cytat:
reakce na: vavrisimo, 06.01.2020 13:11 (Doživotní olejová náplň v čemk ...)
K tomuto tvrzení bych se s dovolením připojil. Vzhledem k tomu, že už půl druhého roku provozuji auto s AT a zpočátku ve mě k tomuto zařízení byla jistá nedůvěra, aproto jsem načetl spoustu různých článků a bez ohledu na jejich odbornost a erudovanost pisatelů se všechny článka shodovaly v tom, že za 90% problémů AT jsou zanedbané výměny právě těch "doživotních" kapalin. Tedy pokud mluvíme o klasice s hydroměničem. U dvojspojek těch % bude méně, aby zbylo i na jiné "lahůdky".
A teď trocha matematiky: aniž bych znal nějaká přesná data, troufnu si odhadnout, že motor a převodovka spíše než na km proběh je navrhovaná na "motohodiny". Takže dejme tomu, že se pohybujeme někde na hodnotách 3-5 tisíc motohodin (ano tak málo) a na tuto hodnotu je dimenzovaná i "doživotní" náplň. Potom je podstatný rozdíl v kilometrovém proběhu, kde se auto pohybuje. Pokud poskakuje po městě s průměrnou rychlostí do 30 km/h, tak za životnost najede 100-150 tkm, ale pokud jezdí dálnice s průměrnou rychlostí 100 km/h, tak jsme rázem na hodnotách 300-500 tkm. To si myslím málo lidí uvědomuje. Zjednodušeně se dá říci, že 1 km ve městě odpovídá 3-4km mimo město (ustálený provoz). Bohužel auta neukazují čítač motohodin, ale najeté km, kde není vidět, kolik má auto skutečně odslouženo, a proto při nákupu ojetiny považuji za to naprosté minimum, vyměnit pokud možno všechny náplně, čímž se zcela jistě prodlouží životnost agregátů.