0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaká je Mazda 6 s motorem 2.2 MZR-CD?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 11:16, RE: Koroze u Mazdy
Antonín Kunst napisał:
Problémy s korozí jsou samozřejmě ostudné na druhé straně třeba výše zmíněné Mondeo na tom není o mnoho lépe. U těchto aut jsou v zásadě dva druhy uživatelů: 1) Firmy - těm může být nějaká koroze šumák, protože auto po 3-4 letech obmění za nové. 2) Privátní vlastník, který si takové auto koupí jako ojetinu - ten už může být po právu naštvaný.
Osobně patřím do první skupiny, a kdybych si mohl vybrat podle svého, tak Mazda 6 jednoznačně zvítězí a to pokud možno v benzínové verzi. Vzhledem k tomu, ...
Tak já nevím o jakém Mondeu mluvíte. Mám teď druhé Mondeo a korozi rozhodně nevidím jako zásadní problém. První Mondeo z roku 1993 jsem vlastnil 6 let a za tu dobu jsem korozi vůbec neřešil. Auto jezdilo denně, parkováno na ulici, v zimě každý den prosoleným Brnem do práce. Koroze se objevila na dvou místech - levý zadní lem v místě které je kryté zadním nárazníkem, téměř to nebylo vidět, nemělo smysl se tím zabývat a za 6 let se to téměř nezměnilo. Druhé místo bylo pod plastem na zadní SPZ. Někdo přede mnou tam dal molitan, asi mu to nějak drnčelo, tak se tam držela voda a začalo to reznout. Když jsem zjistil příčinu, molitan jsem vyhodil a už se to nezhoršilo. Tohle současný majitel opravil. Jinak bylo celé auto bez koroze, navzdory mizerné metalíze, ze které se za těch 6 let začala odcházet vrchní vrstva bezbarvého laku. To auto doteď jezdí, lak je katastrofální, ale koroze stále žádná.

Moje druhé Mondeo, rok 2001 trpí na korozi spodní hrany dveří. Známá bolest prvních ročníků před faceliftem. Levá strana rezne naprosto nepatrně, není to téměř vidět. Na pravé straně to bylo horší, to se vyřešilo, když mi jeden nešťastník nedal přednost a podřel mi celý bok, takže tam teď koroze není. Tento problém měla vyřešit změna výrobního postupu při faceliftu v roce 2003. Zbytek auta korozí netrpí, dokonce mám už od koupě odraný levý zadní lem, je tam prasklý lak, ale koroze tam za 4 roky zatím není žádná.

Takže - jestli má někdo rezavé Mondeo, tak za to může spíš nějaká mizerně opravená bouračka, nebo prostě mizerné zacházení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 12:45, RE: Špatný kus?
David V napisał:
Tuhle reakci jsem samozřejmě čekal, nicméně si přečti charakter závad. Ani jedné se nedá dát na vrub, že se jednalo o předváděčku. Jediné, na čem se to skutečně může projevit, tak je motor, protože ho často hned po nastartování prodejce "drtí", ale s tím problémy nebyly.
Ta váznoucí ručka si myslim může být právě kvuli většímu stání, pro auto je dobré když jezdí. Na druhou stranu, předváděčkou může někdo z autosalonu třeba jezdit denně do práce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 13:04, RE: Koroze u Mazdy
Koloss napisał:
Tak já nevím o jakém Mondeu mluvíte. Mám teď druhé Mondeo a korozi rozhodně nevidím jako zásadní problém. První Mondeo z roku 1993 jsem vlastnil 6 let a za tu dobu jsem korozi vůbec neřešil. Auto jezdilo denně, parkováno na ulici, v zimě každý den prosoleným Brnem do práce. Koroze se objevila na dvou místech - levý zadní lem v místě které je kryté zadním nárazníkem, téměř to nebylo vidět, nemělo smysl se tím zabývat a za 6 let se to téměř nezměnilo. Druhé místo bylo pod plastem na zadní SPZ. Něk...
V podstatě ze své zkušennosti taky můžu říct že s korozí nemám u M6 problém. Ty bublinky na jednom zadním lemu na ploše 4 cm čtvereční jsem mohl nechat být, protože se nijak moc nezhoršují. Druhý lem je po 9 letech v pohodě. Stejně tak jsem nemusel řešit 1 bublinku na zadních dveřích nad SPZ, která je cca 2 roky pořád stejná. Tak se mi zdá že M6 a Mondeo na tom jsou celkem podobně co se koroze týče.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 13:21, RE: Špatný kus?
ivan2 napisał:
Ta váznoucí ručka si myslim může být právě kvuli většímu stání, pro auto je dobré když jezdí. Na druhou stranu, předváděčkou může někdo z autosalonu třeba jezdit denně do práce.
Auto je denně v provozu. V době koupě byl předváděčka rok stará a měla najeto do 10-ti tisíc. Chápal bych pozdější problémy s motorem, ale ani altro, ani ručka ani koroze a ani ta spojka se toho netýkají. Auto je garážované a každý den se s ním jezdí, o víkendu pak štreka Brno - Jeseníky. Servisováno je v Mazdě v Jihlavě. A konečně tchán jezdí dobře, co se týká ovládání vozidla, abyste se to nesnažili hodit na něj.
Prostě jen nemůžu potvrdit tu skvělou kvalitu Mazdy, protože na novém autě prakticky z autosalonu řešil to co já na 10-ti leté Vectře z druhé ruky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 15:58, RE: Špatný kus?
David V napisał:
Auto je denně v provozu. V době koupě byl předváděčka rok stará a měla najeto do 10-ti tisíc. Chápal bych pozdější problémy s motorem, ale ani altro, ani ručka ani koroze a ani ta spojka se toho netýkají. Auto je garážované a každý den se s ním jezdí, o víkendu pak štreka Brno - Jeseníky. Servisováno je v Mazdě v Jihlavě. A konečně tchán jezdí dobře, co se týká ovládání vozidla, abyste se to nesnažili hodit na něj.
Prostě jen nemůžu potvrdit tu skvělou kvalitu Mazdy, protože na novém autě prakt...
hm 10tis. za rok zase tak málo neni, tak to moc velkej ležák asi nebyl
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 16:09, RE: Špatný kus?
David V napisał:
Auto je denně v provozu. V době koupě byl předváděčka rok stará a měla najeto do 10-ti tisíc. Chápal bych pozdější problémy s motorem, ale ani altro, ani ručka ani koroze a ani ta spojka se toho netýkají. Auto je garážované a každý den se s ním jezdí, o víkendu pak štreka Brno - Jeseníky. Servisováno je v Mazdě v Jihlavě. A konečně tchán jezdí dobře, co se týká ovládání vozidla, abyste se to nesnažili hodit na něj.
Prostě jen nemůžu potvrdit tu skvělou kvalitu Mazdy, protože na novém autě prakt...
Trochu tuhší spojku jsem měl už v době nákupu M6. A 2 autorizáky nezávisle na sobě tvrdí že je to opotřebovaná lamela (ty tvrdíš že ložisko, no co odborník to názor). A že je třeba lamelu vyměnit, resp. udělat spojku. Jelikož ale spojka neprokluzuje, tak jsem to neřešil. Řekl bych že ta jeho spojka asi dostávala na předváděčkách zabrat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 16:43, RE: Špatný kus?
David V napisał:
Tuhle reakci jsem samozřejmě čekal, nicméně si přečti charakter závad. Ani jedné se nedá dát na vrub, že se jednalo o předváděčku. Jediné, na čem se to skutečně může projevit, tak je motor, protože ho často hned po nastartování prodejce "drtí", ale s tím problémy nebyly.
Všechno to lze hodit právě na tu předváděčku a i by to sedělo. Diodový můstek jde do kytek pokud auto stojí někde kde je vlhko a to může být i vnitřek nějakého salonu. Zadní brzdiče, dlouhodobé stání na zatažené ručce (měsíc v klidu stačí, zvlášť když to postavěj na tu jejich nakloněnou rampu). Spojka a koroze, někdo s tím prostě jezdil jako "prase", nemyslete si, že vám lem na Mondeu nezrezne když ho při nějakém blbnutí trefí šutr velikosti kočičí hlavy. Stejně ta spojka, pokud je někdo vůl a kouří gumama na každé křižovatce, je spojka v tahu za 10tis. Každé auto rezne a má svoje problémy, rozdíl je pouze v tom jestli to majitelé přiznají a jak se k tomu chovají. Na Škoda klubu vám žádný majitel nepřizná, že hlavní nosníky na Fabii 2 jsou tak blbě udělané, že rezavějí jako kráva. Také je otázkou kde se ta koroze nejdřív projevuje, auta jako Mercedes nebo VW totiž velmi často reznou zevnitř ven, takže když si člověk něčeho všimne, má v autě už obvykle díru jako kráva. Nejsem nějak výrazný fanoušek japonců nebo Mazdy, ale japonci u nás obecně trpí na neschopné servisy, nezájem majitelů a to, že s tím lidé jezdí 120 někde po poli. Ale jedna věc je fakt, kdyby nějaký konstruktér u Mazdy viděl jak moc se u nás v zimě solí, kolik na silnicích leží bordelu a kolik je v nich děr, asi by se vrátil k rýsovacímu prknu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 17:31, RE: Špatný kus?
Petr S napisał:
Trochu tuhší spojku jsem měl už v době nákupu M6. A 2 autorizáky nezávisle na sobě tvrdí že je to opotřebovaná lamela (ty tvrdíš že ložisko, no co odborník to názor). A že je třeba lamelu vyměnit, resp. udělat spojku. Jelikož ale spojka neprokluzuje, tak jsem to neřešil. Řekl bych že ta jeho spojka asi dostávala na předváděčkách zabrat.
Jakým mechanismem by opotřebovaná lamela způsobovala tuhost spojkového pedálu? Opotřebovaná lamela má na svědomí prokluz, čili neschopnost přenést točivý moment. S sebou to nese záběr až nahoře. Nebo se pletu?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 17:38, RE: Špatný kus?
Rover623 napisał:
Všechno to lze hodit právě na tu předváděčku a i by to sedělo. Diodový můstek jde do kytek pokud auto stojí někde kde je vlhko a to může být i vnitřek nějakého salonu. Zadní brzdiče, dlouhodobé stání na zatažené ručce (měsíc v klidu stačí, zvlášť když to postavěj na tu jejich nakloněnou rampu). Spojka a koroze, někdo s tím prostě jezdil jako "prase", nemyslete si, že vám lem na Mondeu nezrezne když ho při nějakém blbnutí trefí šutr velikosti kočičí hlavy. Stejně ta spojka, pokud je někdo vůl a k...
S tou předváděčkou je to paranoia. Ni jedna z těch závad se neprojeví po 5-ti letech. Vlhký autosalon je fakt vtip dne, zejména, když si to dám do souvislosti s odchodem diodového můstku po cca 70-ti tisících ujetých km a 5-ti letech provozu. A funglnová brzda se po 10-ti tkm nezasviní natolik, aby pak ve 100 tisících zatuhla.
Nevymejšlejte spojitost někde, kde není.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 19:16, RE: Špatný kus?
David V napisał:
S tou předváděčkou je to paranoia. Ni jedna z těch závad se neprojeví po 5-ti letech. Vlhký autosalon je fakt vtip dne, zejména, když si to dám do souvislosti s odchodem diodového můstku po cca 70-ti tisících ujetých km a 5-ti letech provozu. A funglnová brzda se po 10-ti tkm nezasviní natolik, aby pak ve 100 tisících zatuhla.
Nevymejšlejte spojitost někde, kde není.
Hmm. Patří to sem jen okrajově, páč jde o dodávku. Ale jelikož to byla předváděčka, taky přispěju... F. Ducato, najeto cca 6tkm za půl roku, tzn, že 6 měs záruky bylo v tahu už při koupi. Ještě v záruce se stihl akumulátor, vyteklý přední tlumič, spojkový válec. Těsně po uplynutí záruky následoval do páru druhý přední tlumič a synchron na 2.stupni. Prostě nové ojeté auto... Po téhle zkušenosti jen opravdu nové, nebo fiktivní předváděčku - což se dá taky domluvit...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 19:46, RE: Interiér
Zdeny60 napisał:
Pevně věřím, že tyto oslavné ódy bude možné pět i po 100.000km - tedy pokdu nebudou v té době už sežrané zadní lemy, nezadře se motor díky ucpanému olejovému scímu koši, nebude věčný problém s FAP, nebude se dostávat nafta do oleje díky netěsnostem kolem vstřiků, a jistě by se našlo i pár dalších malicherností - stačí si pročíst nářky členů, majitelů, těchto vozů na mazdaclub.cz.

Jiank o korozi Mazd (všech, bez výjimky) by se dalo diskutovat non-stop a u auta ze střední třídy je taková rychlo...
Zdedy,ty si spíš zakomplexovaný osel,kterému se špatně čte pochvalná recenze na Mazdy Popřemýšlej o hospitalizaci v patřičném zařízení Ulevý se Ti
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 19:49, RE: Špatný kus?
Zdeny60 napisał:
Mazdě neupírám její vzhled. To auto je prostě líbivé. A protože by mělo atakovat konkurenci typu Mondeo či pasát nebo Accord, pak nechápu některé dílenské úlety - kdysi jsem tu na tipcasr psal svoje pojednání o tom, když jsem si chtěl M )2009) koupit. A právě zpracování mě odradilo.
Kdyby byla M6 kvalitou provedení jako OII, nemám výhrad. OII je prostě dílensky lépe udělaná.
A spolehlivost Mazdy? To platilo možná tak před 10-15 lety, co Japonci patřili k těm nejspolehlivějším vozů. Ale pak ne...
Ty nemáš nic jen blábolíš .Jak říkám.Si osel
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 21:11, RE: Špatný kus?
David V napisał:
S tou předváděčkou je to paranoia. Ni jedna z těch závad se neprojeví po 5-ti letech. Vlhký autosalon je fakt vtip dne, zejména, když si to dám do souvislosti s odchodem diodového můstku po cca 70-ti tisících ujetých km a 5-ti letech provozu. A funglnová brzda se po 10-ti tkm nezasviní natolik, aby pak ve 100 tisících zatuhla.
Nevymejšlejte spojitost někde, kde není.
Copak předváděčka parkuje uvnitř autosalonu? Spíš parkuje venku, zákazníci jí občas dají kouř a obchodníci ji mají k dispozici pro soukromé účely mimo pracovní dobu. Ale jsem si skoro jistý, že kdyby se jednalo o Mondeo nebo Opela, tak to Davide takhle neřešíš a takový oheň na střeše nebude Prostě alternátor by byl vyjímečný vadný kus, smůla. Působí to jakoby měl strašný šunt, se kterým je 5x do roka v servisu a vrazil už do oprav 150 tisíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 21:25, RE: Špatný kus?
Petr S napisał:
Copak předváděčka parkuje uvnitř autosalonu? Spíš parkuje venku, zákazníci jí občas dají kouř a obchodníci ji mají k dispozici pro soukromé účely mimo pracovní dobu. Ale jsem si skoro jistý, že kdyby se jednalo o Mondeo nebo Opela, tak to Davide takhle neřešíš a takový oheň na střeše nebude Prostě alternátor by byl vyjímečný vadný kus, smůla. Působí to jakoby měl strašný šunt, se kterým je 5x do roka v servisu a vrazil už do oprav 150 tisíc.
Ne, kluci, jen chci tochu narovnat to místní blahořečení Mazdy. Je to taky jenom stroj, kterému se navzdory dobré pověsti, může něco porouchat. To je celé. Po M6 jsem se taky díval, ale neměla 6 hrnců. Rozhodně by mě 1 alternátor a zatuhlé brzdiče od koupě neodradily, na to mě málo znáte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 21:27, RE: Špatný kus?
Pepe napisał:
Hmm. Patří to sem jen okrajově, páč jde o dodávku. Ale jelikož to byla předváděčka, taky přispěju... F. Ducato, najeto cca 6tkm za půl roku, tzn, že 6 měs záruky bylo v tahu už při koupi. Ještě v záruce se stihl akumulátor, vyteklý přední tlumič, spojkový válec. Těsně po uplynutí záruky následoval do páru druhý přední tlumič a synchron na 2.stupni. Prostě nové ojeté auto... Po téhle zkušenosti jen opravdu nové, nebo fiktivní předváděčku - což se dá taky domluvit...
No vidíš, závady byly relativně bezprostřední a ne po 5-ti letech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 12.10.2011 23:27, RE: Špatný kus?
David V napisał:
Jakým mechanismem by opotřebovaná lamela způsobovala tuhost spojkového pedálu? Opotřebovaná lamela má na svědomí prokluz, čili neschopnost přenést točivý moment. S sebou to nese záběr až nahoře. Nebo se pletu?
Nějak se mi to tehdy technik snažil vysvětlit, ale nepochopil jsem to. Protože nevím jak spojka uvnitř vlastně vypadá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.10.2011 08:22, RE: Špatný kus?
tempe napisał:
Ty nemáš nic jen blábolíš .Jak říkám.Si osel
Potrefená husa???
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.10.2011 12:38, RE: Interiér
mazdaklan napisał:
V žádném případě nechci chytračit, ale 2.2MZR-CD má prapůvod (blok) v motoru z E2200, což myslím s Fordem nemělo (bohudík) vůbec nic společného. To spíš 2.0MZR-CD 100kW resp.105kW u F/L GG verze měla základ od Fordu.
Jak testovaný motor 2.2 MZR-CD, tak i starší 2.0 jsou motory vlastní konstrukce!!!

2.0 MZR-CD jeho předchůdce byl comprex co byl v 626, pak dostal DiTD, kde zavedli přímé vstřikování a turbodmychadlo (ala TDi) a následně vysokotlakým vstřikováním a turbem (motor používaný v Mazdě 6). Motor má pohon rozvodů zajištěn řemenem (Ford měl u Pumy řetěz!!!!, takže to určitě není jeho motor) A motor vychází ze starého benzínu!!!

2.2 MZR-CD je vývoj 2.0 jenom byl změně rozvod motoru, kde byl použit bezúdržbový řetěz. Samozřejmě použito jiné vstřikování atd. Upraven byl na výkony, takže klika i písty byly pozměněny.

Co se týká koroze, tak u své předchozí Mazdy 6 jsem nezaznamenal korozi na zadních lemech, ale asi to bude tím, že jsem jezdil na pravidelné prohlídky a auto bylo na 2 svolávačkách. U současné mazdy 6 žádná koroze nikde není, jenom na podvozku (ramena atd.), ale karoserie je naprosto v pořádku i po více jak 110000km a 3 letech provozu v ČR.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:11, RE: Interiér
Pavlik napisał:
Mimo jiné má diesel vlastní konstrukce také japonská Honda - 2,2 .
Osobně bych původ motoru Mazda 2,2 hledal u Forda a jeho 2,2 TDCi - a to je vynikající motor.
No přesně tak. Každý Mazdař musí vědět, jak dlouho už kamarádí Mazda s Fordem. Údajně má M6 a Mondeo stejnou t. zv. platformu. K dalšímu můžeme jít M2 - F. Fiesta, M3 - F. Focus. Právě toto kamarádství dostalo jízdní vlastnosti Fordů na, opravdu úroveň.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 19.10.2011 18:14, RE: Koroze u Mazdy
Petr S napisał:
Zrovna v pondělí jsem dal vybrousit a přelakovat do autorizáku jeden zadní lem u M6 (rok 2002) bublinky v rozsahu 4cm čtvereční. Plus bublinku na zadních dveřích. Celková předběžná cena je 12000 (přelakování 2 dílů). Beru to tak, že za 4 roky to jsou spolu s výměnou zadního brzdiče jediné závady. Pokud bych např. měnil turbo, tak by mě to stálo 2x tolik. Takže suma sumárum jsem s Mazdou z roku 2002 spokojený. Asi se předchozí majitel o auto dobře staral nebo sem měl kliku na kus. Ale rozhodně mi...
V Japonsku a jinde, jsou M6 tohoto ročníku již na šrotovišti.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.