Já neporadím nic
Ale podotknu: doporučuji, aby se tazatel sebral, vyrazil tam, kde se s oběma vozy dá svézt a pak si pročetl to, co mu nabízí odborné stránky na webu. Rozhodně by neměl dát na chytré řeči některých místních odborníků.
Obecně: dýzl z druhé roky z Němcka, Itálie či odjinud je obrovský risk. je třeba si uvědomit, že na rozdíl od mnoha z nás, Němci hlavně a jiní v podobné míře, již pár desítek let uvažují ekonomicky "jinak". Tím naznačuji, že málokterý německý majitel 330D jej prodá po roce a nebo naopak po 5 letech, ale s "jen npř. 120.000km. To by prostě "šel na buben". Tkaže, když jde o BMW jakéhokoliv typu v CR motorem posledních dejme tomu 5 let, tak jeho nájezd je v 99% případů 5x60=300.000km. Pak je i tak kvalitní vůz, jakým BMW bezesperu bylo a snad ještě i je ( i když to jde s kvalitou silně dolů kvůli úsporným programům a zachovýní prodejeschopnosti) před minimálně opravou středního ropzsahu, což může stát dost velký balík. (Čerpadlo, vstřiky, turbo, žhavení, ložiska vaček, kliky díky velkým tlakům). Naftové motory jezdí za hranicemi z naprosté většiny ajko služební a nájezd je fakt dost velký (já jsem si tím za 13,5 roku prošel během zaměstbnní v zahraničí a leccos jsem pochytil a přiučil se něčemu). Na druhou stranu, nelze říct, že nejde sehnat vůz po 1. majiteli, s dobrým nájezdem a 100% stavu. Jde - ale pak je jiná cena A od toho se vše odvíjí. Daleko menší risk bude u stejného vozu, ale s agregátem benzínovým. Obecně B motory vydrží více a navíc jejeich servis bývá o dost levnější a i ki,omtráž bývá u vozů z daného roku proti D motorů nižší.
Lákavě vypadající auto s D motorem po 30 letech bude uvnitř jako nové, ale s pravděpodobností hraničící s jistotou bude mít mnatočenou pořádnou porci.
To byla jen rozvaha na téma najeté km a stáří vozů z N,I,F a pod.
Jestli najíždí majitel 40.000km za rok, je lákavější využít D motor, ale jen na první pohled. Při hlubším studování faktů lze dojít km mnázoru, že se vypaltí motor vyššího objemu (2,5-3,5l),a le pohon LPG. Náklady na km jsou nižší, než u D motorů (7x29 vs. 14 x13 lxcena, ale 14l LPG jsem spíše přecenila bude to v praxi 11-13, takže rozdíl ještě výraznější ve prospěch LPG). Nevýhody LPG jsou známé, tak jako výhody a to platí i pro nevýhody či výhody D motorů.
Sám mám Mazdu, ale 3MPS, r.v. 5/2008 a zatím na ni nenechám dopustit po všech stranách - kvalita provedení, jízdní vlastnosti. Je to všek auto jiné skupiny, než M6 či BMW 3xx. Nicméně - servis je opravdu na Mazdu drahý, řada dílů nejde sehnat od jiných výrobců a na vrakovištích to je podobné. Holt, Mazd (at 6 či 3) jeuzdí méně, než BMW.
Kdo řídí BMW 330 z roku 2000 E46, je celkem zábavné a něco o kšiltech dozadu a růžencích na zrcátku bych mohl napsat taky, ale nehci lít olej do ohně. Mazda je auto, které si kupují vesměs "vyzrálí" lidé bez úmyslu se zviditelňovat, to, co na sebe nepotřebují poutat nbičím pozornost.
O líbivosti psát nemá smyslu, někomu se líbí to, jinému ono, ale pro mě - E46/E90 je okoukaná a tuctová věc- jak říkám 3 bedny od rajčat dole a 2 nahoře, obyčejný sedan. M6 ( a hlavně 2010) má šarm a šmrnc, což se bohužel o posledních kreacích BMW dost dobře říct nedá a připomíná mi to designovou story vozu české výroby, který začíná n "S" a patří do vyšší třídy
STarší - lepší. To smaé u BMW řady 3 či 5. Hlavně kufr a zadní svtěla je tedy mistrovské dílo. X5?? To nehodnotím, ale toto ani za nic. Praktičnost - mizivá. Cena-enormní. Servis-závratný. Vlastnosti v jiném terénu než asfaltky - úsměvné.
Tazateli radím, ať si dobře vše rozmyslí, napíše na papír +/- a obvolá si servisy s dotazem: sazba na hodinu
? stojí např. blatník
? stojí rozvody a v kolika km
? stojí servis olejů atd atd a pak si vše porovná.
Odolnost vůči korozi je lepší u BMW? starší M6 trpí a zadní lemy.
Z těch dvou bych volil jinak - asi Subaru Legacy (cenově shodná úroveň, ale řada výhod proti oběma) a nebo Avensis 2,0D 110kW či Accord, ale spíše benzín.