cytat:
reakce na: David V, 11.05.2020 21:49 (Haló, je tu někdo, já myslel, ...)
Svolávací akce kde Mazda přiznala zásadní chyby v konstrukci motoru. A Mě dokonce tato svolávačka na Mém autě v plné záruce provedena nebyla. Já už mám co jsem potřeboval. Mimo jiné se mi ozvalo asi 30lidí s tím samým problémem, z nichž každý zná dalšího co má stejný problém. Bohužel každá zmínka o žalobě na Mazdu vyvolává U adminů na fórech záchvat nezřízeného vyhrožování, mazání příspěvků a blokování toho to tématu. Pracuji pro velkou právní kancelář a bohužel dle názorů Partnerů ještě není možnost Mazdu žalovat, respektive ona by možnost byla, ale to by se opravdu musela dát dohromady soudržné komunita poškozených, která by šla tvrdě za svým cílem. Ale to se mimo jiné i díky přístupu adminů nikdy nestane.
Proto jen malá rada. Žaloba na rozdíl tržní ceny a ceny porouchaného vozu která je v podstatě nulová. To by dle našeho názoru byla jakž takž cesta k nějaké malé náhradě.
rok 2018
Chystá se velká svolávací akce pro GJ, KE a BM, opět kontrola/výměna pumpy posilovače, měření tlaku oleje, výměny podložek za ocelové, matic, případně čištění koše, přeprogramování PCM a někdy i vylepšení (DE, odezva, zvukový projev - jako novější modely) aj. (všechny SH motory od počátku výroby, různé postupy - toto je verze dopisu na moji bývalou 6.
O jaké problém se jedná?
Prvek svolávací kampaně 1:
U podtlakového čerpadla pro brzdový systém SKYACTIV-D 2.2 může být hřídel čerpadla opotřeben zásluhou kovového prášku, který vzniká uvnitř motoru, a to z důvodu nedostatečné odolnosti vůči opotřebení.
Proto se schopnost vytváření podtlaku snižuje, a když je brzdový pedál v krátké době při nízkých otáčkách motoru mnohokrát sešlápnutý, existuje možnost, že výkonnost posilovače brzd dočasně poklesne.
Prvek svolávací kampaně 2:
V případě SKYACTIV-D 2.2 je v důsledku nevhodné odolnosti proti rušení zásluhou změn napětí v řídicím obvodu vstřikovače možné, že řídicím obvodem může procházet elektrický proud překračující přípustnou hodnotu. V takovémto stavu může být řídicí obvod vstřikovače poškozen a zkratován, takže dojde k přepálení pojistky a vstřikování paliva se přeruší a v nejhorším případě by mohlo dojít k zhasnutí motoru.
Prvek svolávací kampaně 3:
U SKYACTIV-D 2.2 nemusí být utahovací moment matic upevňujících vstřikovač správný, což může způsobit pokles utahovacího momentu matic v důsledku tepelné roztažnosti hlavy válců a může se také snížit povrchový tlak těsnění vstřikovače. V takovémto stavu mohou výfukové plyny unikat těsněním a pronikat do hlavy válců, takže plyny přijdou do styku s motorovým olejem, což může mít za následek karbonizaci motorového oleje. Karbonizovaný motorový olej může procházet olejovým potrubím a dostat se až k sítku oleje, takže se sítko oleje ucpe karbonizovaným olejem a rozsvítí se varovná kontrolka motorového oleje a kontrolka kontroly motoru. Pokud je vozidlo v takovém stavu i nadále používáno, může dojít k zadření motoru a v nejhorším případě by mohlo dojít k zhasnutí motoru.
Prvek speciálního servisního programu:
Nová řada Mazda, která je navržena tak, aby nabídla jízdu Jinba-ittai (pocit jednoty s vozidlem) a ideální jízdní pozici, začala uvedením modelu CX-5 v roce 2012. Tyto produkty byly vyvinuty na základě filozofie vývoje zaměřené na člověka založené v rámci výzkumu lidského chování a vnímání, aby zajistila příjemný pocit z jízdy.
Tentokrát bychom byli rádi, aby si naši zákazníci mohli užívat každodenní jízdy s maximálním uplatněním nejnovější logiky řízení ve vozidle, které již bylo prodáváno.
Jak bude Mazda postupovat?
Váš autorizovaný opravce Mazda vymění podtlakové čerpadlo za upravené a zkontroluje tlak motorového oleje. Pokud vykazuje odpovídající tlak, znovu utáhne montážní matice vstřikovačů odpovídajícím momentem. V případě nesprávného tlaku vyčistí vnitřní část motoru a vymění sítko oleje a motorový olej.
A přeprogramuje řídicí modul pohonné jednotky (PCM) prostřednictvím upraveného kalibračního softwaru, aby bylo možné řídit elektrický proud/napětí, a to včetně následující řídicí logiky.
Přidání funkce diagnostiky poruch
Byla přidána funkce diagnostiky poruch turbodmychadla a podtlakového čerpadla brzd.
Je možné detekovat problémy s turbodmychadlem a podtlakovým čerpadlem.
Vysoce přesné řízení plnění DE
Zajištění zrychlení s velmi dobrou reakcí a „citlivé řízení“ v závislosti na použití pedálu plynu
Řízení frekvence přirozeného zvuku
Omezení klepání vznětového motoru.
Pouze pro vozidla s automatickou převodovkou: Zlepšení jízdních vlastností při couvání
Omezení odezvy motoru na použití akcelerátoru v poloze R s mírně sešlápnutým pedálem plynu, aby se zlepšilo řízení při pomalém couvání.
Pouze pro vozidla s automatickou převodovkou: Změna stavu i-stop po couvání
Po zvolení polohy R se funkce i-stop vypne, dokud nebudou splněny určité podmínky. Jízda v poloze D rychlostí vyšší než 5 km/h po dobu jedné minuty nebo při dosažení rychlosti 15 km/h. To má zamezit obtěžování řidičů nežádoucí funkcí i-stop při parkování na parkovišti, kde je třeba opakovaně popojíždět vpřed a vzad.
Použijte nejnovější kalibraci motoru za účelem dalšího zlepšení výkonnosti