0
powrót
 

diskuze k tématu: LPG – levnější provoz stále táhne (2. díl)

kategorie zaszeregowania tematu:
ivan2
ilość wystąpień118
data registracji11.11.2010
Cztwartek 24.11.2016 10:23, NOx
Vyšší produkce NOx u LPG? Tady uvádí něco jinýho:
http://www.cnguh.cz/vse-o-lpg/vyhody
Stejně i jiné zdroje na internetu to uvádí podobně. Jinak ohledně studených startů - auto vždy startuje na benzín, takže toto je mimo. A ohledně zatížení auta nádrží, tam bych problém neviděl, ta váha není zase taková.
reagować
lukas.01
ilość wystąpień10
data registracji23.12.2008
Cztwartek 24.11.2016 14:47, Nový ventil?
"při montáži nové nádrže je nutno vyměnit také kompletní příslušenství včetně víceúčelového ventilu"
To je dáno nějakým předpisem? Jinak je to nesmysl, nové těsnění pod ventil ano, ventil nechat původní.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Cztwartek 24.11.2016 18:59, To je teda materiál:-)))))
Měl bych jeden dotaz:
odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?
A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch))
K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....

Snůška blábolů. celej článěk

Liquifield?? WTF???
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 24.11.2016 20:54, RE: To je teda materiál:-)))))
Zdeny60 napisał:
Měl bych jeden dotaz: odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch)) K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....Snůška blábolů. celej článěk Liquifield?? WTF???


Výjimečně s tebou plně souhlasím.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Piątek 25.11.2016 00:40, Hm, pánové
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Piątek 25.11.2016 04:50, RE: Hm, pánové
brin napisał:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?


tak to fakt ne
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 25.11.2016 09:28, RE: Hm, pánové
Zdeny60 napisał:
brin napisał:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
tak to fakt ne


Tak to Tě bohužel zklamu, ten mechanismus popsaný výše je pravdivý. NOx opravdu vznikají při spalování za vysokých teplot za předpokladu, že je dostupný kyslík. První primitivní blokace vůbec vzniku těchto oxidů byla instalace EGR ventilu, který snižoval teplotu spalování tím, že do spalovacího prostor zavedl část spalin, které už v motoru nevykonaly žádnou práci. Proto naftové motory pracující s přebytky vzduchu mají ve většině režimů s tímto problém. Momentálně bohužel dochází k tomuto jevu i u benzínových, zejména přímovstřikových umožňujících spalování chudé směsi.

U LPG bych očekával podobné chování jako u klasického nepřímého vstřiku, tedy, že v omezené míře NOx vznikají podle aktuálního přebytku vzduchu (při správné lambda regulaci mluvíme o cca 2% ). Čerpám ze znalostí ještě za školy, nic jsem nikde nehledal ani neověřoval...
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Piątek 25.11.2016 10:11, Nicméně
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 25.11.2016 10:59, RE: Nicméně
brin napisał:
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.


Může být, pokud jedna z podmínek uvedených výše není splněna, tedy kupříkladu LPG jako plynná fáze má lepší smíchání se vzduchem než čerstvě odpařený benzín, a tedy lépe využije všechen nasátý kyslík, takže na dusík prostě nezbydou žádné volné molekuly kyslíku. Ve skutečnosti totiž ve válci nedochází k úplnému homogennímu vytvoření směsi, ale jsou jádra s lokálně chudou a bohatou směsí. V jádrech s bohatou směsí vznikají CO a HC a v jádrech s chudou právě zmíněné NOx a u LPG a CNG je směs lépe promíchána.
reagować
ivan2
ilość wystąpień118
data registracji11.11.2010
Piątek 25.11.2016 13:49, NOx
Na netu se nejčastěj uvádí u LPG cca o 20% nižší produkce NOx oproti nepřímovstřikovýmu benzínovýmu motoru a o 90% oproti dieselu.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1247
data registracji08.09.2009
Sobota 26.11.2016 06:37, Spalování benzínu a LPG - teplota
----

původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.

Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Sobota 26.11.2016 08:18, .
Zdeny, mě by to docela zajímalo. Ty teploty tam nejsou, za to je tam vysoký tlak. Co jsem četl tehdy já, ty NOx jsou LPG řádově nižší než u benzinu a hlavně nafty.
reagować
Martin72
ilość wystąpień82
data registracji30.09.2016
Sobota 26.11.2016 13:41, tak jak je to s tím dusíkem
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Sobota 26.11.2016 18:29, RE: Spalování benzínu a LPG - teplota
Zdeny60 napisał:
----původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.


Zdeny, nezlob se, ale zase meleš blbosti. Obdobné, jako při naší diskusi na téma CO2.
Buď si myslíš, že něco víš, pak to vybal nebo si to nech celé bez toho náznaku přezírání.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.