A4 napisał:
kralici79 napisał:
Rád bych se dozvěděl aspoň motorizaci té Carismy. Celkově mi to přijde dost odfláknuté.
No, podle fotky otáčkoměru to vypadá na nafťáka...
HM..bude to čistě spekulace, protože ta fotka se nedá zvětšit, ale troufnu si tipnout alespoň podle přibližných rozmázlých nápisů. Motor 1,9TD. Je to archaický starý motor, jako snad jedinný z motorizací do Carismy ten milion kilometrů najet. Byl dodáván i do Volva S40 a Carisma je prakticky jeho bráška. Má 66kw. Já měl v Renaultu stejný motor ale bez turba ve variantě 40kw a najel jsem s ním cca 400tkm. I tak byl hodně živý a spotřeba kolem 4l nafty (3,6-4,4 v zimě). U těchto variant s turbem, pokud se jedná o F9Q, se prý občas zamotávaly řemeny nebo přeskakovaly rozvody. Jinak naprosto spolehlivý motor, jen rozvody jsem později dělal již po 70 tisících místo doporučovaných 90 tisíc km. 2x mi při 85 tisících praskly. Po druhých rozvodech se nandala hlava na můj F8Q právě z tohoto motoru s turbem a to auto s tím jelo i 200km/h, nemělo to omezovač, akorát já měl tachometr do 180 takže se rafička trochu na konci třepala:o) Je to vynikající motor, montovaný tehdy snad i do Kangoo, který bohužel nahradili problémovými 1,9-1,5dci. Přesto tomu Polákovi nevěřím, že chytnul na autě jen na ložiska, protože já ty statisíce najel taky díky dvojité generálce motoru. Možná by to ten motor najel i bez toho, těžko říct. Za celou dobu se měnil pouze jeden vstřik a prosakovalo gufero, toť vše. Parádně pružný motor.