Rover623 napisał:
Já se na to pokusím podívat trochu komplexněji.Rozhodující je pro většinu čechů kilometrový nájezd a to je právě ten problém,češi si přejí být klamáni.Znám člověka co dováží auta z německa,nedávno dovezl Audi TT,prodával ho za 280 tisíc,mělo to najeto skoro 300 tisíc,ovšem auto bylo garážované po prvním majiteli,pravidelně servisované a kromě německé dálnice snad nevidělo jinou silnici (doložitelné,serviska),stejně ho neprodal,až když stočil tacho na 150 tisíc.U ojetiny je důležité jak se s ní z...
Ano, kilometrový nájezd je takovým strašákem, to je pravda, ale s ojetinami není situace tak jednoduchá. Jak to bylo napsáno v článku, když je auto dobré, tak jde na dračku rychle, takže na různé průzkumy není moc času. Povšechný stav napoví nejvíce, například dělený výfuk už o kilometrech taky něco prozradí. Motor musí být pomalu před smrtí, když člověk, co si jde kupovat auto, které ještě neměl, pozná, že mu něco je. Například měření tlaků řekne něco o kondici spalovacího prostoru, ale to taky není vše a zase chce to čas a ochotu prodávajícího trajdat po servisech a hlavně čekat, až se dotyčný vymáčkne, stejně jako diagnostika odhalí nějaký čidlo za pár korun - toť vše. Moje starý auto už má tlaky snížený - schválně jsem je před prodejem nechal změřit, ale na startování a běhu motoru to prostě není poznat. Ten motor se celých těch 60 tisíc chová prakticky stejně. Jenže je to zase loterie, může to být jen těsnění nebo sedla ventilů, pístní kroužky, cokoliv. Jo a to, že tuto informaci od jinýho nedostaneš, neznamená, že jeho motor je v pořádku. Je prostě potřeba počítat s tím, že se tu a tam něco přinatrefí a je potřeba volit mezi automobily s dobrou pověstí, pokud není možné sehnat auto od známého, který jej prodává, neboť dostal služební.
A zničený podvozek od silnic - to není fatální záležitost, silentbloky, tlumiče ani ramena (pokud nejsou hliníková) nebývají finančně tak náročné, aby se nedaly nechat vyměnit a auto má opět svoje jízdní vlastnosti.
Na závěr několik slov k dílům: je dobré a často finančně dostupné kupovat kvalitní ND nejlépe schválené výrobcem do prvovýrobní montáže, ale není nutné je kupovat v krabičkách s kogem automobilu. Nemá smysl šetřit třeba na kotoučích nebo destičkách, ale nemá smysl kupovat díl Bosch v autorizovaném servise, když stejný díl Bosch se dá koupit za 2/3 cenu v solidní prodejně autodílů. A co se týká vrakovišt, tak tam jsou většinou výhradně originální náhradní díly, takž zrovna tam, po přezkoumání stavu dílu, bych se kvality až tak nebál (samozřejmě s rozumem, nebudu brat kotouče nebo destičky z vraku).