capslock napisał:
Co je to za otázku? Ty snad umíš posoudit, co se komu líbí? Neznám nikoho, kdo koupil nové auto, aniž by se mu líbilo. Porucha není nechtěný vícenáklad? A když jsem sám nebo ve dvou, tak auto nepotřebuju? WTF? Tu otázku myslíš vážně?
Filozofickou rovinu jsi nastavil Ty, já jen přidal jiné aspekty.
Takže abych odpověděl:
Pokud bych si kupoval nové auto, tak se mi především musí líbit jeho parametry, to jak má ohnutý plechy, je pro mě fakt podružné, a proto bych svoje stosedmdesátikoňové Mondeo za pade za nové auto s citelně slabším (nebo snad dokonce čtyřválcovým) motorem vyměnil jen v případě, že bych jej směl obratem prodat a koupit něco jiného (třeba Legacy nebo Outbacka s H6,která nejsou krásná, ale nabízí jinou dimenzi přesunu nezávisle na kvalitě povrchu).
Porucha pro nové auto by neměl být vícenáklad, to jen pro ojeté, nicméně nelze paušálně říci, že nová auta jezdí bez poruch.
A k poslednímu bodu se vyjádřím takto. Líbí se mi nějaké auto, střední třídy s benzínovým 3-litrem se šesti válci se slušnou výbavou, ale pro své účely takové auto nepotřebuji. Bydlím ve městě, když na to přijde, nepotřebuji žádné auto, všude se dostanu mhd a na 2-3 dovo ročně si mohu auto půjčit nebo jednou i letět.
Teď to zkombinuji, chi auto, na které nemám, a které potřebuji jen pro své pohodlí. Je pro mě řešením malé slabé auto bez výbavy? Budu z něho mít radost, protože je nové a hezké? Nebudu, proto si taková auta nekupuji. Možná by mi stačily, ale radost bych z nich neměl, proto nechápu, že někdo vymění ojetého Focuse za tenisák. Když to vztáhnu do své roviny, tak bych svoje Mondeo za Ceeda nevyměnil (zejména, pokud bych měl za výměnu doplácet vlastními penězy).
Ale uznávám, že jako technik sleduji jiné parametry než design a sociální status.