0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 626 nebo Mitsubishi Galant?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 08:56, Mazda 626
Vlastním Mazdu 626, 2,0, 16 V, typ GE. Je to moje druhá Mazda a jsem s ní velice spokojen. Nejvíce si cením spolehlivosti, nikdy mě někde nenechala a stále dobře funguje. Ceny náhradních dílů nejsou vůbec velké, rozhodně levnější než na francouze. S tímto motorem jezdím za 7 l. benzinu a to nepatřím k šetřílkům. Motor se nechá krásně vytáčet a kolem 4000 otáček je to paráda. 626 trpí jako každé auto některými neduhy. Korozi zadních lemů a chycené prahy má v dnešní době už každá GE. Problém je často parkovací brzda, která nemá velkou účinnost a zatuhává lanovod a pohyblivé raménko. To se pak může stát, že se ručka nevrátí a pěkně se zařejí kotouče. Používím olej Castrol Magnetec 5W40 a žádný klapot zdvihátek. Musí se měnit po 10000 km. pak není problém. Při koupi si je nutné dávat pozor, zda studený motor nekouří. To jsou pak opotřebené stírací kroužky a z auta se pak stane jezdící dymounice. Nezbývá než kroužky vyměnit, mám to už za sebou. Dotazovateli bych doporučil si trošku připlatit a koupit novější GF. I když GE má krásný vzhled sportovně rodinného auta a bude pěkná ještě dlouho.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 09:01, Japonci
pokud je pán na japonská auta v tomhle ročníku,tak rozhodně bych neopomíjel Toyotu CarinuE,která patřila k nejspolehlivějším autům na trhu a vzhledově nevypadá taky nejhůř. Jinak jednu takovou máme v rodině a dodnes má nevařený originální výfuk (r.v. 1996).Myslím,že i toto leccos dokazuje...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 09:12, RE: Japonci
dattlik napisał:
pokud je pán na japonská auta v tomhle ročníku,tak rozhodně bych neopomíjel Toyotu CarinuE,která patřila k nejspolehlivějším autům na trhu a vzhledově nevypadá taky nejhůř. Jinak jednu takovou máme v rodině a dodnes má nevařený originální výfuk (r.v. 1996).Myslím,že i toto leccos dokazuje...
tak v tom pripade nemuzem v doporuceni opomenout ani Primeru P10 (popr. P11)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 09:42, RE: Japonci
key1 napisał:
tak v tom pripade nemuzem v doporuceni opomenout ani Primeru P10 (popr. P11)
a dále nemůžeme opomenout ani Hondu Accord , zřejmě největší konkurenci 626.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 09:47, Motory GDI
Má zde někdo zkušenosti (spolehlivost, spotřeba) s motory GDI, které se montovaly do Galantů? Setkal jsem, se s názory, že tyto motory, pracující s chudou směsí, jsou choulostivé na kvalitu benzínu. U Galantů se prý taky častěji objevovaly problémy s převodovkami.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 11:18, RE: Motory GDI
MartinSt napisał:
Má zde někdo zkušenosti (spolehlivost, spotřeba) s motory GDI, které se montovaly do Galantů? Setkal jsem, se s názory, že tyto motory, pracující s chudou směsí, jsou choulostivé na kvalitu benzínu. U Galantů se prý taky častěji objevovaly problémy s převodovkami.
jistě,že jsou choulostivé na kvalitu benzínu, podobně jako fsi od vw. Ale to se dá kompenzovat čerpáním jen kvalitního paliva, ovšem za to se připlácí, potom ztrácí smysl si ho koupit kvůli údajně nízké spotřebě, která je spíš přáním než realitou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 15:31, RE: Mazda 626
PV napisał:
Vlastním Mazdu 626, 2,0, 16 V, typ GE. Je to moje druhá Mazda a jsem s ní velice spokojen. Nejvíce si cením spolehlivosti, nikdy mě někde nenechala a stále dobře funguje. Ceny náhradních dílů nejsou vůbec velké, rozhodně levnější než na francouze. S tímto motorem jezdím za 7 l. benzinu a to nepatřím k šetřílkům. Motor se nechá krásně vytáčet a kolem 4000 otáček je to paráda. 626 trpí jako každé auto některými neduhy. Korozi zadních lemů a chycené prahy má v dnešní době už každá GE. Problém je č...
Měl jsem jako své první auto 12 letou 626 2.0L 66 kW benzín koupenou v AAA. Byla původně z Rakouska, ale v ČR ji měli přede mnou 2 majitelé. Byla to předchozí generace než je v článku.
Po 7 letech a 85 tisících jsem ji prodal. Během té doby mě nechala ve štychu 4x.
Asi 2. den po koupi odešel spojkový váleček za 1800 kč, zřejmě zamaskovaná chyba, nebo velká náhoda.
Pak jeden automechanik nedotáhl přívod k baterce a když jsem vypnul motor tak už pak nenaskočil, kabel byl vypadlý. Spravil jsem si to na silnici a proklínal mechanika
Pak mi praskl chladič, no moje blbost že jsem ho nenechal včas vyměnit, byl vařený a už nejakou dobu tekl.
Nakonec odešel alternátor. Vzhledem k tomu že auto bylo stočené nejméně o 100-150 tisíc a v tu dobu mohlo mít 350-400 tkm, tak si myslím že na to měl už nárok
Jinak jsem řešil jen spotřební věci jako destičky, kotouče, čepy.
Krom toho motor bral cca 1,5L oleje na 1000 km. Nicméně emisemi jsem vždy legálně prošel.

Takže můžu říct že s 626 spokojenost. Investice do oprav minimální a většinu času auto bez problémů sloužilo. Původně jsem plánoval že si ho nechám jen rok až dva, ale jelikož s ním nebyly problémy tak jsem si ho nechal 7 let. Do novějšího auta jsem šel hlavně kvůli bezpečnosti. V těhle starých autech je fakt neradnou případně bourat...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 15:38, Galanty se vyráběly dřív než je uvedeno...
V článku je drobná chybička. Galant se nevyráběl až od roku 1993 ale dříve...a to o několik let (sám nevím přesně, ale typuju tak od r. 1988). Dokonce bych řekl (jen pro doplnění), že Galanty I. generace měli v interiéru hezčí a kvalitnější materiály než zmiňovaní "žraloci", kteří mi přišli vevnitř moc "plastoví"... trošku "korejští"...přesto byl a je Galant krásné a na našich silnicích tak trošku exotické auto. Snad jedinou bolestí byla - je - přední náprava, která trpí vlivem kvality českých silnic.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 15:40, RE: Mazda 626
Petr S napisał:
Měl jsem jako své první auto 12 letou 626 2.0L 66 kW benzín koupenou v AAA. Byla původně z Rakouska, ale v ČR ji měli přede mnou 2 majitelé. Byla to předchozí generace než je v článku.
Po 7 letech a 85 tisících jsem ji prodal. Během té doby mě nechala ve štychu 4x.
Asi 2. den po koupi odešel spojkový váleček za 1800 kč, zřejmě zamaskovaná chyba, nebo velká náhoda.
Pak jeden automechanik nedotáhl přívod k baterce a když jsem vypnul motor tak už pak nenaskočil, kabel byl vypadlý. Spravil jsem si...
i ja jsem mel sve prvni auticko mazdu, jen jiny typ. a taky jsem s ni byl plne spokojen (az na nektere mouchy). kdyby mi ale zrala 1,5l oleje na 1000km ... tk bych s ni spokojen asi moc nebyl ;o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 16:03, RE: Mazda 626
key1 napisał:
i ja jsem mel sve prvni auticko mazdu, jen jiny typ. a taky jsem s ni byl plne spokojen (az na nektere mouchy). kdyby mi ale zrala 1,5l oleje na 1000km ... tk bych s ni spokojen asi moc nebyl ;o)
Jasně to mi vadilo asi nejvíc. Na druhou stranu při ceně oleje kolem 150kč za litr se nejedná o velké náklady oproti nákladům na benzín. Možná by stačilo jen vyměnit těsnění ventilů. Protože jsem ale auto plánoval jen na 2 roky, tak jsem do něj investoval co nejméně. Dokonce ani rozvody jsem po koupi neměnil, jen rozvodový řemen
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 16:17, RE: Mazda 626
Petr S napisał:
Jasně to mi vadilo asi nejvíc. Na druhou stranu při ceně oleje kolem 150kč za litr se nejedná o velké náklady oproti nákladům na benzín. Možná by stačilo jen vyměnit těsnění ventilů. Protože jsem ale auto plánoval jen na 2 roky, tak jsem do něj investoval co nejméně. Dokonce ani rozvody jsem po koupi neměnil, jen rozvodový řemen
no... jedna vec je tech nejakych 10-15% nakladu navic (z ceny benzinu) a druha vec je vopruz, ze clovek furt musi pamatovat na to, ze ma kontrolovat a dolevat olej . nicmene ... clovek si asi casem zvykne
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 16:34, RE: Mazda 626
key1 napisał:
no... jedna vec je tech nejakych 10-15% nakladu navic (z ceny benzinu) a druha vec je vopruz, ze clovek furt musi pamatovat na to, ze ma kontrolovat a dolevat olej . nicmene ... clovek si asi casem zvykne
Nejvíc auto bralo při velké zátěži, takže hlavně na dálnici. Tak stačilo zkontrolovat olej jen po delší dálniční jízdě (nebo po každé 2.-3. jízdě po dálnici). Při jízdě v klidu po městě prakticky olej neubýval.

No dnes bych auto co takhle žere olej samozřejmě už nechtěl
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 18:08, mazda 626ge
nevím, jestli má smysl kupovat tak staré auto, nechají se dnes díky "krizi" za podobné peníze koupit modernější vozy než 626ge od mazdy. Ale možná právě díky té relativní jednoduchosti a tím i spolehlivosti chce tazatel právě tento vůz. Problém bude určitě v tom, kde sehnat zachovalý kousek. Já mám tento typ necelé dva roky a nemohu si stěžovat: pohodlné tiché svezení, žádné vrzání, dobrá výbava /abs, 2bag, 4xelokna/, mimo město nízká spotřeba 7l, ve městě 10, náhradní díly z druhovýroby za "babku", celkem živý motor, výborné zpřevodování vyšších stupňů 5ka/140 3200ot, výborné topení, i po 12 letech stále funkční klima. Zápory: je to prostě staré auto a to bude vyžadovat investice, pokud nemá dělat vostudu, ruční brzda, koroze na zadních lemech. Přimlouval bych se za 2.0l motor, mám 1.8/66kw a při plném obsazení to už není ono. Ještě jeden zápor tahle mazda má: čekáme 4 příůstek, takže půjde asi z domu, ale cena na trhu ojetin je dnes úplně jinde, než když jsem ji kupoval
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 18:43, RE: Motory GDI
MartinSt napisał:
Má zde někdo zkušenosti (spolehlivost, spotřeba) s motory GDI, které se montovaly do Galantů? Setkal jsem, se s názory, že tyto motory, pracující s chudou směsí, jsou choulostivé na kvalitu benzínu. U Galantů se prý taky častěji objevovaly problémy s převodovkami.
Měl jsem tento motor v mitsubishi carisma (GDI 92 kw) a naprostá spokojenost. Je sice opravdu citlivý na kvalitu paliva, ale pokud netankujete v "JZD" není problém. Když byl problém (voda v benzínu - přece jen žijeme v česku), stačilo 1/2 lahve velfobinu na plnou nádrž. A k názoru Tomiho: nevím kolik zkušeností s tímto motorem máte vy, ale já s ním najel přes sto tisíc km za dva roky s průměrnou spotřebou 6,3 litru. To mi jako zbožné přání nepřipadá, zvláště když nejsem žádný loudal. Na podávaný výkon a vůz vnější velikosti octavie (ovšem uvnitř podstatně prostornější) mi přišla spotřeba jako velmi velmi dobrá. Mě váš příspěvek přijde jako "znám, ale z doslechu".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.10.2009 18:50, RE: Motory GDI
Tomi napisał:
jistě,že jsou choulostivé na kvalitu benzínu, podobně jako fsi od vw. Ale to se dá kompenzovat čerpáním jen kvalitního paliva, ovšem za to se připlácí, potom ztrácí smysl si ho koupit kvůli údajně nízké spotřebě, která je spíš přáním než realitou.
Jen si ještě rýpnu. Tím "kvalitním palivem" myslíte třeba Shell - který v ČR propadl v testech kvality na celé čáře. Tankovat se totiž dá dobře i u supermarketů - při jejich prodaném množství se tam palivo "nezkazí" a nikdo si tam nedovolí nějaké "pančování".
PS: tím nezkazí myslím časovou reakci "biosložek"
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.10.2009 08:14, RE: Galanty se vyráběly dřív než je uvedeno...
Joska napisał:
V článku je drobná chybička. Galant se nevyráběl až od roku 1993 ale dříve...a to o několik let (sám nevím přesně, ale typuju tak od r. 1988). Dokonce bych řekl (jen pro doplnění), že Galanty I. generace měli v interiéru hezčí a kvalitnější materiály než zmiňovaní "žraloci", kteří mi přišli vevnitř moc "plastoví"... trošku "korejští"...přesto byl a je Galant krásné a na našich silnicích tak trošku exotické auto. Snad jedinou bolestí byla - je - přední náprava, která trpí vlivem kvality českých silnic.
V článku je to logicky samozřejmě myšleno tak, že v letech 93-97 se vyráběla zvažovaná generace. Mezi galanty s předním pohonem již třetí. Druhá se dělala od roku 1988 a první od 1984-řeč je stále o generacích s předním pohonem. Tomu samozřejmě předcházely verze s klasickým (zadním) pohonem s tím, že první se objevila již v roce 1970.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.10.2009 12:34, RE: Motory GDI
Tomi napisał:
jistě,že jsou choulostivé na kvalitu benzínu, podobně jako fsi od vw. Ale to se dá kompenzovat čerpáním jen kvalitního paliva, ovšem za to se připlácí, potom ztrácí smysl si ho koupit kvůli údajně nízké spotřebě, která je spíš přáním než realitou.
Tak nevím, jestli je to jen zbožné přání, mám zcela jinou zkušenost! Měl jsem Carismu 1,8GDI a lepší motor jsem zatím neměl. Chorvatsko jsem jel za 5,7L/100km a to asi není běžné u 1,8 92KW motoru, že? Jinak auto jelo jako utržené ze řetězu a fakt úsporně. Škoda, že Mitsubishi nedělá GDI dál, byla by to jednoznačná volba! V Galantu 2,4GDI jsem nejel, ale po mé zkušenosti s GDI bych neváhal. Jinak GDIček jsem měl kolem sebe pár a že by se někomu odporoučel motor jsem nikdy neslyšel, spíš o tom mluvili a psali lidé, kteří ho nikdy neměli. Jediné, co bylo na tom motoru trochu nepříjmené, bylo to cvakání hydr. zdvihátek. Dalo se to odstranit výměnou, ale nebylo to na dlouho.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.10.2009 16:50, RE: Galanty se vyráběly dřív než je uvedeno...
Joska napisał:
V článku je drobná chybička. Galant se nevyráběl až od roku 1993 ale dříve...a to o několik let (sám nevím přesně, ale typuju tak od r. 1988). Dokonce bych řekl (jen pro doplnění), že Galanty I. generace měli v interiéru hezčí a kvalitnější materiály než zmiňovaní "žraloci", kteří mi přišli vevnitř moc "plastoví"... trošku "korejští"...přesto byl a je Galant krásné a na našich silnicích tak trošku exotické auto. Snad jedinou bolestí byla - je - přední náprava, která trpí vlivem kvality českých silnic.
Ano první galant se dělal od roku 88, ale to byla první kulatá verze. Dokonce se dělal model Galant i před tím, ale to byla taková hranatá plechovka. Nevím jakého máte žraloka na mysli (já osobně říkám žralok verzi od 97-nahoru a pokd má tento model ošklivý vnitřek, tak už nevím,které auto má hezký. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, ale v Galantu, co jsem valstnil 98´ mi každý říkal, jak je to uvnitř hezky zpracované. Klidně Vám pošlu fotky, měl jsem originál sport edition v karbonu a byl to velmi kvalitní vnitřek, který i po 200kkm vypadal jako nový.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.10.2009 16:55, RE: Motory GDI
Pavlik napisał:
Měl jsem tento motor v mitsubishi carisma (GDI 92 kw) a naprostá spokojenost. Je sice opravdu citlivý na kvalitu paliva, ale pokud netankujete v "JZD" není problém. Když byl problém (voda v benzínu - přece jen žijeme v česku), stačilo 1/2 lahve velfobinu na plnou nádrž. A k názoru Tomiho: nevím kolik zkušeností s tímto motorem máte vy, ale já s ním najel přes sto tisíc km za dva roky s průměrnou spotřebou 6,3 litru. To mi jako zbožné přání nepřipadá, zvláště když nejsem žádný loudal. Na podávaný...
Ano Pavliku, bohužel jsem si již taky všimnul, že největší zanlci motorů GDI jsou:
1. lidé, kteří jej nikdy neměli a neznají
2. motorističtí novináři

My, co jsme s ním najezdili desítky tisíc km jsme měli jen obrovské štěstí, protože tento motor je naprosto příšerný)) No a mí kámoši to štěstí mají dodnes! Kdysi jsem tady napsal o carismě článek, ale už tady asi nebude. Opět se k tomu vyjadřovali lidé, kteří znali jen motoristické články a psali jen dokola, že GDI u nás nefunguje a je jen otázkou času, kdy motor přestane fungovat úplně. Pak jsem to už vzdal))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.10.2009 13:02, RE: Galanty se vyráběly dřív než je uvedeno...
mastercar napisał:
Ano první galant se dělal od roku 88, ale to byla první kulatá verze. Dokonce se dělal model Galant i před tím, ale to byla taková hranatá plechovka. Nevím jakého máte žraloka na mysli (já osobně říkám žralok verzi od 97-nahoru a pokd má tento model ošklivý vnitřek, tak už nevím,které auto má hezký. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, ale v Galantu, co jsem valstnil 98´ mi každý říkal, jak je to uvnitř hezky zpracované. Klidně Vám pošlu fotky, měl jsem originál sport edition v karbonu a byl ...
Nenapsal jsem nikde, že má ošklivý interiér...:) Pouze mi interiér u starších ( r.v. plus/mínus 1990) přišel tak nějak poctivě propracovanější a útulnější, lepší materiál... než u nástupců. Jako by s postupem času přibylo plastů s podivnou barvou. Třeba jste měl, jak píšete, lepší výbavu a navíc, názor na interiér a exteriér jakéhokoliv vozu je přeci vždy otázkou subjektivního dojmu...jinak z mého příspěvku je myslím jednoznačně cítit velké plus pro Galanta.
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.