0
powrót
 

diskuze k tématu: Maserati GranTurismo MC Stradale - Ze závodní dráhy na silnice

kategorie zaszeregowania tematu: italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 10:38, design
pro mě jedno z nejpohlednějších aut. A slyšel jsem zvuk standartní verze, byl famózní, štěknutí při podřazení a prskání z výfuků, hodně teatrální, ale hraje to na city :) a k těm negativům, spotřeba kolem 14-15litrů je na 450koní slušná. S takovou spotřebou bych s tím byl spokojenej.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 17:43, RE: design
Tomi napisał:
pro mě jedno z nejpohlednějších aut. A slyšel jsem zvuk standartní verze, byl famózní, štěknutí při podřazení a prskání z výfuků, hodně teatrální, ale hraje to na city :) a k těm negativům, spotřeba kolem 14-15litrů je na 450koní slušná. S takovou spotřebou bych s tím byl spokojenej.
To bych byl taky spokojenej. Bohužel to určitě nebude pod dvacet. Už ta zmiňovaná standardní verze se 4,2 osmiválem od Ferrari žrala 16 a nedalo se s tím nic moc dělat. Navíc papírové zrychlení je na úrovni Audi A5 3.0 TDI. Ani 4,7 na stovku není nic, o čem by se dalo mluvit jako o supersportu... Jinak auto je bezesporu krásný... ale tím to u mně končí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 18:51, RE: design
Michal napisał:
To bych byl taky spokojenej. Bohužel to určitě nebude pod dvacet. Už ta zmiňovaná standardní verze se 4,2 osmiválem od Ferrari žrala 16 a nedalo se s tím nic moc dělat. Navíc papírové zrychlení je na úrovni Audi A5 3.0 TDI. Ani 4,7 na stovku není nic, o čem by se dalo mluvit jako o supersportu... Jinak auto je bezesporu krásný... ale tím to u mně končí.
V jakým smyslu je papírové zrychlení stejné jako u 3,0 TDI? To je asi nějaká blbost ne? Hod pár čísel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 19:29, RE: design
TOM napisał:
V jakým smyslu je papírové zrychlení stejné jako u 3,0 TDI? To je asi nějaká blbost ne? Hod pár čísel.
A5 3.0 TDI má stovku za 5,9 - někteří němečtí "tuneři" se dostali i na 5,0
základní verze gran turisma za 5,2 a tunit už se jako atmosféra už moc nedá...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 19:30, RE: design
Michal napisał:
A5 3.0 TDI má stovku za 5,9 - někteří němečtí "tuneři" se dostali i na 5,0
základní verze gran turisma za 5,2 a tunit už se jako atmosféra už moc nedá...
jinak jsem tu hodnotu zaměnil, quattroporte se stejným motorem to mělo za 5,5...
každopádně auto s motorem od Ferrari bych si představoval rychlejší...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 19:31, RE: design
Michal napisał:
jinak jsem tu hodnotu zaměnil, quattroporte se stejným motorem to mělo za 5,5...
každopádně auto s motorem od Ferrari bych si představoval rychlejší...
mimochodem, tady je reálný test, spotřeba byla 16,5
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/maserati-granturismo-dravy-zralok-v-exkluzivnim-testu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.04.2011 22:57, RE: design
Michal napisał:
A5 3.0 TDI má stovku za 5,9 - někteří němečtí "tuneři" se dostali i na 5,0
základní verze gran turisma za 5,2 a tunit už se jako atmosféra už moc nedá...
Nj. známý si vytunil Golfa ze 118kW na cca 180 kW nebo kolik (přesně to nevěděl snad ani sám) a na okruhu hned odpálil motor. Ono vyšší výkon taky znamená vyšší produkci tepla. To že mu to čoudilo tak, že za ním nebylo ninc vidět ani nemluvě. Ten kdo si koupí Maserati si ho asi nekupuje jen kvůli tomu že stovku zvládá za 4.7 sec.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 08:56, RE: design
Petr S napisał:
Nj. známý si vytunil Golfa ze 118kW na cca 180 kW nebo kolik (přesně to nevěděl snad ani sám) a na okruhu hned odpálil motor. Ono vyšší výkon taky znamená vyšší produkci tepla. To že mu to čoudilo tak, že za ním nebylo ninc vidět ani nemluvě. Ten kdo si koupí Maserati si ho asi nekupuje jen kvůli tomu že stovku zvládá za 4.7 sec.
No, pokud se jedná o úpravu, která je oproti běžné verzi daleko tvrdší, a odlehčená, dalo by se předpokládat, že si to kupuje právě kvůli těm sportovním charakteristikám.
Pokud si ho kupuje kvůli image, potom rozhodně nepotřebuje takovouto (rádoby)extrémní úpravu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 10:48, RE: design
Michal napisał:
jinak jsem tu hodnotu zaměnil, quattroporte se stejným motorem to mělo za 5,5...
každopádně auto s motorem od Ferrari bych si představoval rychlejší...
Tak jsem myslel, že si trochu na úrovni popovídáme, ale ty pleteš páté přes deváté. Vytuněný s nevytuněným, GT s Quattroporte - těžko pak na to něco říkat. Btw - rozdíl ve zrychlení 6s x 5s (konkrétní čísla těžko brát, když nevím cos měl opravdu na mysli, takže jen jako příklad) je dost znatelný - je to 20 procent -to je fakt dost. Zkus si spočítat o kolik bude auto se zrychlením 5s dál než to se zrychlením 6s dosáhne 100km/h. Dokážeš to?
Tím samozřejmě neříkám, že 5,9s na 100 km/h je špatná hodnota a pro valnou většinu uživatelů úctyhodná, jen je potřeba si uvědomit, že potom každá desetina ještě dolů je dost těžká práce a není vhodné údaje pod 5s zlehčovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 18:47, RE: design
TOM napisał:
Tak jsem myslel, že si trochu na úrovni popovídáme, ale ty pleteš páté přes deváté. Vytuněný s nevytuněným, GT s Quattroporte - těžko pak na to něco říkat. Btw - rozdíl ve zrychlení 6s x 5s (konkrétní čísla těžko brát, když nevím cos měl opravdu na mysli, takže jen jako příklad) je dost znatelný - je to 20 procent -to je fakt dost. Zkus si spočítat o kolik bude auto se zrychlením 5s dál než to se zrychlením 6s dosáhne 100km/h. Dokážeš to?
Tím samozřejmě neříkám, že 5,9s na 100 km/h je špatná ho...
GranTurismo má stovku za 5,2 v sérii, A5 3.0 TDI za 5,8. Berme v potaz sériové výkony, i když jak uznáš v případě A5 je skutečně to nejmenší nějaký ten výkon přidat, což u atmosféry nebude tak jednoduché.
Takže, tyhle dvě auta na okresce nebo na okruhu budou řekl bych minimálně vyrovnanými soupeři, pokud tedy A5 nebude díky nižší váze a vyššímu točivému momentu rychlejší. Samozřejmě, když pojedou tupý drag race na zelenou na semaforech, Maserati vyhraje. Ovšem to nemá žádnou vypovídací hodnotu.
GT je prostě GT, tzn. pohodlné přemisťovadlo z bodu A do bodu B, obzvlášť pokud ty dva body jsou tisíc km od sebe...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 20:00, RE: design
Michal napisał:
GranTurismo má stovku za 5,2 v sérii, A5 3.0 TDI za 5,8. Berme v potaz sériové výkony, i když jak uznáš v případě A5 je skutečně to nejmenší nějaký ten výkon přidat, což u atmosféry nebude tak jednoduché.
Takže, tyhle dvě auta na okresce nebo na okruhu budou řekl bych minimálně vyrovnanými soupeři, pokud tedy A5 nebude díky nižší váze a vyššímu točivému momentu rychlejší. Samozřejmě, když pojedou tupý drag race na zelenou na semaforech, Maserati vyhraje. Ovšem to nemá žádnou vypovídací hodnotu.
...
http://www.youtube.com/watch?v=AxsQQI6dFIQ
srovnání A5 vs. S5, která má shodou okolností zrychlení naprosto stejné jako GT, tzn. 5,2 z 0 na sto...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 20:22, RE: design
Michal napisał:
GranTurismo má stovku za 5,2 v sérii, A5 3.0 TDI za 5,8. Berme v potaz sériové výkony, i když jak uznáš v případě A5 je skutečně to nejmenší nějaký ten výkon přidat, což u atmosféry nebude tak jednoduché.
Takže, tyhle dvě auta na okresce nebo na okruhu budou řekl bych minimálně vyrovnanými soupeři, pokud tedy A5 nebude díky nižší váze a vyššímu točivému momentu rychlejší. Samozřejmě, když pojedou tupý drag race na zelenou na semaforech, Maserati vyhraje. Ovšem to nemá žádnou vypovídací hodnotu.
...
V článku se píše 4.6 sekund, ne 5.2. Čtu tam, že Maserati je původně okruhový stroj a ne stroj na drag race. Odkud bereš víru, že bude na okresce A5 rychlejší nevím (zvlášť jestli má A5 váhu vepředu, kde má motor). Navíc tyhle auta si asi nekupují lidi co se potřebují poměřovat s někým na okreskách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.04.2011 20:30, RE: design
Petr S napisał:
V článku se píše 4.6 sekund, ne 5.2. Čtu tam, že Maserati je původně okruhový stroj a ne stroj na drag race. Odkud bereš víru, že bude na okresce A5 rychlejší nevím (zvlášť jestli má A5 váhu vepředu, kde má motor). Navíc tyhle auta si asi nekupují lidi co se potřebují poměřovat s někým na okreskách.
Mluvím o základním modelu s motorem 4,2... tj. luxusní GT. Toto je rádoby supersport, který si určitě maséři kupovat nebudou...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 09:04, RE: design
Michal napisał:
GranTurismo má stovku za 5,2 v sérii, A5 3.0 TDI za 5,8. Berme v potaz sériové výkony, i když jak uznáš v případě A5 je skutečně to nejmenší nějaký ten výkon přidat, což u atmosféry nebude tak jednoduché.
Takže, tyhle dvě auta na okresce nebo na okruhu budou řekl bych minimálně vyrovnanými soupeři, pokud tedy A5 nebude díky nižší váze a vyššímu točivému momentu rychlejší. Samozřejmě, když pojedou tupý drag race na zelenou na semaforech, Maserati vyhraje. Ovšem to nemá žádnou vypovídací hodnotu.
...
Michale Michale, opravdu pleteš páté přes deváté a nevíš co říkáš. A to vůbec. Začal si mluvit o zrychlení a plynule přešel na srovnání na okresku nebo okruh - jenže zde papírové hodnoty o zrychlení neříkají vůbec nic, tam je to uplně o něčem jiném a A5 TDI by tam ani na to základní Grand Turismo nemělo.
Pak tvrdíš , že zřejmě toto Maserati nepůjde tunit - všichni tu ale čteme článek o krásně "vytuněném" Maserati přímo od výrobce, které zrychluje na 100km/h za 4,6s a na okruhu bude ještě mnohem rychlejší v porovnání se zmíněnou seriovou verzí. A na kolik "tuní" tento motor přímo Ferrari??
Samozřejmě tím nepopírám, že A5 TDI za cenu jen o něco horších dynamických parametrů dokáže jezdit za výrazně míň a plno lidem to bohatě stačí. Však z toho taky vyplývají poměry prodejních čísel. O tom žádná. A opravdu úcta k dnešním moderním silným naftákům, které se dokážou svým zrychlením dostat pod 6s -to je skutečně super hodnota.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 11:41, RE: design
TOM napisał:
Michale Michale, opravdu pleteš páté přes deváté a nevíš co říkáš. A to vůbec. Začal si mluvit o zrychlení a plynule přešel na srovnání na okresku nebo okruh - jenže zde papírové hodnoty o zrychlení neříkají vůbec nic, tam je to uplně o něčem jiném a A5 TDI by tam ani na to základní Grand Turismo nemělo.
Pak tvrdíš , že zřejmě toto Maserati nepůjde tunit - všichni tu ale čteme článek o krásně "vytuněném" Maserati přímo od výrobce, které zrychluje na 100km/h za 4,6s a na okruhu bude ještě mnohem...
bavil jsem se s jedním chlapíkem, majitelem lehce upraveného BMW 3 kombi, s lehkými snad 21" koly a přečipovaným naftovým třílitrem (prý zvedl výkon cca o 40k) a říkal mi, že ve zrychlení 0-100km/h prý ujel BMW řady M. Konkrétně typ nevím, ale obě byly auta stará tak 3-4 roky. Tento seriózní pán opravdu nemá důvod mi kecat a já nevím proč mu nevěřit. Zátah nabušeného nafťáku je jistě mazec, ale tím to asi tak končí. Ovšem tvrdit že audi tdi by ujela na klikaté silnici maserati je trošku kravina což?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 12:07, RE: design
TOM napisał:
Michale Michale, opravdu pleteš páté přes deváté a nevíš co říkáš. A to vůbec. Začal si mluvit o zrychlení a plynule přešel na srovnání na okresku nebo okruh - jenže zde papírové hodnoty o zrychlení neříkají vůbec nic, tam je to uplně o něčem jiném a A5 TDI by tam ani na to základní Grand Turismo nemělo.
Pak tvrdíš , že zřejmě toto Maserati nepůjde tunit - všichni tu ale čteme článek o krásně "vytuněném" Maserati přímo od výrobce, které zrychluje na 100km/h za 4,6s a na okruhu bude ještě mnohem...
Stále se bavím o základním modelu se starším osmiválcem o Ferrari o objemu 4,2l.
Tady máš test:
http://www.autoforum.cz/testy/test-maserati-granturismo-nomen-omen
píšou tam přímo, že s tak těžkým autem má motor co dělat (cca 1900 kg).
A hle - už vím, kde jsem přišel na tu hodnotu zrychlení 5,5 sekundy, toto bylo reálně naměřeno v tom testu /strana č.2/. Výkon cca 400 koní, krouťák 460 Nm.
Naproti tomu audi A5 3.0 TDI - hmotnost 1610 kg, výkon v sérii 240 HP, krouťák 500.
Běžné zrychlení 5,9 na sto, ovšem pružné zrychlení bude daleko lepší, díky přeplňování. Teď k těm úpravám: ano, Maserati samozřejmě půjde tunit, ale A5 3.0 TDI stačí fušérský tuning z notebooku za pár korun, zatímco u Maserati to půjde do statisíců. Což je vidět i z článku.
Celou dobu se bavím o základním modelu, který je nepříliš výkonný a zcela určitě nemůže být řeč o sportovním voze, a ano, v reálném životě ho daleko lehčí A5 s vyšším točivým momentem, který je pro zrychlování daleko důležitější než výkon, roztrhá na kusy...
Hardcore sportovní verze bude samozřejmě o něčem jiném...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 15:46, RE: design
Michal napisał:
Stále se bavím o základním modelu se starším osmiválcem o Ferrari o objemu 4,2l.
Tady máš test:
http://www.autoforum.cz/testy/test-maserati-granturismo-nomen-omen
píšou tam přímo, že s tak těžkým autem má motor co dělat (cca 1900 kg).
A hle - už vím, kde jsem přišel na tu hodnotu zrychlení 5,5 sekundy, toto bylo reálně naměřeno v tom testu /strana č.2/. Výkon cca 400 koní, krouťák 460 Nm.
Naproti tomu audi A5 3.0 TDI - hmotnost 1610 kg, výkon v sérii 240 HP, krouťák 500.
Běžné zrychlení 5,9 na s...
Audi A5 TDI roztrhá Maserati na kusy....To nemůžeš myslet vážně. Čím víc sem toho píšeš tím víc si myslím, žes auto nikdy neřídil. Možná tak na Playstationu. Myslet si, že když auto čipneš z notebooku, tak se stane rychlejším na okruhu nebo okreskách je hodno 12letého dítěte. K tomu je potřeba mnohem víc. Právě to, co Audi oproti Maserati chybí. Ikdyž samozřejmě základní model GrandTurisma nebyl dělán jako rychlík na okruhy. Proto má jen automat, jak říkáš je to rychlé pohodlné GT, rozhodně rychlejší než Audi A5 3,0 TDI (to má s automatem zrychlení za 6,1s). Takže co že to chceš vlastně základnímu modelu od Maserati vytýkat? Že je oproti nejsilnější naftové Audi A5 jen 0,9s dřív na 100km/h? Tak to ale je dnes se vším - zmíněná S5, Mercedes CL 500, Jaguar XK atd
Pokud chce někdo trochu přidat, je k dispozici model Gran Turismo S s 440 koňmi, manuálem a zrychlením na 100 za 4,9s
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 19:34, RE: design
TOM napisał:
Audi A5 TDI roztrhá Maserati na kusy....To nemůžeš myslet vážně. Čím víc sem toho píšeš tím víc si myslím, žes auto nikdy neřídil. Možná tak na Playstationu. Myslet si, že když auto čipneš z notebooku, tak se stane rychlejším na okruhu nebo okreskách je hodno 12letého dítěte. K tomu je potřeba mnohem víc. Právě to, co Audi oproti Maserati chybí. Ikdyž samozřejmě základní model GrandTurisma nebyl dělán jako rychlík na okruhy. Proto má jen automat, jak říkáš je to rychlé pohodlné GT, rozhodně ...
Máš pravdu, neřídil. Nedávno mi volali z jednoho pražského zastoupení prodeje luxusních aut, jestli nechci svoji 650i vyměnit za tohle Maserati, tak jsem kolem toho pročetl docela hodně testů a seznal jsem, že bych si docela slušně pohoršil.
Postoval jsem video, ve kterém porazí upravená A5 3.0 TDI celkem hravě porazí Audi S5, které je znatelně rychlejší, než zmiňovaný základní model Maserati. A pokud ho porazí v přímce, stejně jako by porazilo to Maserati, pak nemůže být pochyb o tom, že na okreskách či na okruhu ten mastodont dostane na prdel ještě tříkrát tolik. Na okreskách by ho třeba i papírově pomalejší Ford Focus RS patřičně vyškolil, s Maserati by ses mu možná přiblížil na rovinkách, nicméně v zatáčkách by naprosto neměl šanci. Je to prostě velký luxusní dostavník, bez špetky sportovních ambicí. Něco podobného jako třeba CL.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 06.04.2011 21:10, RE: design
Michal napisał:
Máš pravdu, neřídil. Nedávno mi volali z jednoho pražského zastoupení prodeje luxusních aut, jestli nechci svoji 650i vyměnit za tohle Maserati, tak jsem kolem toho pročetl docela hodně testů a seznal jsem, že bych si docela slušně pohoršil.
Postoval jsem video, ve kterém porazí upravená A5 3.0 TDI celkem hravě porazí Audi S5, které je znatelně rychlejší, než zmiňovaný základní model Maserati. A pokud ho porazí v přímce, stejně jako by porazilo to Maserati, pak nemůže být pochyb o tom, že na okr...
Jen tak mimochodem, předchozí model se stejným motorem Maserati 4200 GT byl daleko lehčí, daleko rychlejší a daleko sportovnější...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.