OndřejH napisał:
Ahoj všem, tento článek je pro mne přínosný a děkuji za jeho uveřejnění, protože se v nejbližší době chystám M3 koupit. Zaujala mne pasáž o rozvodovém řemenu, který se mění po 60tis. km. Na jiném serveru zabývající se automobily jsem totiž četl, že konkrétně M3 1.6 má rozvody poháněné řetězem nikoli řemenem stejně jako moje Almera a drtivá většina japonských automobilů. Je to i jeden z důvodů proč chci tento automobil koupit.
Jestli se pletu tak díky za opravu.
Jelikož vlastním Mazdu 3- 1.6/77 Kw benzín r.v. 2004-dle servisní knihy se rozvody dělají až ve 220.000 Km !!! po 60.000Km se mění jen pomocné řemeny k alternátoru a klimatizaci!ale ty jsem taky neměnil a mám již cca 100.000 km.Ložiska kol neodchází-pokud se jezdí normálně.
Hučení náprav způsobujou nekvalitní levné pneumatiky-většinou čínské výroby!
Po koupi je nutno ihned nastříkat podvozek-myslím tím hlavně ramena a dutiny karoserie.
pak se vyhnete problémům z korozí! Po 6 letech je zespodu jako nová.
Zadní kufr lehce chytá u světel korozi -ale to neřeším-nástřik kufru cca 3000,-Kč
korozi výfuku nezabránite-ale nestojí moc-v náhražce do 3000,-Kč max.
Velmi obtížně se mění pylový filtr-musíte odpojit dráty-a pak většinou přestanou fungovat el okna.
Jediná porucha zatím byl kontakt na startéru-stačilo očistit a zamáčknout.
mazda 3 má skvělé jízdní vlastnosti a fantastické zrychlení!!!Podělá i auta s dvoulitrovým motorem.Maximální rychlost 180 -celkem snadno vytáhne a pak do 200 Km se trápí a jde to jen s větrem v zádech-ale tyto rychlosti se u nás nedají používat a do 150 km je fantastická a sedí pevně v zatáčkách.neznám lepší auto v kterém se dá tak dobře povozit v zatáčkách a s tak přesným a jemným řízením.
Motor nepotřebuje žádnou udržbu jen kvalitní olej!!který doporučuje výrobce!
kdo si chce koupit tuto ojetinu -můžu jen doporučit!nedá se to srovnávat s žádným Fordem,Fábii,Fiatem
.Mazda je skutečný požitek s jízdy s nádherným dunivým zvukem výfuku .
Moje heslo zní-za každým problémem motoru hledej olej !!!!!!!!!!!
Všem doporučuji co jezdí ve městě měnit olej co 10.000 Km !!!!!!!!!mimo město stačí co 15.000Km
Vyhnete se opravdu zbytečným závadám-vydřené ojniční šálky-vadné turba-vadné ložiska vaček-ucpané kanálky mazání karbonem.
U všech aut doporučuji co 100.000 Km vyčistit sítko olejového čerpadla-které je umístěno ve vaně motoru!!)Zabráníte tím zadření motoru-jelikož když je sítko přicpané-špatně se pak maže motor!!Hlavně se to týká Francouzských a italských aut!! U německých -stačí co 150.000 Km (!vyjma Fordů Focusů -nafta-tam doporučuji dělat proplach motouy-proplachovacím olejem co 80.000,-Km!
Prodloužíte tím životnost motoru! až na 400.000,-Km !!
SVĚŘUJTE VÝMĚNU OLEJE JEN TĚM SERVISŮM KTERÝM OPRAVDU VĚŘÍTE!!
Setkávám se s tím že ve velkých servisech vám spíš olej vypustí do poloviny a otřou filtr oleje do čista-hlavně v 1. dvou garančkách!!-a motor už trpí!(mechanik pak ušetřený olej ukrade a prodává!!nechci tím nikomu z mechaniků ublížit-ale zatím se to tak děje!
Po výměně oleje musí být olej na měrce absolutně čistý!!!
Pokud má auto vypouštěcí šroub-je lépe olej nechat pořádně vykapat!!
DNES SE OLEJ ODSÁVÁ-ODSÁVAČKOU-avždy zbyde dole ve vaně až 1/2 litrů starého oleje a nečistoty a to je špatně!!
Budte vždy u výměny oleje přítomni !!!! a zkontrolujte si kvalitu a značku oleje!!
Nejlépe si měnit a koupit olej sám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ušetříte spoustu peněz.V některých servisech Vám nabídnou olej až za 1500,-Kč za 1 litr(který stojí max 600 Kč!!)
Petr N