych oškrábal sklo. Jen nastartuju, setřu, a jedu. Těch pár půlhodin za zimu na spotřebě ani nepoznám, ale motor naskočí ochotněji, s příjemnějším zvukem. Proto doporučuju (když už, tak už) topení "do vody".
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.