Poniedziałek 22.10.2012 11:18,
Lancia
Lancia měla problém hlavně s tím, že dělala na svou dobu velmi pokroková auta a to se neobešlo bez problémů (ona takový Aston Martin Lagonda taky nebyl zrovna spolehlivý). K tomu se přidávala ještě ne vždy zcela dotažená technická řešení. Největší slabina Lancií let 70. a 80. byly hlavně brzdy. K tomu se přidalo ještě područí Fiatu, kdy Fiat dostával v rámci spolupráce s Ruskem (tehdy Sovětským svazem, vývoj Lady), od sovětů ocel, která nebyla zrovna kvalitní. Tu následně dostávala Lancia, která z ní vyráběla auta. Tehdejší problémy s korozí (kvůli nekvalitní sovětské oceli) vygradovali v Anglii, kdy tehdejší modely, které měli téměř všechny uloženy motory na samostatném rámu (lepší rozložení hmotnosti a ovladatelnost), měli problémy s tím, že po 1 roce byl rám tak zkorodovaný, se několikrát stalo, že motor prostě vypadl z auta. Poté musel dealer Lancie přistoupit k tomu, že od zákazníků odkupoval jejich nová auta zpět.
V 90.letech kdy se značka stahovala z Anglie, nastal útlum produkce "pokrokových" aut a využívala se hlavně ověřená technika ze starších vozů a od vlastnického Fiatu. Navíc se přestala používat k výrobě vozů nekvalitní ocel z Ruska. Problém byl v tom, že pověst značky byla za 20 let problémů tak poškozená, že se ta auta skoro neprodávala a nic na tom nezměnil ani fakt, že modely let 90. a konce let 80. byli až nadprůměrně spolehlivé a velmi pečlivě se dbalo na ochranu proti korozi.
Po roce 2000 ustal vývoj v Lancii téměř úplně a značka jako taková vlastně zanikla, protože tehdejší modely až dodnes jsou vlastně jen překapotovaná auta z produkce koncernu Fiat. Současná Thema vlastně není nic jiného než už poměrně starý pokus Chrysleru udělat auto pro Evropu. To auto má v současné době jasně vyhraněnou klientelu lidí kteří chtějí něco neokoukaného a zároveň jsou ochotni akceptovat fakt, že sportovní modely Lancia jsou prostě pohřbeny v prachu minulosti a chtějí limuzínu (tedy vůz který je jako zaoceánský parník, klidný a uhlazený). Tohle vám značky jako BMW nebo Mercedes (poté co končí Maybach) nedají. Thema se nepokouší konkurovat BMW s tou jeho "jankovitostí" (zadní náhon je pořád zadní náhon), ani se nepokouší kopírovat Mercedes s jeho v posledních letech příšernou spolehlivostí, ani se nepokouší nabízet vám "náskok díky technice" jako Audi, kdy ten slogan platil naposled v 90. letech. Thema nabízí "ameriku" převlečenou to evropského stylu (ale ta nafta pod kapotou, co jsme komu udělali).
reagować