0
powrót
 

diskuze k tématu: Kdy se vyplatí pořídit ojetinu do firmy?

kategorie zaszeregowania tematu:
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 21.06.2014 00:16, Asi chyba
Splátky pro:
Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPH
Ojeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPH

Přitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
reagować
Ne321
ilość wystąpień196
data registracji02.07.2013
Sobota 21.06.2014 20:33, RE: Asi chyba
Petr S napisał:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.


To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Niedziela 22.06.2014 01:01, RE: Asi chyba
Ne321 napisał:
Petr S napisał:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.


Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Niedziela 22.06.2014 19:56, RE: Asi chyba
Petr S napisał:
Ne321 napisał:
Petr S napisał:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?


U OL je nejdůležitější zůstatková hodnota vozu. Ta je u ojetiny logicky o dost nižší než u nového auta. Splátky OL mají pokrýt hodnotu o kterou auto přišlo po dobu pronájmu. Cena auta tudíž neni nejdůležitější parametr. Poměrně levný OL je právě na Škodovky protože si drží cenu, třeba na Renault se platí vyšší částka za pronájem vozu i při nižší pořizovací ceně.
Taky jsou důležité služby co pronájem zahrnuje. U ojetiny už neni v záruce a majitel (leasingovka) platí vše sám, to se také musí promítnout do ceny nájmu.

reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Sobota 28.06.2014 00:23, RE: Asi chyba
PetrT napisał:
Petr S napisał:
Ne321 napisał:
Petr S napisał:
Splátky pro:Nové vozidlo: 10.148 Kč bez DPHOjeté vozidlo: 9.192 Kč bez DPHPřitom nové auto stojí 618 tis a ojeté 327 tis. To je snad chyba v číslech, úspora na pronájmu starého auta je téměř žádná, přitom rozdíl kupních cen aut skoro dvojnásobný.
To ano, ale tohle je leasing se zpetnym odkupem a je treba si uvedomit, ze proti ojetine jde zustatkova cena vozidla po skonceni leasingu.
Nějak to pořád nechápu. Když financuju leasingem auto v hodnotě 600 tisíc a platím 10 tisíc měsíčně, a když financuju auto v hodnotě 300 tisíc a platím 9 tisíc měsíčně, tak mi tam něco nesedí. Nebo auto co leasingovka odkoupí ode mě je pro mě výrazně dražší než když si vezmu na leasing ojetinu po někom jiném?
U OL je nejdůležitější zůstatková hodnota vozu. Ta je u ojetiny logicky o dost nižší než u nového auta. Splátky OL mají pokrýt hodnotu o kterou auto přišlo po dobu pronájmu. Cena auta tudíž neni nejdůležitější parametr. Poměrně levný OL je právě na Škodovky protože si drží cenu, třeba na Renault se platí vyšší částka za pronájem vozu i při nižší pořizovací ceně. Taky jsou důležité služby co pronájem zahrnuje. U ojetiny už neni v záruce a majitel (leasingovka) platí vše sám, to se také musí promítnout do ceny nájmu.


Díky za vysvětlení... Ale i tak bych u ojetiny čekal mnohem nižší splátky než pouhých cca 10% méně proti 2x dražšímu autu. I ojetina bude mít pak při prodeji nezanedbatelnou zůstatkovou cenu, o kterou by se měl leasing snížit. Těch 9000 mi přijde intuitivně nějak moc. Vypadá to, že ta ojetina jde po leasingu do rovnou do šrotu.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.