0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 626 GE - jak jezdí po 350 tis. km?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 07:16, Motor
Zajímalo by mě jak dlouho ten motor vydrží takový zápřah.Tunning se nedá udělat levně někde u firmy Pat a Mat a podstrčit motoru jinou řídící jednotku je snad ještě větší kravina než dělat chipování,obojí stejně vede pouze k jednomu,destrukci motoru nebo zkrácení jeho životnosti na neúnosnou mez.Mazda měla všechny motory z té doby dimenzované na nájezd asi 800 tisíc kilometrů,při takovém zacházení si autor koleduje leda tak o to,že se mu ten motor někde "protočí".Podvozek u tohohle auta není nic moc,ale auto bylo montované v Anglie kdy byl podvozek pro potřeby evropského trhu jiný (měkčí a vyšší),konstruktéři se tak asi rozhodli poté co viděli kde by auto mělo jezdit.Navíc zasekávání brzd je běžné u každého auta,ale musí se splnit 2 podmínky,buď brzdíte v každé situaci na poslední chvíli a jako prase (lituji toho před vámi,až se vám jednou propadne pedál na podlahu) nebo brzdy soustavně přetěžujete.Navíc pokud se vám auto moc naklání,hledal bych vadu v podvozku,626 se sice naklání (koneckonců,má to být rodinný sedan,srovnání s Escortem MK5,který má závodní podvozek je tedy trochu pasé),ale za každých okolností drží kola vždy na silnici
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 08:13, 626
Divím, se, že jde dát řídící jednotka z 6 válcového motoru 2,5 do 4 válcového 2,0. Jinak je třeba používat kvalitní olej a měnit ho po 10000 km. Hydroštely jsou dos citlivé a pokud se zacpou karbonem, cvakají. Se svíčkami Brisk v Mazdě mám špatné zkušenosti, vydrží max 5000 km. Používám jeditě NGK případně Champion. Brzdy jsou slabší stránka, mají sice rychlí nástup, ale účinnost nic moc. Ručka skoro nefunguje a při pořádném zatáhnutí se někdy nevrátí. Mazda je velice spolehlivá, ale musíte ji dát co potřebuje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 09:08, 25% ??
Přijde mi zvláštní zvednout výkon nepřeplňovaného benzínového motoru o 25% pouhou výměnou sání, výfuku (prý sportovního, a která část, když prostřední díl je hodně orezlý - nešlo jen o koncový díl se řvavou koncovkou), svíček (tedy s Briskami jsem opravdu dobrou zkušenost neudělal) a ŘJ z diametrálně odlišného motoru (tomu se mi už vůbec nechce věřit, ale zase možná měl zvolit nějaký 4-litrový osmiválec a měl by tam 130 kW). Báchorky.
Ad brzdy: doporučuji kontrolu prachovek a vyčištění pohyblivých součástí brzd. Neznám konkrétní konstrukci brzd Mazdy, ale očekávám plovoucí třmen, který pravděpodobně zatuhává ve vedení. Také prasklá prachovka způsobí, že se dostanou nečistoty na pístek a ten zrezne a přestane se volně ve třmenu pohybovat, zejména vracení mu dělá problémy. Kompletní výměnu brzdové kapaliny snad ani nemusím připomínat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 10:46, RE: 25% opravdu to vychází :)
David V napisał:
Přijde mi zvláštní zvednout výkon nepřeplňovaného benzínového motoru o 25% pouhou výměnou sání, výfuku (prý sportovního, a která část, když prostřední díl je hodně orezlý - nešlo jen o koncový díl se řvavou koncovkou), svíček (tedy s Briskami jsem opravdu dobrou zkušenost neudělal) a ŘJ z diametrálně odlišného motoru (tomu se mi už vůbec nechce věřit, ale zase možná měl zvolit nějaký 4-litrový osmiválec a měl by tam 130 kW). Báchorky.
Ad brzdy: doporučuji kontrolu prachovek a vyčištění pohybliv...
Davide, ten výkon je jistě odbržděný, přece by kluk nepočítal jen odhadem kolik to teď asi má kw.
Sání přidá reálně cca 1-2kW (ale na krabičce máme,že přidá 5-10kW). Kvalitní sport. výfuk by přidal klidně 10koní, ale věřím, že je tam jen uni koncovka (na krabici je jistě až +10% výkonu). A ta výměna ŘJ mi přijde jako scifi, no comment. Udělat na atmosféře +22kW výkonu navíc je velmi složité a je výsměch publikovat to mezi lidi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 12:44,
Někdy kolem roku 94 jsem v tom jel se známým, tuším to mělo 2,5L motor. A dodnes pamatuju že v tom bylo i ve 180 km/h na dálnici celkem parádní ticho a působilo to stabilně (ale zkušennosti s jinými auty kromě Favorita jsem tehdy neměl). Tehdy to auto na mě každopádně udělalo dost dobrý dojem. Možná i proto dneska mám M6.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 16:54, Jak prase...
Recenze jak prase, auto jak prase, no a majitel asi taky. Taky co čekat od karvinské SPZ na libově vymazleném šrotu na liťácích, co vypadají jak naražené na obrubník a srovnané lopatou. Že prý je škoda, že má auto pětikvalt. No škoda hlavně je, že nemá turbínu z boeingu a vysunovací křídla přes ovládání topení - to by teprv byla mazec kára... I když, ony i ty majitelovy úpravy z toho dělají hotovou raketu... Nebo rakev, teď si nejsem úplně jistý...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 18:49, RE: Jak prase...
Giorgio napisał:
Recenze jak prase, auto jak prase, no a majitel asi taky. Taky co čekat od karvinské SPZ na libově vymazleném šrotu na liťácích, co vypadají jak naražené na obrubník a srovnané lopatou. Že prý je škoda, že má auto pětikvalt. No škoda hlavně je, že nemá turbínu z boeingu a vysunovací křídla přes ovládání topení - to by teprv byla mazec kára... I když, ony i ty majitelovy úpravy z toho dělají hotovou raketu... Nebo rakev, teď si nejsem úplně jistý...
Díky, lépe bych to nenapsal!! Na druhou stranu, po celém dni v práci mě mladík vážně pobavil ) hlášky typu snížený spodek a max. 225 Km/hod. mě rozsekaly.. A tvoje reakce je parádní a smíchy se tady prohýbám díky, díky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 19:19, Mazda
626ka byla moje první auto a moc rád na ni vzpomínám. Měl jsem dvoulitr a byla to na tehdejší dobu kára jako prase /cca 12 let pozpátku/. Ředitel olomoucké mazdy na svojí služební najezdil milión kilometrů a pak ji chtěli odkoupit zpátky do továrny, aby jí tam ukazovali...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.01.2011 20:43, RE: Motor
Rover623 napisał:
Zajímalo by mě jak dlouho ten motor vydrží takový zápřah.Tunning se nedá udělat levně někde u firmy Pat a Mat a podstrčit motoru jinou řídící jednotku je snad ještě větší kravina než dělat chipování,obojí stejně vede pouze k jednomu,destrukci motoru nebo zkrácení jeho životnosti na neúnosnou mez.Mazda měla všechny motory z té doby dimenzované na nájezd asi 800 tisíc kilometrů,při takovém zacházení si autor koleduje leda tak o to,že se mu ten motor někde "protočí".Podvozek u tohohle auta není nic...
Tak to jsem se zasmál, to si z nás někdo dělá srandu ne? takže si třeba můžem do 1.6 focuse namontovat řídící jednotku z mustangu gt 500 v8 a přidá to takovým zběžným odhadem 200 koní. Zapalovací kabely dáme 2 na válec,bude to mít super-trůper double jiskru. Tím zabijeme 2 mouchy jednou ranou,protože oblbnem řídící jenotku a bude si myslet,že má V8... Možná když tam dá i třeba váhu vzduchu z mustangu tak to přidá určo dalších 50 koní...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.01.2011 12:01, RE: Jak prase...
Giorgio napisał:
Recenze jak prase, auto jak prase, no a majitel asi taky. Taky co čekat od karvinské SPZ na libově vymazleném šrotu na liťácích, co vypadají jak naražené na obrubník a srovnané lopatou. Že prý je škoda, že má auto pětikvalt. No škoda hlavně je, že nemá turbínu z boeingu a vysunovací křídla přes ovládání topení - to by teprv byla mazec kára... I když, ony i ty majitelovy úpravy z toho dělají hotovou raketu... Nebo rakev, teď si nejsem úplně jistý...
Áááá...voda ma můj mlýn....No, synek ale nepsal zase úplně špatně...jako úplné hovado to nebude..jenom je mladý. Já sem třeba v jeho věku chodil shánět na svoji Sierru 2.3D turbodymchadlo. Dobrý den, nemáte turbo na můj diesel? Hahaha...to byly trapasy. Nebo jsem si našetřil prachy a koupil do toho dieselu 0w-30...haha...motor to přežil. To je bohužel věkem. Myslím si, že by řidíčáky měly být alespoň od 23 let...
Jinak k té poznámce o Karviné. Já žiju na Karvinsku...a je fakt, že tady plno buranů bastlí staré Hyundaie, opečovávají rozpadlé "kultovní" Mazdy mrkačky, bo pí*o to je sporťák ne...Ale ve vesnicích kolem Prahy to není lepší. Podívejte se do takové Sázavy, Davle....hahahaha...co tam omladina tůruje. Co vytahuje ze zahnojené stodoly za "technickú maškrtu" (slovensky lahůdku...haha) Už sem tam viděl ledacos. A ještě jak se to mezi sebou pražsky baví....Ty volééé, to je fakt moc hustýý, tydle supr nááálepky...kdes to koupil, hele, v Tescu? To je fak supr...hustý...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 26.01.2011 20:30, Koroze výfuku.
Lze řešit tím způsobem, že se vezme kompletní výfuk a nechá metalizovat hliníkem. T. zv. šopování. Stojí to něco přes litr, ale vyplatí se to. Vlastní zkušenost, životnost 10 let.
Váznutí brzdového třmenu lze přičíst i vadné brzdové hadičce. Je zajisté stará, typoval bych, že ještě původní a pryžová. Příčinou je uvolnění vnitřní pryžové stěny, která znemožňuje rychlý úbytek tlaku kapaliny ve třmenu zpět. Dá se to snadno zjistit vymontováním hadice a otvorem od třmenu prostrčit, třeba svářecí drát. Problém starých aut. Když se seznámíte s principem výroby hadice, pochopíte. Je to kontinuální proces s postupně posuvným jádrem. No a když máte smůlu na tu vyrobenou z přechodového kusu? No a jinak stabilitu a houpání u M 626 už jsme tady řešili několikrát. Co tak tlumiče pérování? Typnul bych si, že jsou stále původní. Už jenom ta kilometráž co jste najezdil Vy, volá po výměně. Je to sice dost peněz do starého auta, tak 50% jeho celkové hodnoty na trhu, ale co dělat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 26.01.2011 23:56, RE: Jak prase...
gablenz napisał:
Áááá...voda ma můj mlýn....No, synek ale nepsal zase úplně špatně...jako úplné hovado to nebude..jenom je mladý. Já sem třeba v jeho věku chodil shánět na svoji Sierru 2.3D turbodymchadlo. Dobrý den, nemáte turbo na můj diesel? Hahaha...to byly trapasy. Nebo jsem si našetřil prachy a koupil do toho dieselu 0w-30...haha...motor to přežil. To je bohužel věkem. Myslím si, že by řidíčáky měly být alespoň od 23 let...
Jinak k té poznámce o Karviné. Já žiju na Karvinsku...a je fakt, že tady plno bur...
Náhodou mazdu 322 F mrkačku jsem měl. Kdysi.. bylo mi asi 20 a byla to fakt kára vyklapovací světlomety, červená metalíza. Před diskotékou jsem byl za hráče.. Ale pak to šlo rychle: zdvihátka ventilů, homokynetický kloub, výfuk a radši jsem to prodal. Na cenu auta to byly moc velké náklady na opravu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 12.07.2011 22:57, RE: Koroze výfuku.
Abík napisał:
Lze řešit tím způsobem, že se vezme kompletní výfuk a nechá metalizovat hliníkem. T. zv. šopování. Stojí to něco přes litr, ale vyplatí se to. Vlastní zkušenost, životnost 10 let.
Váznutí brzdového třmenu lze přičíst i vadné brzdové hadičce. Je zajisté stará, typoval bych, že ještě původní a pryžová. Příčinou je uvolnění vnitřní pryžové stěny, která znemožňuje rychlý úbytek tlaku kapaliny ve třmenu zpět. Dá se to snadno zjistit vymontováním hadice a otvorem od třmenu prostrčit, třeba svářecí dr...
Dobrý večer všem kteří zde píšou,neozval bych se tady kdyby mě nekontaktoval jeden známý že mi někdo použil fotku a krásně si vystřelil na můj účet,tím bych chtěl poděkovat opravdu pra**tům kteří byli té lásky a psali mi opravdu spisovné a vulgární emaily... Mimo to majitelem vozu nejsem již přes rok a opravdu netuším kdo udělal,tímto se tedy i omlouvám (bohužel nevím jak a koho kontaktovat,případně jak to sám smazat) ale k vozu, 626 bylo mé oblíbené,nyní koukám po nové verzi z roku 2000 ve stejné motorizaci tedy 2.0 ale 100kW verzi. Úpravy vozu byly jen sportovní filtr přímo určen na tento vůz,zadělaný EGR ventil a rezonátor místo katalyzátoru a koncová část byl výfuk koupený na autodoplnky.cz za cca 1600,- kč.Dunivý zvuk šel od 3.5tis ot. jinak se v klidu dalo po městě jezdit bez ohluchnutí ve 2.5-3 tis. ot. Logicky řídící jednotka by z 2.5 snad ani nešla díky jinému nastavení,čipování bylo možné jedině nějakým přepájením z důvodů že to prostě řídící jednotka nedovolovala (tehdy sem se přímo informoval u chiptuner.cz a cena byla pro mě extrémní) maximální rychlost vozu byla 210km/h (měřeno GPS 192km/h) směr Ostrava - Havířov po Rudné.Kroutící kotouče měla drtivá většina 626 kdo to neměl buď lže nebo měl štěstí.Co se týká kol, nevím co je na nich špatného (originál 16" z Mazdy Xedos s pneu Goodyear Eagle F1 205/55 ) podvozek byl nižší než ostatní 626 v Karviné už jak jsem vůz zakoupil.Určitě nejsem vidlák a tuning mě bere jen decentní (křídlo na kufru je originál),závěrem bych chtěl jen dodat že mě tento vůz ani jednou nezklamal v zimě ani v létě,pokaždé jen banalita a běžný servis po koupi (olej + rozvody),vůz beru jako koníček a zábavu tudiž jeho údržbu tzv neojebávám,jsem vychovaný mým otcem,který mě učil,že čisté a udržované auto vypovídá i o majiteli.Závěrem jen řeknu tohle : po tom, co jsem provedl na voze, tak bylo lehce svižnější (netvrdím že se zvýšil počet koní,jen že auto trošku ožilo), odsuzovat lidi podle místa bydliště je nesmysl(jezdil jsem pracovně do Opavy,Přerova atd a jsou tam stejné pra**ta jak na vesnici tak ve městech) a taky házet všechny mladé řidiče do jednoho pytle je nesmysl tak se prosím taky malinko zamyslete nad tím co říkáte někteří.Děkuji za vyslechnutí a snad co nejmenší kritiku na to co jsem zde napsal a pevně věřím, že ještě teď někde ta Mazda jezdí.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.