BohuslavB napisał:
Mám dvoulitr předchozí generace ("jen" 108 kW) v Mazdě 6 a jakkoliv je motor svým projevem sympatický, občas mě štve, že když si to plynule ženu (nejlépe ještě na tempomat) a nemám zrovna náladu na kvedlání kvaltů, tak v okamžiku, kdy chci bezpečně předjet nějakého loudu, musím chtě nechtě ze šestky přeřadit na trojku, tedy přesně dostat se nad zmíněných 4 tis. otáček. Když jedu s otcem v jeho 1.9tdi octávce, tak ho prakticky nevidím řadit.
Petr-Tipcars: Dobrý den pane Bohuslave, poměrně dlouho jsem přemýšlel, co Vám odpovědět a jestli vůbec má smysl něco odpovídat. On totiž Váš otec nepodřazuje o více stupňů z jednoduchého důvodu: přetočený diesel už moc parády neodvede. Pokud navíc prakticky neřadí vůbec, může jej časem potkat výměna dvouhmoty...Mimochodem podřazení o více stupňů při předjíždění je pro mne preventivní záležitost a vůbec to nevnímám negativně, zpravidla se snažím před předjížděný vůz dostat co nejrychleji (obvykle kvůli vozům za mnou, aby to také stihly). Nemám rád, když lidi předjíždí stylem vyhlídkové jízdy, kdy si předjížděný může prohlídnout jejich vůz během několikaminutové předváděcí akce "od hlavy až k patě" a ještě musí brzdit, aby se před něj stihl předjíždějící milostpán zařadit. Nevím, sedlat M6 s tímto dvoulitrem, asi bych si nestěžoval, že musím kvedlat fofrklackem při předjíždění...Jsou horší věci na světě.