0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak je to s motorovými oleji?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 06:18, Olej?
No nechce se mi to cist cele,bo mam svou osvedcenou znacku oleje a to jest Castrol Magnatec 5W40
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 08:35, olej
Ja si to celé přečetl, ale také používám castrol magnatec 5w-40.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 08:49,
3 auta stilo 1,8, fileta1,6 a facko v rodine vsechny pouzivaji mogul gx fe 10w-40 a spokojenost výměna u vsech vzdy tak kolem 12tkm
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 08:58, starší vozidla
Nejlepší je dávat oleje doporučené výrobci konkrétního vozu. Na lepší olej se dá přejít jen u nového vozu ... u staršího vozu dojde spíš k poškození (rozpuštěním starších "usazenin" a následnému snížení životnosti motoru).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:06, Oleje
Článek je vcelku dobrý a nemám proti němu výhrady. Mám odkaz na jiný článek, kde je mimo to, co se člověk dočte zde i alespoň základní rozbor olejů. Je tam v prvé řadě napsáno, že naše oleje Mogul, Hekra i slovenský Madit jsou vyrobeny z ruské ropy, která obsahuje síru. Dochází k tomu, že při běhu studeného motoru dochází k reakci této síry ve formě SO3 (spalování oleje díky větším vůlím studeného motoru) s vodní párou H2O a vzniká kyselina sírová H2SO4, která způsobuje korozi. Dám sem odkaz, ať si každý udělá obrázek sám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:11, RE: Oleje
David napisał:
Článek je vcelku dobrý a nemám proti němu výhrady. Mám odkaz na jiný článek, kde je mimo to, co se člověk dočte zde i alespoň základní rozbor olejů. Je tam v prvé řadě napsáno, že naše oleje Mogul, Hekra i slovenský Madit jsou vyrobeny z ruské ropy, která obsahuje síru. Dochází k tomu, že při běhu studeného motoru dochází k reakci této síry ve formě SO3 (spalování oleje díky větším vůlím studeného motoru) s vodní párou H2O a vzniká kyselina sírová H2SO4, která způsobuje korozi. Dám sem odkaz, ať...
No osobne bych do auta nedal mogul,i kdybych ho mel mit zadarmo!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:12, RE: Olej?
zigi napisał:
No nechce se mi to cist cele,bo mam svou osvedcenou znacku oleje a to jest Castrol Magnatec 5W40
taky tak, Castrol magnatec 5W40
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:13, RE: Oleje
David napisał:
Článek je vcelku dobrý a nemám proti němu výhrady. Mám odkaz na jiný článek, kde je mimo to, co se člověk dočte zde i alespoň základní rozbor olejů. Je tam v prvé řadě napsáno, že naše oleje Mogul, Hekra i slovenský Madit jsou vyrobeny z ruské ropy, která obsahuje síru. Dochází k tomu, že při běhu studeného motoru dochází k reakci této síry ve formě SO3 (spalování oleje díky větším vůlím studeného motoru) s vodní párou H2O a vzniká kyselina sírová H2SO4, která způsobuje korozi. Dám sem odkaz, ať...
http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm
Tady je ten odkaz. všem Castrolákům doporučuji si přečíst článek. Najdete tam nepříliš lichotivé hodnocení své značky (neříkám, že konkrétního typu). Takže pokud Castrol, tak do sekačky nebo motorové pily.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:42, API řekne vše!
V článku není uvedeno to podstatné - totiž že hlavním kriteriem při orientaci spotřebitele je výkonová specifikace podle americké nebo evropské normy. Řídím se americkou API (American Petroleum Institut), kde S platí pro zážehové a C pro vznětové motory. Na každém balení mot. oleje je vždy uvedeno: API a dál např. SH/CF. Kvalita, resp. výkon oleje závisí na písmenu za S a C. Tedy nejslabší teoreticky je SA a CA, každé další písmeno v abecedě značí o stupínek lepší kvalitu (B,C, D, atd.). V současnosti jsou nejlevnější oleje označeny SC (Mogul Special), velmi kvalitní minerální i syntetické oleje mají klasifikaci API SL (pro benzínové motory), obdobně API CF nebo CG pro nafťáky.
Bohužel většina řidičů se řídí vizkozitou (např. 15W-40), což o kvalitě oleje neříká vůbec nic. A pak značkou. Myslí si, že předražené oleje zn. Castrol nebo Shell jsou tím nejlepším. Ale jednak to v autoservisu stejně zamění za levný olej (pokud jim nekoukáte na prsty), druhak domácí značka (Mogul, Hekra) stejně používá kvalitní světová aditiva. A základ z ruské ropy? Proto se doporučuje každoroční výměna a kyselost (viz zásaditá rezerva) se neprojeví.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 09:49, RE: API řekne vše!
donald napisał:
V článku není uvedeno to podstatné - totiž že hlavním kriteriem při orientaci spotřebitele je výkonová specifikace podle americké nebo evropské normy. Řídím se americkou API (American Petroleum Institut), kde S platí pro zážehové a C pro vznětové motory. Na každém balení mot. oleje je vždy uvedeno: API a dál např. SH/CF. Kvalita, resp. výkon oleje závisí na písmenu za S a C. Tedy nejslabší teoreticky je SA a CA, každé další písmeno v abecedě značí o stupínek lepší kvalitu (B,C, D, atd.). V souča...
souhlas , s tou kyselinou bych to nevidel tak cerne, tak at nam ti plechaci jezdi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 11:03, RE: starší vozidla
Zdeněk napisał:
Nejlepší je dávat oleje doporučené výrobci konkrétního vozu. Na lepší olej se dá přejít jen u nového vozu ... u staršího vozu dojde spíš k poškození (rozpuštěním starších "usazenin" a následnému snížení životnosti motoru).
souhlasim,naopak to co je v článku že do staršího lít hustší olej je nesmysl.
Pokud má motor mit 5w30 a je starši tak do něj nebudu lít 10w40 protože je hustý.Sice pak můžu vyprávět jak mi to po 150 000 nežere do výměny ani litr ale motor už asi 6 500 na trojku neudělá.to´t můj názor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 12:06, RE: Oleje
David napisał:
http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm
Tady je ten odkaz. všem Castrolákům doporučuji si přečíst článek. Najdete tam nepříliš lichotivé hodnocení své značky (neříkám, že konkrétního typu). Takže pokud Castrol, tak do sekačky nebo motorové pily.
http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm - Pan Čech má sice obrovské znalosti o autech, ale v tomhle se poněkud mýlí - myslím to s tou ruskou a neruskou ropou. Přečtěte si články "Mazivářské mýty" na www.oleje.cz ( http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare ), tam se tomu věnují skuteční odborníci z petrochemie. Tam je to ohledně síry v ropě vysvětleno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 15:45, RE: Oleje
Kybergreg napisał:
http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm - Pan Čech má sice obrovské znalosti o autech, ale v tomhle se poněkud mýlí - myslím to s tou ruskou a neruskou ropou. Přečtěte si články "Mazivářské mýty" na www.oleje.cz ( http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare ), tam se tomu věnují skuteční odborníci z petrochemie. Tam je to ohledně síry v ropě vysvětleno.
Přečet jsem si to a v ohledech té síry se tomu dá věřit. Ten mechanismus by mě docela zajímal, třeba se ho tam někde dočtu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 16:01, RE: starší vozidla
petr napisał:
souhlasim,naopak to co je v článku že do staršího lít hustší olej je nesmysl.
Pokud má motor mit 5w30 a je starši tak do něj nebudu lít 10w40 protože je hustý.Sice pak můžu vyprávět jak mi to po 150 000 nežere do výměny ani litr ale motor už asi 6 500 na trojku neudělá.to´t můj názor.
Tak až zadřeš motor, tak pak se možná poučíš. Do starého motoru lít olej např 5W-30 je úplný nesmysl, pakli se tam nedává od začátku. Správné je lít pořád stejný olej, jak viskozní třídu, tak i značku. V případě, že po mnoha km dojde ke zvýšení spotřeby oleje, je možné přejít na o stupen hustší, kvůli lepšímu vymezení vůlí v pohyblivých mechanismech
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 16:10, RE: Olej?
zigi napisał:
No nechce se mi to cist cele,bo mam svou osvedcenou znacku oleje a to jest Castrol Magnatec 5W40
Blaboly! Vsechno jenom blaboly! A zase jenom blaboly! Blaboly o gumach o olejich! Blaboly! Dokola jen blaboly! Blaboly!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 16:56, RE: Olej?
Přemek napisał:
Blaboly! Vsechno jenom blaboly! A zase jenom blaboly! Blaboly o gumach o olejich! Blaboly! Dokola jen blaboly! Blaboly!
Sám seš blábol!!!!! a docela velkej, když tohle píšeš. Pán je asi chytrej))))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 17:39, RE: Olej?
Přemek napisał:
Blaboly! Vsechno jenom blaboly! A zase jenom blaboly! Blaboly o gumach o olejich! Blaboly! Dokola jen blaboly! Blaboly!
Hele, jestli opravdu jsi taky Přemek, tak se pojďme domluvit na jménu. Já tu a tam přispívám do diskuze, ne vždy se to asi někomu líbí, ale tohle bych nenapsal. Naopak si myslím, že diskuze jak o pneu, tak o olejích je zajímavá a hlavně v praxi použitelná a pro koho to jsou bláboly, ať to nečte. Nebo ať argumentuje proč to je blábol - pravda pár se jich tu už na Tipcars objevilo, proč je nevyvráti.
A protože se Přemek opravdu jmenuji, tak se tak podepisuji. Nicméně kromě mne je Přemků na světě víc, ale zase ne tolik. Vím, každej si vybaví Podlahu, no co se dá dělat. Ale jmenovat se Jan, asi zvolím přezdívku. Takže zpátky k věci - můžešli se podepisovat jinak, pak děkuji, jestli ne, ok navrhni něco jiného.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 18:30, RE: starší vozidla
petr napisał:
souhlasim,naopak to co je v článku že do staršího lít hustší olej je nesmysl.
Pokud má motor mit 5w30 a je starši tak do něj nebudu lít 10w40 protože je hustý.Sice pak můžu vyprávět jak mi to po 150 000 nežere do výměny ani litr ale motor už asi 6 500 na trojku neudělá.to´t můj názor.
jo kamárade je to tak. Musíš tam lít hustší,elipsovité písty se ve stejně vydřených válcích potřebují o něco opřít-rozumněj film oleje,a tu oporu mu řídký olej nedá. Nevěřím,že jsi ještě neviděl olej jak vypadá při pokojové teplotě a jak při 100 stp. celsia ?!
Tak si představ něco řidčího než voda,s nadsázkou,jak dokáže těsnit a vymezovat vůle !
Mýty o ruské ropě,syntetice atp,je opravdu nutné pročíst na specializovaných serverech,protože základní podstata je taková,že většina používá základové oleje na minerální bázi od pár rafinerek a dodělávají si je včetně aditiv sami-takže když koupíš Aral olej,je třeba na stejném základě jako Shell,nebo Esso,pouze aditiva se liší. Většina syntetických olejů je vlastně minerálních pouze vyrobených syntetickou technologií za přidání aditiv,které jeho vlastnosti ještě vylepší,ale jedná se tak vlastně o minerální olej-viz článek.
Podle mne je lepší volba minerální olej vhodný pro naše podnebí,řekněme 10w30-40 a měnit raději dřív ( 10000 tkm) než "supersyntetika" a tzv longlife a přejet na něm dvě zimy! Samozřejmě nejlepší volba je kvalitní olej a včasná výměna..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 19:04, RE: Oleje
David napisał:
Článek je vcelku dobrý a nemám proti němu výhrady. Mám odkaz na jiný článek, kde je mimo to, co se člověk dočte zde i alespoň základní rozbor olejů. Je tam v prvé řadě napsáno, že naše oleje Mogul, Hekra i slovenský Madit jsou vyrobeny z ruské ropy, která obsahuje síru. Dochází k tomu, že při běhu studeného motoru dochází k reakci této síry ve formě SO3 (spalování oleje díky větším vůlím studeného motoru) s vodní párou H2O a vzniká kyselina sírová H2SO4, která způsobuje korozi. Dám sem odkaz, ať...
Je to zjednodušený článek z www.oleje.cz tak, aby to bylo čtivé pro všechny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 09.11.2006 19:14, RE: starší vozidla
Tomáš napisał:
Tak až zadřeš motor, tak pak se možná poučíš. Do starého motoru lít olej např 5W-30 je úplný nesmysl, pakli se tam nedává od začátku. Správné je lít pořád stejný olej, jak viskozní třídu, tak i značku. V případě, že po mnoha km dojde ke zvýšení spotřeby oleje, je možné přejít na o stupen hustší, kvůli lepšímu vymezení vůlí v pohyblivých mechanismech
Přesně tak. Stále stejný olej, protože můj otec má vlastní neblahou zkušenost s Felicií, kdy se jednoho dne rozhodl, že jí "přilepší" tou super syntetikou + nějaká aditiva. Mechanik mu to rozmlouval, ale táta si říct nedal. V zimě to začalo pouštět olej a v březnu mu to doslova "hrklo", jednou motor vytočit šel a další den zase vůc apod. Nevím, co mu v servise pak dělali, aby to dali dopořádku, ale rozhodně to byla kravina. Já jsem dával do všech svých aut vždy stále ten původní, včas měnil a zcela bez problémů.
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.