TOM napisał:
Michale Michale, opravdu pleteš páté přes deváté a nevíš co říkáš. A to vůbec. Začal si mluvit o zrychlení a plynule přešel na srovnání na okresku nebo okruh - jenže zde papírové hodnoty o zrychlení neříkají vůbec nic, tam je to uplně o něčem jiném a A5 TDI by tam ani na to základní Grand Turismo nemělo.
Pak tvrdíš , že zřejmě toto Maserati nepůjde tunit - všichni tu ale čteme článek o krásně "vytuněném" Maserati přímo od výrobce, které zrychluje na 100km/h za 4,6s a na okruhu bude ještě mnohem...
Stále se bavím o základním modelu se starším osmiválcem o Ferrari o objemu 4,2l.
Tady máš test:
http://www.autoforum.cz/testy/test-maserati-granturismo-nomen-omen
píšou tam přímo, že s tak těžkým autem má motor co dělat (cca 1900 kg).
A hle - už vím, kde jsem přišel na tu hodnotu zrychlení 5,5 sekundy, toto bylo reálně naměřeno v tom testu /strana č.2/. Výkon cca 400 koní, krouťák 460 Nm.
Naproti tomu audi A5 3.0 TDI - hmotnost 1610 kg, výkon v sérii 240 HP, krouťák 500.
Běžné zrychlení 5,9 na sto, ovšem pružné zrychlení bude daleko lepší, díky přeplňování. Teď k těm úpravám: ano, Maserati samozřejmě půjde tunit, ale A5 3.0 TDI stačí fušérský tuning z notebooku za pár korun, zatímco u Maserati to půjde do statisíců. Což je vidět i z článku.
Celou dobu se bavím o základním modelu, který je nepříliš výkonný a zcela určitě nemůže být řeč o sportovním voze, a ano, v reálném životě ho daleko lehčí A5 s vyšším točivým momentem, který je pro zrychlování daleko důležitější než výkon, roztrhá na kusy...
Hardcore sportovní verze bude samozřejmě o něčem jiném...