petr napisał:
souhlasim,naopak to co je v článku že do staršího lít hustší olej je nesmysl.
Pokud má motor mit 5w30 a je starši tak do něj nebudu lít 10w40 protože je hustý.Sice pak můžu vyprávět jak mi to po 150 000 nežere do výměny ani litr ale motor už asi 6 500 na trojku neudělá.to´t můj názor.
jo kamárade je to tak. Musíš tam lít hustší,elipsovité písty se ve stejně vydřených válcích potřebují o něco opřít-rozumněj film oleje,a tu oporu mu řídký olej nedá. Nevěřím,že jsi ještě neviděl olej jak vypadá při pokojové teplotě a jak při 100 stp. celsia ?!
Tak si představ něco řidčího než voda,s nadsázkou,jak dokáže těsnit a vymezovat vůle !
Mýty o ruské ropě,syntetice atp,je opravdu nutné pročíst na specializovaných serverech,protože základní podstata je taková,že většina používá základové oleje na minerální bázi od pár rafinerek a dodělávají si je včetně aditiv sami-takže když koupíš Aral olej,je třeba na stejném základě jako Shell,nebo Esso,pouze aditiva se liší. Většina syntetických olejů je vlastně minerálních pouze vyrobených syntetickou technologií za přidání aditiv,které jeho vlastnosti ještě vylepší,ale jedná se tak vlastně o minerální olej-viz článek.
Podle mne je lepší volba minerální olej vhodný pro naše podnebí,řekněme 10w30-40 a měnit raději dřív ( 10000 tkm) než "supersyntetika" a tzv longlife a přejet na něm dvě zimy! Samozřejmě nejlepší volba je kvalitní olej a včasná výměna..