Poniedziałek 25.06.2012 10:29,
rada
Tady bych se dieselu nebál pokud to bude 1,6. Myslím, že nemá ani dvouhmotový setrvačník a má jen obyč. turbo bez naklápění lopatek (u nejsilnějších verzí si nejsem jistý). Hrozí maximálně oprava vstřiků po nějaké době, ale ve Vašem případě si na ně rychle našetříte. Vyhnul bych se jen verzím s DPF (Euro 4 jen na přání, většinou dovoz z D, Euro 5 standard - od 2010). Prý zatím nezlobí, ale proč ze sebe dělat pokusného králíka, ne? 2,0 dieselu bych se vyhnul. Má dvouhmotu, řemenové rozvody. Jedině snad, pokud jste dálniční střelec.
S benzíny jsem jel s 1,4 a 1,6. 1,4 není nic moc, výkon je jen ve vysokých otáčkách, spotřeba 7 litrů u nezatíženého auta. 1,6 je jízdně lepší (ale žádný zázrak), spotřeba nic moc, s dvoulitrem BMW se dá jezdit za stejně (i míň), ale s dynamikou na jiné úrovni.
Ta slabší 1,4 je prý pružnější, ale nejel jsem s ní tak nemůžu posoudit. Stejně se bude s plným autem trápit a předjíždění bude trochu adrenalin.
Vzhledem k Vašemu nájezdu bych nic neřešil a sehnal si pěknou 1,6 diesel.
P.S. prověřte důkladně servisní minulost, abyste nepřišel o záruku a zeptejte se na podmínky, za jakých záruka trvá (nad 2 roky je totiž nad zákonnou lhůtu a řídí se jen smluvními podmínkami). A taky se podívejte na okraje dvěří, kufru a různé spoje, jestli nejsou rezavé.
reagować