Tazatel nepíše jetli chce HB nebo sedan. A jak auto/a používá, jestli jen popojíždky po městě nebo se vydává i dál.. Obecně 1,4 stačí na klasické kolečko.. Dům, škola/školka, práce sem tam nákupák a o víkendu k rodičům. Když auto v sedanu nacpete co to půjde nákladem a lidmi je to už skoro trápení a cesta na dovolenou pokud chcete "frčet" nebude to pravé. Ale při klidné jízdě se odmění spotřebou do 6,5 litru i po městě. 1,6 je na tom o poznání lépe a protože se nemusí tolik šlapat na krk u požadavků na dynamiku a spotřeba je vesměs stejná s lepším dynamickým projevem. Ale za sebe bych u modelů kolem roku 2010 doporučil právě ten předem zavrhovaný dvoulitr. Ten motor má pro běžnou potřebu výkonové rezervy, které přijdou vždy k dobru a je fantasticky pružný. Jen zhruba o litr/ litr a půl vyšší spotřeba a možná i vyšší ručení a takové drobnosti. Sice jsem kdesi slyšel, že trpí na spotřebu oleje, ale nemám to ověřené. Je potřeba prohledat fora mazdy.. Třeba to někdo tady potvrdí, kdo má zkušenost. Pokud mohu posoudit spolehlivostí vyniká 1,6 kdy v blízkém okolí mám tři tyto auta a všechny mají přes 200.000 km a zatím bez poruch nebo konzumaci oleje atd... A pokud to plánuje i do budoucna s ohledem na ekonomiku atd., doporučím trochu zvednout latku při nákupu a koukat po motoru 1,5 skyactiv. Tady opravdu motoráři od Mazdy udělali krok, který je na ten objem pecka. Mám možnost se s touto motorizací občas svézt v HB a musím jen chválit. Na tento objem jde o uctyhodný počin. Sice se nezbírá tak jako oturbené litry od konkurence od 1.500 ot a je potřeba ho popohnat k hranici 3 tis otáček, kdy táhne až k 6.000 ot jako mladý býk..