Petr S napisał:
ale minimálně snad i Toyota a Hyundai zatím nepřipravují malé turbo benzíny ne?<br>
<br>
Už někdo vlastně vyhodnotil reálnou úsporu paliva down-size motorů s turbem oproti moderním stejně výkonným atmosférám (na velkém vzorku reálných aut)? Tipnul bych si že spotřeba bude srovnatelná, spíš horší u turbo motorů. Zkrátka efekt snížení emisí CO2 se zřejmě nekoná. Zato jsou výrobní náklady větší a auta potenciálně poruchovější = při koupi ojetiny víc věcí na co si dávat bacha.
Teoreticky je u menšího objemu šance na nižší spotřebu v případě menšího zatížení, tedy v městském provozu by to mohlo být lepší. Problém je, že ty malé turbomotory mají slušný krouťák od nižších otáček a lepší zátah je návykový, načež uživatel jezdí svižněji než s klasickým motorem a pak má spotřebu stejnou nebo i vyšší.