0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda CX-7 - vše o spotřebě

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 07:14, Na plyn!!
...anebo do toho dejte pořádný diesel. Nad tím autem jsem přemýšlel, ale první věc co mi vadí je absence automatu (i když se dá přivézt americká verze, ale ta bude mít zase mizerný podvozek) a ta spotřeba je fakt příšerná. To bych mohl jezdit taxíkem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 07:32, Spotřeba
Nedávno jsem zase četl, jak tohle auto dokáže být úsporné.
Takže kde je pravda, netuším.......
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 07:36, RE: Na plyn!!
anonym napisał:
...anebo do toho dejte pořádný diesel. Nad tím autem jsem přemýšlel, ale první věc co mi vadí je absence automatu (i když se dá přivézt americká verze, ale ta bude mít zase mizerný podvozek) a ta spotřeba je fakt příšerná. To bych mohl jezdit taxíkem.
Diesel by se měl pod kapotou CX-7 objevit spolu i se slabším zážehovým motorem. Otázkou zůstává kdy?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 07:41, RE: Spotřeba
anonym napisał:
Nedávno jsem zase četl, jak tohle auto dokáže být úsporné.
Takže kde je pravda, netuším.......
Testovaný kousek měl najeto přes 7000 km a o úspornosti nemůže být řeč. O CX-7 si dovolím tvrdit, že patří mezi vůbec nejlepší crossovery současnosti, přesto při současné nabídce jediného motoru nedokáže být úsporným vozem ani ve snu.

V běžném provozu se nedostanete pod hodnoty udávané výrobcem. Jen za obrovského snažení lze atakovat hranici osmi litrů (mimo město), ale jízda stojí za ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 07:46, škoda přeškoda...
..... že tak pěkný vůz "zabije" taková spotřeba. V dnešní době....
Chtělo by to 200k diesel. To by bylo na něj akorát. 210-220 km/h v takovém autě je zbytečné se hnát, maximálka cca 190 by bohatě stačila.(pomineme-li rychlostní limity v Česku a taky tím nemyslím že by měla dostat omezovač, ale hodnotu kam se cca dostane s dieselem)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 08:04, RE: Spotřeba
Petr - TipCars.com napisał:
Testovaný kousek měl najeto přes 7000 km a o úspornosti nemůže být řeč. O CX-7 si dovolím tvrdit, že patří mezi vůbec nejlepší crossovery současnosti, přesto při současné nabídce jediného motoru nedokáže být úsporným vozem ani ve snu.

V běžném provozu se nedostanete pod hodnoty udávané výrobcem. Jen za obrovského snažení lze atakovat hranici osmi litrů (mimo město), ale jízda stojí za ...
Jízda stojí za ...... Za co Šiklo??? Vyval to. Jen se nestyď. ))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 08:11, RE: Spotřeba
edmund napisał:
Jízda stojí za ...... Za co Šiklo??? Vyval to. Jen se nestyď. ))
Kdyby jste to nebyl Vy, řeknu počkejte si na test ...

Ne, teď vážně. S CX-7 je radost jezdit, hlavně rychle. Poslouchá na slovo, podvozek odvádí výbornou práci atd. Pokud však úzkostlivě sledujete spotřebu, jízdu si prostě neužijete a bude stát za PRD. Tím však nemyslím klidnou jízdu a "kochání" se krajinou

A více už jen v redakčním testu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 08:44, RE: Na plyn!!
Petr - TipCars.com napisał:
Diesel by se měl pod kapotou CX-7 objevit spolu i se slabším zážehovým motorem. Otázkou zůstává kdy?
Dokud nestíhají vyrábět ani benzín, tak proč se tlačit do nafty, že jo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 08:51, čtyřválec
Tak to je síla. S V8 4,8 od BMW v lehce zajeté X5 jezdim za mín. A to s ní jezdí i žena na nákupy po městě. Průměr mám podle pc 13,8l . Beru o Shellu W Power Racing, ale to spíš jen pro dobrý pocit, znát to neni.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 09:05, motor
Tenhle motor se skvěle hodí do trojky nebo šestky, v CX7 si myslím že nemá co dělat, daleko lepší by pro ní byla třiapůlka z CX9.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 12:11, Tak to bych nezkousl
Je to krásné auto, moc by se mi líbilo, ale ty provozní náklady bych nerozchodil. Zvlášť když se co nevidět dočkáme toho, že benzín bude stát 50 Kč/l. Rozdíl ve spotřebě za ušetřených 7-8 minut je v tomto případě obrovský. Mně samotného by nebavilo s takovýmto autem jezdit na spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 15:09, Dotaz na Redakci - pana Šikla
Dobrý den,můžete prosím objasnit co to přesně znamená když napíšete minimálně natural 95 (dopporučeno natural 98) Jak to ovlivní chod motoru,jestli je dobré jezdit jen na jeden druh nebo to střídat? Jestli se vyšším oktanovým čislem zvyšuje výkon nebo kroutící moment. A nakonec když budu do tohoto vozidla tankvat třeba půl roku 95 a pak natankuji 98 jestli to není zbytačný protože ten motor už "zakrněl" a bude línej stejně jako s 95. Zvažuji koupi vozu BMW s 2,5i nebo 3,0i po r.v. 2001 a u těchto motorů je toto také psáno a nevím co přesně si pod tím představit a co od toho čekat.Díky za odpověd. Pokud někdo ze čtenářů ví,budu rád když mi rozšíří obzory svými informacemi,nicméně nerad bych četl příspěvky typu chlapi v hospodě říkali.... zajímamě jak to opravdu je a ne báchorky co kolují mezi řidiči poloamatéry.Díky všem s pozdravem Martin (ne Vaculík) )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 16:14, RE: Dotaz na Redakci - pana Šikla
anonym napisał:
Dobrý den,můžete prosím objasnit co to přesně znamená když napíšete minimálně natural 95 (dopporučeno natural 98) Jak to ovlivní chod motoru,jestli je dobré jezdit jen na jeden druh nebo to střídat? Jestli se vyšším oktanovým čislem zvyšuje výkon nebo kroutící moment. A nakonec když budu do tohoto vozidla tankvat třeba půl roku 95 a pak natankuji 98 jestli to není zbytačný protože ten motor už "zakrněl" a bude línej stejně jako s 95. Zvažuji koupi vozu BMW s 2,5i nebo 3,0i po r.v. 2001 a u těch...
Oktanove cislo slouzi ke stanoveni jakosti benzinu, vyjadruje jeho odolnost proti samozapalu pri kompresi. Pouzivanim paliva s nizsim oktanovym cislem, nez predepisuje vyrobce, muzete motoru ublizit, protoze takove palivo hori pomaleji a tudiz ve valci zustane nespalena smes. Ta jednak omyva olejovy film ze sten valcu, pri dalsi kompresi pak sama exploduje a vyvolava klepani. Oboji ma negativni vliv na zivotnost motoru. Pokud jezdite na palivo s vyssim oktanovym cislem, motor sice neposkodite, ale palivo nevyuzijete - vykon ani kroutici moment vam neprida. Vyssi oktanove cislo vyuziji motory, ktere jsou k tomu konstruovane, s vyssim kompresnim pomerem.

Pokud vyrobce stanovil, ze doporucenym palivem je Natural 98, jezdete na nej. Natural 95 muzete v nouzi take pouzit, ale jeho dlouhodobe pouzivane asi nebude vhodne. Jednak snizite zivotnost motoru, jiste pocitite nizsi kulturu chodu a mozna take nizsi vykon nebo vyssi spotrebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 19:08, 4X4
Co je tam za pohon 4x4? Je tam elektromechanická lamelová mezinápravová spojka?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 20:01, RE: 4X4
anonym napisał:
Co je tam za pohon 4x4? Je tam elektromechanická lamelová mezinápravová spojka?
využívá počítačově řízenou spojku, integrovanou v zadním diferenciálu, a v případě potřeby předává až polovinu využitelného krouticího momentu na zadní kola.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 21:09, RE: Dotaz na Redakci - pana Šikla
AnderN napisał:
Oktanove cislo slouzi ke stanoveni jakosti benzinu, vyjadruje jeho odolnost proti samozapalu pri kompresi. Pouzivanim paliva s nizsim oktanovym cislem, nez predepisuje vyrobce, muzete motoru ublizit, protoze takove palivo hori pomaleji a tudiz ve valci zustane nespalena smes. Ta jednak omyva olejovy film ze sten valcu, pri dalsi kompresi pak sama exploduje a vyvolava klepani. Oboji ma negativni vliv na zivotnost motoru. Pokud jezdite na palivo s vyssim oktanovym cislem, motor sice neposkodite, a...
To snad nemyslíte vážně?!?

Pravy:
1. Čím vyšší oktanové číslo, tím nižší rychlost hoření paliva (jedná se o stejnou vlastnost jako je odolnost vůči klepání).
2. Ve válci po fázi zážehu není žádné takové palivo, které by smývalo olejový film. Ostatně při zahřátém motoru žádné palivo ve válci do styku s olejem přijít nemá!
3. Při další kompresi je ve válci nová dávka směsi paliva se vzduchem, která má zažehnout!
4. Klepání je způsobeno tím, že je motor buď podtočený, nebo se používá nevhodné palivo o nízkém oktanovém čísle. Od svíčky se čelo plamene šíří (poměrně pomalu, 20-40 m/s) směrem k hornímu okraji pístu. Před sebou tlačí nespálenou směs paliva, která při nadměrné míře stlačení začne detonovat - samovolně vybuchovat, a detonace je velice rychlá (asi 2000 m/s) a čelo takové detonace udeří nahoře do pístu v jiný čas, než má, prudce vymezí veškeré vůle v pístní a klikové skupině a způsobí klepnutí.

Pokud výrobce říká, že doporučené palivo je 98 a minimální je 95, znamená to, že motor byl testován na 98 a je na to seřízen a elektronika s tím počítá. Při použití 95 dojde ke snížení pružnosti motoru, zvýšení spotřeby, zvýšení hlučnosti, snížení výkonu, zhoršení emisí a bude nutno častěji řadit, motor prostě méně promine řidičské chyby. Proto jezděte na palivo doporučené výrobcem, ne nižší a ne výrazně vyšší.

Redakce, kde jste, pročpak nepromazáváte nesmyslné příspěvky, jako že při použití nízkooktanového paliva zůstává je válci nespálená směs?!? Nespálená směs ve válci může zůstat jenom, pokud neproběhne zážeh, třeba při selhání svíčky nebo příliš chudé či bohaté směsi!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.03.2008 21:20, RE: Dotaz na Redakci - pana Šikla
anonym napisał:
To snad nemyslíte vážně?!?

Pravy:
1. Čím vyšší oktanové číslo, tím nižší rychlost hoření paliva (jedná se o stejnou vlastnost jako je odolnost vůči klepání).
2. Ve válci po fázi zážehu není žádné takové palivo, které by smývalo olejový film. Ostatně při zahřátém motoru žádné palivo ve válci do styku s olejem přijít nemá!
3. Při další kompresi je ve válci nová dávka směsi paliva se vzduchem, která má zažehnout!
4. Klepání je způsobeno tím, že je motor buď podtočený, nebo se používá nevhodné pali...
Chtěl jsem napsat: Opravy: ...

Ještě bych dodal, že při vzniku úsad v zážehovém prostoru válce se tyto rády rozžhaví a podporují detonační spalování, takže čím starší motor, tím se oktanový nárok zvyšuje. Navíc úsady zabírají místo, takže neúměrně zvyšují kompresní poměr, mají tendenci natavovat materiál pod sebou a výsledkem bývá např. díra v pístu. Výhodný je provoz na LPG, při něm se karbonové úsady nevytvářejí.

LPG je výhodné i z toho hlediska, že směs LPG lze stlačit řádově více, než směs benzínu (tekutého paliva) se vzduchem, takže ačkoli má LPG chemickým rozborem stanovenou hodnotu OČ 93, tak se projevuje jako palivo s OČ někde kolem 105 - 110. Klepání je neznámý pojem. Také emise jsou mnohem níže, hlavně ty uhlíkové (míň než 10 % původní hodnoty).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.03.2008 07:33, RE: 4X4
anonym napisał:
využívá počítačově řízenou spojku, integrovanou v zadním diferenciálu, a v případě potřeby předává až polovinu využitelného krouticího momentu na zadní kola.
tak velky papirovy vykon motoru a tak mizerne vlastnosti maximalka, zrychleni spotreba, se divim, ze to nekdo kupuje
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.03.2008 08:00, RE: 4X4
anonym napisał:
tak velky papirovy vykon motoru a tak mizerne vlastnosti maximalka, zrychleni spotreba, se divim, ze to nekdo kupuje
No tak maximálka je normální, se podívej třeba na Audi all road, taky to nemá maximálku 300km/h a to zrychlení je taky v pohodě. Je potřeba si uvědomit, že to není nějaké kupé, ale SUV. Jediné co stojí za hovno je spotřeba, ale to tady každý ví. No a že se divíš, že to vůbec někdo kupuje? To klidně můžeš, ale jak tady zaznělo správně, na tyto auta jsou dosti dlouhé pořadníky, a co znám lidi, co si je kupují, tak jim spotřeba celkem visí na salámu.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.