Piątek 12.06.2015 21:54,
Mazda 5, 6 diesel do r.v. 2007/2008
Jedná se o velmi slušný motor, který byl později nabízen v 89/105 kW pro model 6 a 81/105 kW pro model 5.
Nejčastější závady:
- vadný SCV ventil (Suction Control Valve) na čerpadlu: cena dle nabídky od 6000 - 10000 Kč
- vadné řešení těsnících kroužků pod vstřikovači: cena za nové těsnění pár Kč, horší je práce a horší je důsledek, pokud se ponechá (pokud odšroubujete víčko od nalévání oleje za ohřátého motoru a stoupá dým = netěsní --> blbé je, že se olej ředí naftou a dochází ke karbonaci motoru... o to víc, když původní majitel skočil na long-life oleje a měnil až po 30 tkm, což u naftového motoru není dobré)
- a další běžné starosti s ojetým dieselem, které jsou vesměs všude stejné...
Horší je to s cenou náhradních dílů. Mazda 5 se mi fakt líbí, ale třeba dvou-hmotový setrvák je 2x tak dražší než na koncernové VW Passat, to samé platí o sadě předních ramen... a filtru pevných částic.
Osobně budu volit buď Ford S-Max (stejně dobrý podvozek jako u Mazda 5). Alternativně VW Touran. Do Ford Galaxy nebo VW Sharan už se mi jít nechce, menší dodávku nepotřebuji. Citroen C4 je pěkný až od posledních ročníků. Ale francouzská auta mne nijak moc nikdy nefascinovala.
U VW zajímavě zní motor 1.4 TSI 110kW s továrním CNG. CNG jako palivo je velmi zajímavé. Od roku 2009 nejsou už takové problémy s rozvodovým řetězem.
Hodně zdaru s výběrem a štěstí na dobrý kus.
reagować