0
powrót
 

diskuze k tématu: Lancia Lybra

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 00:22, ???
No nevim nevim, Kappa byla podle mě luxusní vůz, konkurent BMW 5 třídy Mercedesu E,..... Kdežto Lybra je obyčejný vůz konkurent BMW 3, Mercedesu C, který má i motory pod objem 2,0 litrů, čili jak píšete střední třída. Kappa začínala na 2,0 20V. Navíc Kappa se vyráběla snad do roku 2003. Lybra bude určitě nástupce typu DEDRA, která v roce 1999 končila.... Na Lybru myslím, že náhradní díly problém až tak nebudou jako na Kappu, stačí se podívat na www.autokelly.cz :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 01:47, RE: ???
Gaspaco napisał:
No nevim nevim, Kappa byla podle mě luxusní vůz, konkurent BMW 5 třídy Mercedesu E,..... Kdežto Lybra je obyčejný vůz konkurent BMW 3, Mercedesu C, který má i motory pod objem 2,0 litrů, čili jak píšete střední třída. Kappa začínala na 2,0 20V. Navíc Kappa se vyráběla snad do roku 2003. Lybra bude určitě nástupce typu DEDRA, která v roce 1999 končila.... Na Lybru myslím, že náhradní díly problém až tak nebudou jako na Kappu, stačí se podívat na www.autokelly.cz :)
Lancia Kappa se vyráběla do roku 2000, nikoli do roku 2003 . Je pravda, že Kappa v době svého uvedení na trh byla prezentována jako konkrence vozů BMW 5 či MB řady E, svoji délkou 4687mm však byla na hraně vozů střední a vyšší střední třídy. Kappa má prostorností a luxusem samořejmě blíže BMW 5 než BMW 3 či MB řady C, o tom není pochyb. Naopak Lybra je typickým představitelem vozů střední třídy, nikoli tedy (nepřesnost z mé strany) nástupcem Kappy nebo Dedry, ale něčím mezi. Stejně tak jako Lancia Thesis nemůže být považována za nástupce Kappy. Co se týče dostupnosti náhradních dílů je pravda, že AutoKelly a jiní nabízí náhradní díly, ale jedná se pouze o běžné náhradní díly.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 08:28, Chyba v dotazu i v odpovědi
Lancia Lybra nenahradila větší model Kappa ale téměř stejně velký model Dedra - stačí vedele sebe postavit kombíky Dedra, Lybra a Kappa a bude to jasné. O modelu Lybra s kulatýma světlama se píše jako o následníku modelu Dedra už v roce 1996 (zdroj: italský časopis Automobilisimo). Nová vlajková loď Lancie je Thesis, která nahradila a trochu přerostla Kappu, která taky přerostla svého předchůdce Themu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 09:22,
Lybra je skutečně nástupcem Dedry, nikoliv Kappy jak je uvedeno v článku. Motor 1.9 JTD časem trochu posílil, nejprve na 81 a pak na 85 kW. Jinak o autě jenom to dobré. Slušná mechanická odolnost (snad jenom přední ramena-nová stojí cca 2.500Kč/kus), skvělá antikorozní ochrana, bohatá výbava, živé a úsporné motory (s žádným nešlápnete vedle). Mechanické komponenty jsou shodné s Fiatem Marea,Brava, motor 1.8 pohází z Coupe,Barchetta, takže cokoliv sehnat není problém. Horší situace může nastat v případě karosářské opravy, ale i tady se dá sehnat vše a nijak dramaticky drahé to není. Kdo o ní jenom trochu uvažuje, ať neváhá. Za slušné peníze získá velmi povedené auto s nezaměnitelným vzhledem a se značnou dávkou charismatu za kterým se každý otočí a přesto se nekrade.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 09:38, RE: bez předmětu
Pavel napisał:
Lybra je skutečně nástupcem Dedry, nikoliv Kappy jak je uvedeno v článku. Motor 1.9 JTD časem trochu posílil, nejprve na 81 a pak na 85 kW. Jinak o autě jenom to dobré. Slušná mechanická odolnost (snad jenom přední ramena-nová stojí cca 2.500Kč/kus), skvělá antikorozní ochrana, bohatá výbava, živé a úsporné motory (s žádným nešlápnete vedle). Mechanické komponenty jsou shodné s Fiatem Marea,Brava, motor 1.8 pohází z Coupe,Barchetta, takže cokoliv sehnat není problém. Horší situace může nastat v ...
No to se autorovi článku moc nepovedlo...Taky by se mu asi nelíbilo, kdyby někde napsali, že Octvia II nahradila model Superb... Kappa skutečně byla nahrazená Thesis. Italové do roku cca 1995 dělali auta kratší a ovladatelnější než Němci,a le zato širší. Délka na porovnání aut ve třídě bohužel není jediným parametrem a k tomu všemu je to parametr dost nepřesný a zavádějící (viz právě ta Octávka - déplka jak auto střední třídy, motory z nižší střední, šířka sotva jak současné Punto)
P.S. Nechápu to žehrání an náhradní díly... Všechny běžné náhradní díly seženete za stejné peníze a ve stejném množství jako třeba na mazdu 323. A co se týká karosářských dílů seženou se taky,ale nevím, kdo by to opravoval, pokud by autům nerozuměl. To se nevyplatí u žádného auta. A kdo se auty zabývá, tak si ty díly bez problémů sežene...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 09:47, RE: bez předmětu
wolff napisał:
No to se autorovi článku moc nepovedlo...Taky by se mu asi nelíbilo, kdyby někde napsali, že Octvia II nahradila model Superb... Kappa skutečně byla nahrazená Thesis. Italové do roku cca 1995 dělali auta kratší a ovladatelnější než Němci,a le zato širší. Délka na porovnání aut ve třídě bohužel není jediným parametrem a k tomu všemu je to parametr dost nepřesný a zavádějící (viz právě ta Octávka - déplka jak auto střední třídy, motory z nižší střední, šířka sotva jak současné Punto)
P.S. Nechápu ...
Souhlasím, že zařazením Lybry jako nástupce Kappy jsem se přehmátl. Na druhou stranu ohledně dílů budu citovat váš výrok "kdo se auty zabývá, tak si díly bez problémů sežene". Těch lidí, kteří se auty zabývají a zejména Lancií není mnoho, poradna na TipCarsu má pomoci zejména těm, kteří chtějí auto a nejsou zcela rohodnuti jaké. Proto tvrdit, že na Lancii seženete vše bez problémů není zrovna ideální přístup s ohledem k těm, které jsem teď zmínil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 10:41, RE: bez předmětu
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Souhlasím, že zařazením Lybry jako nástupce Kappy jsem se přehmátl. Na druhou stranu ohledně dílů budu citovat váš výrok "kdo se auty zabývá, tak si díly bez problémů sežene". Těch lidí, kteří se auty zabývají a zejména Lancií není mnoho, poradna na TipCarsu má pomoci zejména těm, kteří chtějí auto a nejsou zcela rohodnuti jaké. Proto tvrdit, že na Lancii seženete vše bez problémů není zrovna ideální přístup s ohledem k těm, které jsem teď zmínil.
Podle současných měřítek je délka 4460 mm spíš nižší střední třída...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 11:16, RE: bez předmětu
Petr Masojídek napisał:
Podle současných měřítek je délka 4460 mm spíš nižší střední třída...
Doba se mění, nároky lidí se zvyšují, výrobci zvětšují auta jak se dá. Auta narůstají, viz např. nová generace BMW E90, nástupce E46, tedy řady 3.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 11:32, RE: bez předmětu
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Souhlasím, že zařazením Lybry jako nástupce Kappy jsem se přehmátl. Na druhou stranu ohledně dílů budu citovat váš výrok "kdo se auty zabývá, tak si díly bez problémů sežene". Těch lidí, kteří se auty zabývají a zejména Lancií není mnoho, poradna na TipCarsu má pomoci zejména těm, kteří chtějí auto a nejsou zcela rohodnuti jaké. Proto tvrdit, že na Lancii seženete vše bez problémů není zrovna ideální přístup s ohledem k těm, které jsem teď zmínil.
Však ano, ono se ne všechno co se napíše dá přesně vyjádřit. Já souhlasím. Jde jen o to, že komplikované může být sehnat specifické díly karosérie (i dkyž to může být oříšek u hodně aut a i u těch co se vyskytují na našich silnicích mnohem častěji) Já tím myslel to, že pokud by to auto někdo rozstřelil, tak má hold smůlu, nebude ho doma spravovat na koleni (to prostě nejde),ale buď to opraví za draho z pojistky (což ve Fiat servisu enní žádný problém) a nebo to prodá někomu za rozumnou cenu, kdo se v těch autech vyzná a ten si to za rozumnou cenu opraví (což třeba taky není probléma to víme). Ale tohle se netýká jen Lančky... Nicméně v případě problémů s touhle Lančkou je jasné, že je to náročnější na čas i peníze než třeba v případě Octávky (ono to pak taky nabízí i jiný svezení). ALe já to zase myslel v tom smyslu, že netřeba lidi strašit. Pokud je mi známo to auto náhradní díly ve své podstatě moc nepotřebuje (vše je celkem solidně předimenzované) a to co je občas potřeba je sehnatelné i díky jisté unifikaci v koncernu (Marea, AR 156). Ale komplikace vzniknout mohou. Mezi nama, ono třeba sehnat něco na Toledo je taky někdy oříšek a před tím autem by jste v podobném smyslu asi nevarovali.
S pozdravem já osobně
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 11:43, RE: bez předmětu
Pavel napisał:
Lybra je skutečně nástupcem Dedry, nikoliv Kappy jak je uvedeno v článku. Motor 1.9 JTD časem trochu posílil, nejprve na 81 a pak na 85 kW. Jinak o autě jenom to dobré. Slušná mechanická odolnost (snad jenom přední ramena-nová stojí cca 2.500Kč/kus), skvělá antikorozní ochrana, bohatá výbava, živé a úsporné motory (s žádným nešlápnete vedle). Mechanické komponenty jsou shodné s Fiatem Marea,Brava, motor 1.8 pohází z Coupe,Barchetta, takže cokoliv sehnat není problém. Horší situace může nastat v ...
Z žádným motorem nešlápnete vedle? Pokud vím , tak jestliže jsou to motory totožné s AR 156 tak asi ano. O to píše i pan Vaculík a to je Alfa jeho oblíbená značka problémy se spotřebou oleje benzínu, klikovka u 2,5 dieselu atd.
Mě by zajímalo jestli má např. lybra také stejně cholostivou přední napravu a dvojitá ramena jako AR156...?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 12:40, motory
Aleš napisał:
Z žádným motorem nešlápnete vedle? Pokud vím , tak jestliže jsou to motory totožné s AR 156 tak asi ano. O to píše i pan Vaculík a to je Alfa jeho oblíbená značka problémy se spotřebou oleje benzínu, klikovka u 2,5 dieselu atd.
Mě by zajímalo jestli má např. lybra také stejně cholostivou přední napravu a dvojitá ramena jako AR156...?
Pokial viem Lancia pouziva motory FIAT, AR ma vlastne agregaty, aspon co sa tyka benzinu. U dieselovych neviem jak sa veci maju.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 12:42, RE: bez předmětu
Aleš napisał:
Z žádným motorem nešlápnete vedle? Pokud vím , tak jestliže jsou to motory totožné s AR 156 tak asi ano. O to píše i pan Vaculík a to je Alfa jeho oblíbená značka problémy se spotřebou oleje benzínu, klikovka u 2,5 dieselu atd.
Mě by zajímalo jestli má např. lybra také stejně cholostivou přední napravu a dvojitá ramena jako AR156...?
Pokud víte? Tak to víte dost špatně. Benzínové motory z Alfy v Lybře nenajdete. 1.8 jsem popsal, ostatní motory jsou z Marey. Naftové motory pochází původně z Alfy. Mimochodem velmi povedené. Taky by mě zajímalo jak jste to myslel s klikovkou u dieselu 2.5. Přední náprava je opět totožná s Mareou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 12:52, RE: motory
bubu napisał:
Pokial viem Lancia pouziva motory FIAT, AR ma vlastne agregaty, aspon co sa tyka benzinu. U dieselovych neviem jak sa veci maju.
Můžu potvrdit, že Lancia Lybra ma naprosto jiné benzínové motory než AR 156. Od Alfy má jenom motory JTD a ty jsou vcelku spolehlivé. A se spolehlivostí je na tom tato Lancie líp než BMW řady 3-E 46 - viz. žebříček spolehlivosti TUV, takže kdo o tomto voze uvažuje ať neváhá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 13:02, RE: motory
Carlos napisał:
Můžu potvrdit, že Lancia Lybra ma naprosto jiné benzínové motory než AR 156. Od Alfy má jenom motory JTD a ty jsou vcelku spolehlivé. A se spolehlivostí je na tom tato Lancie líp než BMW řady 3-E 46 - viz. žebříček spolehlivosti TUV, takže kdo o tomto voze uvažuje ať neváhá.
U nas je jedna nadherna Lancia KAPPA, krasna zelena metaliza a motor 2.0 20V Turbo, skoda ze jej terajsi majitel je prase, po nom by som to chudatko veru nechcel...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 14:05, pro Pavla
Pavel napisał:
Pokud víte? Tak to víte dost špatně. Benzínové motory z Alfy v Lybře nenajdete. 1.8 jsem popsal, ostatní motory jsou z Marey. Naftové motory pochází původně z Alfy. Mimochodem velmi povedené. Taky by mě zajímalo jak jste to myslel s klikovkou u dieselu 2.5. Přední náprava je opět totožná s Mareou.
U motoru 2,4 jtd může dojít vlivem prudkého zastavení k ohnutí klikové hřídele, svoji váhou přetěžuje přední nápravu a u turba garet VNT 15 zatuhávají naklápěcí lopatky, dále bývají a to obecně u naftových motorů vadné vstřikovače c-r - první generace a měřiče množství nasávaného vzduchu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 14:14, TUV
Aleš napisał:
U motoru 2,4 jtd může dojít vlivem prudkého zastavení k ohnutí klikové hřídele, svoji váhou přetěžuje přední nápravu a u turba garet VNT 15 zatuhávají naklápěcí lopatky, dále bývají a to obecně u naftových motorů vadné vstřikovače c-r - první generace a měřiče množství nasávaného vzduchu.
Myslím si, že statistika TUV může být velice zkreslená a to z jednoho zásadního důvodu. V řebříčku jsou poskládaná všechna vozidla dle spolehlivosti. Žebříčky rozděleny podle věku automobilů. Ale je snad každému jasné, že více závad bude mít pětileté BMW řady 7 s 300 000km než pětiletá Toyota starlet s 50 000 km.
Určitou nápovědu TUV dá, ale do té doby než začne zohledňovat ujeté kilometry to pro mě rozhodně není žádné dogma.
Samozřejmě ne každé auto má stejný nájezd, ale auta která se v Německu kupují jako druhá do rodiny nikdy nebudou mít srovnatelné nájezdy s firemními auty, limuzínami, a auty plnící v rodině hlavní roli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 14:16, RE: TUV
Aleš napisał:
Myslím si, že statistika TUV může být velice zkreslená a to z jednoho zásadního důvodu. V řebříčku jsou poskládaná všechna vozidla dle spolehlivosti. Žebříčky rozděleny podle věku automobilů. Ale je snad každému jasné, že více závad bude mít pětileté BMW řady 7 s 300 000km než pětiletá Toyota starlet s 50 000 km.
Určitou nápovědu TUV dá, ale do té doby než začne zohledňovat ujeté kilometry to pro mě rozhodně není žádné dogma.
Samozřejmě ne každé auto má stejný nájezd, ale auta která se v Německu...
Nechtěl jsem tím ale říci že lybra je druhé auto do rodiny, mé vyjádření patřilo pouze k TUV.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 15:13, RE: TUV
Aleš napisał:
Myslím si, že statistika TUV může být velice zkreslená a to z jednoho zásadního důvodu. V řebříčku jsou poskládaná všechna vozidla dle spolehlivosti. Žebříčky rozděleny podle věku automobilů. Ale je snad každému jasné, že více závad bude mít pětileté BMW řady 7 s 300 000km než pětiletá Toyota starlet s 50 000 km.
Určitou nápovědu TUV dá, ale do té doby než začne zohledňovat ujeté kilometry to pro mě rozhodně není žádné dogma.
Samozřejmě ne každé auto má stejný nájezd, ale auta která se v Německu...
Tento názor je samozřejmě správný a trefný..Ještě bych ho doplnil, že statistika neumí zohlednit způsob, v jakém režimu je vůz používán.. Dá se předpokládat, že BMW 5 či 7 bude používáno v jiném režimu než např. Toyota Corolla. Na druhou stranu luxusní auta jsou technicky složitější tak, aby splnila požadavky poptávky, také proto se vyskytuje více poruch. Asi by bylo vhodnější, kdyby statistika TUV byla dělena do kategorií dle stáří, velikosti aut a cenové kategorie. Pak by byl výsledek trochu jiný. Jinak tento názor samozřejmě nepopírá např. problematiku poruch přední nápravy u vozů BMW řady 3 a nechce ani popřít spolehlivost japonských vozů, pouze poukazuje na omezenou vypovídací schopnost statistiky TUV.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 15:16, RE: pro Pavla
Aleš napisał:
U motoru 2,4 jtd může dojít vlivem prudkého zastavení k ohnutí klikové hřídele, svoji váhou přetěžuje přední nápravu a u turba garet VNT 15 zatuhávají naklápěcí lopatky, dále bývají a to obecně u naftových motorů vadné vstřikovače c-r - první generace a měřiče množství nasávaného vzduchu.
Pokud je myšleno prudké zpomalení následkem havárie tak to souhlasím. Už jsem takovou kliku viděl. Problémy s turbem, vstřikovači a váhou vzduchu jsou také známá záležitost.Hmotnost motoru 2.4 JTD je bezpochyby znatelně vyšší než u menších agregátů, ale nelze jednoznačně říct že přetěžuje přední nápravu. Nejslabší článek přední nápravy jsou ramena, kde se vymačkávají pryžová uložení.
Ke statistice TUV také přistupuji dost vlažně. Je to jenom statistika. Pokud někdo ví víc o jejím sestavování prosím o příspěvek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 11.05.2006 16:47, RE: TUV
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Tento názor je samozřejmě správný a trefný..Ještě bych ho doplnil, že statistika neumí zohlednit způsob, v jakém režimu je vůz používán.. Dá se předpokládat, že BMW 5 či 7 bude používáno v jiném režimu než např. Toyota Corolla. Na druhou stranu luxusní auta jsou technicky složitější tak, aby splnila požadavky poptávky, také proto se vyskytuje více poruch. Asi by bylo vhodnější, kdyby statistika TUV byla dělena do kategorií dle stáří, velikosti aut a cenové kategorie. Pak by byl výsledek trochu j...
Přesně můj názor
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.