cytat:
reakce na: Stewe, 30.11.2019 21:29 (Teď už je to bohužel jen na je ...)
A to se také jednalo o 13 let staré auto těsně přes 100 tisíc Kč?
Je velice těžké najít hranici mezi vadou a běžným opotřebením a při 1/4 mio km tím spíše. Jezdí mezi námi různí lidé. Kamarád má 3 roky starého služebního Superba. Jednou jedinkrát jsem s ním jel a říkám mu:"Člověče, něco Ti tam zezadu při brzdění hučí." Vylezli jsme z auta a na zadních kotoučích bylo jasně vidět, že nejsou oleštěné, jak by měly být, ale on nic nepoznal. Druhý kamarád prodal opečovávanou Octávii v bezvadném stavu - a to skutečně, to auto jsem znal - a chudák druhý majitel hned musel řešit palivové čerpadlo. Prostě bez příznaků a varování odešlo. Tam se domluvili na nějaké kompenzaci, protože to zároveň byla skrytá vada, ale zároveň to není z hlediska životnosti neočekávaná závada.
Je třeba pracovat s myšlenkou že perfektní ojetiny se neprodávají a postupovat dle rovnice, kterou jsem napsal výše. Pak si troufnu tvrdit, že u informovaného kupujícího (tedy ne úplnou lamu, která si to nenechá ani načutnout) je velká pravděpodobnost, že se do rozpočtu vejde a nakonec bude mít auto podle představ za cenu, kterou si vytýčil.
Apropos ucpaný DPF nevhodným provozem není skrytá závada, ale běžné opotřebení odpovídající způsobu provozu, který není výrobcem přímo zakázaný. Skrytá závada je odstraněný DPF nebo vykuchaný.