0
powrót
 

diskuze k tématu: RECENZE OJETINY: Hyundai Terracan

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 08:33, rada
Měl ho známý. Ve 150 tisících mu odešly vstřiky, oprava ho stála 150 tisíc, protože se mu něco potkalo v motoru. Ale tankoval hlavně u hypernovy Jinak fajn pravověrný offroad. Jinak se mu na něm ani nic nesralo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 09:01, rada
Dobrý den,
před necelými třemi roky jsem řešil podobnou koupi a v hledáčku mého zájmu byl, mimo jiné, i Hyundai Terracan. Trpělivě jsem shromažďoval informace a nakonec jsem toto auto vyřadil. Důvodem byly nepříznivé reference na dieselový motor. Doporučuji přečíst si článek na níže uvedeném odkazu, včetně diskusních příspěvků. Vše, co se tam píše, se mi bohužel potvrdilo.
http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recenze/hyundai-terracan/10389
Neuvádíte, jestli máte s tímto typem aut (off-roady a velká SUV) nějaké zkušenosti.
Počítejte ale s tím, že všechna tato auta jsou na provoz celkově finančně náročnější, než běžná osobní auta. Nenechte se ukolébat jen vidinou nižší spotřeby naftového motoru. Právě ten totiž může může být v budoucnu zdrojem vysokých výdajů. Zvláště v případě, že s autem nebylo zacházeno právě „v rukavičkách“.
Doporučuji také důsledně zkontrolovat, jestli byly dodržovány lhůty výměn všech olejových náplní. Určitě se vyplatí opsat si WIN kód a podle něj si zjistit historii auta. Nespoléhejte se jen na servisní knížku! Velmi jsem se divil, co všechno jsem se někdy dozvěděl, i když servisní knížka byla OK.
Přeji hodně štěstí při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 09:13, rada
hehe, to je legrační, přesně to co je v tom článku postihlo mého kolegu, asi to tedy opravdu nebyla náhoda
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 10:03, rada
Přesně tak jak píše Reno,největší bolestí Terracanu jsou vstřiky.Raději se poohlédněte jinde třeba Toyota LC 90 nebo 120 tam nešlápnete vedle. Nebo Mitsubishi Pajero také není k zahození,ale podvozkově to už není stopro offroad.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 10:09, rada
Máme hyundai koupený v roce 2004. Vždy servisovaný, nyní máme na něm 115tis a zatím se nic nestalo. S autem jsme zatím hodně spokojený. Používáme ho do lesa na myslivost a pak na ježdění na hory a s tím spojené věci. O auto se ale staráme, studený ho nikdy nehoníme, garážujeme atd. Máme známéno v autorizovaném servisu hyundai a ten řikal, že pokud se o něj budeme starat jako doposavad, tak nám auto vydrží hromadu km. Pokud se auto honí, nakládá se mu, atd., tak nejčastěji mezi 120-150 tis opravují motor, turbo, dokonce prý i spojky. Z toho plyne raději nekupovat jetý, protože servis je pak srašně drahý Toť můj názor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 20:38, rada
Vstřiky má dneska naprd každý!!! Mondeem počínaje, denzem z w212 konče (bohužel no, moderní auta byť vypadají lákavě mají polovinu součástek na kosočtverec). Terracan je celkově takový styl menší levnější Patrol wagon. Robustní na tvrdý trhací terén. Spolehlivost dobrá, spotřeba se do 10 vejde. Technika jednoduchá, robustní a nezáludná bez úchylných (trvám na tom slově) elektronických systémů. Pohon 4x4 je připojitelný až do vysoké rychlosti (žeby 100?) Terracan je off road lehce ze staré školy, se vším kladným i záporným co s tím souvisí. Řidič sedí akorát trochu přilepený na čelní sklo, jinak je to fajn a nedoceněné auto. Motor je jinak kupodivu živý a houževnatý. Na masírku na asfalt do města to opravdu není, ale to terénu na práci či vaše vleky pohoda jazz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 29.03.2010 22:18, rada
Jenže Terracan má vstřiky od Delphi
cituji z jednoho článku tady na tipcars
Hyundai do Terracanu použil Common Rail od Delphi, a ten, když se rozhodne, nadělá takovou paseku, že svou finanční výší může ohrozit rodinný rozpočet. Horší nafta (kterou těžko rozeznáte) může způsobit zadírání čerpadla a dále odejdou i vstřikovače. Celá oprava je potom takovou malou generálkou včetně výměny nádrže a palivové soustavy. Jednoduchými počty můžeme dojít až k částce přesahující 100 000 Kč. Tím je úspora za spotřebu či nižší pořizovací náklady pryč. Nejdříve se začnou projevovat horší starty, potom to vypadá, jako by "padala" nafta a nakonec přestane vůz startovat úplně, rozsvítí se diagnostika a vy poznáváte, jak je důležité mít v peněžence číslo na asistenční službu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.03.2010 12:18, rada
Nechci radit jako převážná většina těchto lidí.V první řadě bych tento vůz asi nekupoval,kdyby však ano,tak jedině od autorizovanýho prodejce kde mají veškeré info o tom voze od samé koupě prvním maj.až k prodeji(třeba Vás),myslím že ale lepší volbou když už hyundai tak utratit více ale koupit nové ix 55,je to hodně muziky za málo peněz.Když už starší offroad tak jedině toyotu lc 120,je menší než 100 a přitom má lepší průchodnost terenem.Ale to rozhodnutí budete muset udělat sám.Přejí hodně štěstí při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.03.2010 14:32, rada
Hodně lidí zde poukazuje na prujezdnost terénem, ale tazatel chce offroad kvůli tahání vleku. Nevím zdali by nestálo za úvahu pak-li že třeba až tak nelpíte na pohonu 4x4 zvolit nějakou dodávku nebo potom benzíňák s plynem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 30.03.2010 16:53, rada
tahat přívěs s benzíňákem? vždycky jsem měl za to, že je tam vhodný zejména točivý moment
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.03.2010 07:21, rada
Ten snad nějaká 4,0-6,0 V8 amerika postrádá?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.03.2010 07:52, rada
Zkuste mi napovědět něco, co má V8 4-6 litrů, a není to offroad... třeba corvetta, ne? Krom Chrysleru 300C už asi nevím o ničem...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.03.2010 08:45, rada
Psal jsem dodávku nebo potom benzíňák čímž jsem yslel zpátky offroad. Bylo to nedostatečné vyjádření z mé strany.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 31.03.2010 13:27, rada
Jeden z nejhorších motorů! Auto najelo 200.075km, KO Turbo, čerpadlo, vstřiky - oprava 75.000,- Tankovano OMV, Jet, atd. Zkuste vybrat něco rozumnějšího a prověřeného
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.04.2010 17:44, rada
for Reno: proč má mít 4000-6000ccm jen Corvette a off roady? Toto je přece úplně normální objem pro osobní auta !!! ... S-klasse , 7er jako nic??? Hluboce si mě urazil !!! 5er, E-classe, A6, A8, LS, Equus, Panamera, Phaeton, P(r)assat V8, Bentleye, Astony, Rollsy (to už jsme dokonce nad) o amerikách vůbec zatím ani vůbec nemluvě....nesmíš jezdit na koloběžce s enžínem velikosti 2L pet kofoly Takový waste pak na ulicích překáží a gentlemani nemají kde zaparkovat ps: njn LC120 je vyloženě luxuska, ale taky stojí ps2: kdyžtak prosklený osobní Transporter taky slušně tahá nějaký ten Yacht či Karavan. Ono u těch přívěsů nejde jen o HP nebo Nm, ale taky o hmotnost tažného vozidla. Lepší nějaký slabý těžkotonážník, než přemotorizované pírko.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.04.2010 07:05,
Nejlépe psaná rada/recenze za poslední dobu. Jen tak dál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.04.2010 08:05, pochvala autorovi
Tak tohle by si meli v redakci pripichnout na nastenku jako vzor perfektni recenze, protoze ac je to auto, ktere me dvakrat nezaujalo, tak jsem si ji precetl uplne celou. Tak si predstavuji radu, na co si dat pri ojetine pozor. Perfektne napsana fakta kombinovana s osobnimi postrehy autora.

Jinak me zarazil ten retez v rozvodovce mezi napravama. Tohle muze fungovat? Vzdyt uz jen, kdyz vice zatizite zadni napravu, tak se gumy zmacknou a kazda naprava se musi otacet trosku jinak rychle. Co tam teda plni funkci mezinapravoveho diferaku?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.04.2010 08:21, Pohon 4x4
Podstatné bych řekl, že není přehazování pneumatik, ale spíše používat pohon 4x4 na místech, kde kola nebudou mít vlivem horších adhezních podmínek se skluzem problém, čili písek, štěrk, šotolina, tráva, sníh atd. Na asfaltu a betonu je jasné, že bude řetěz dost namáhán.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.04.2010 10:09, RE: Pohon 4x4
David V napisał:
Podstatné bych řekl, že není přehazování pneumatik, ale spíše používat pohon 4x4 na místech, kde kola nebudou mít vlivem horších adhezních podmínek se skluzem problém, čili písek, štěrk, šotolina, tráva, sníh atd. Na asfaltu a betonu je jasné, že bude řetěz dost namáhán.
Tady budu s Davidem souhlasit. Mám zkušenost s podobně koncipovaným Opel Monterey před faceliftem 1997 a skutečně pohon 4x4 je nutno používat jen za snížených adhezních podmínek kdy kola nemají problém se skluzem, protože prostě tyto auta nemají mezinápravový diferenciál. a skutečně nejde jen o prohazování gum s rozdílem sjetí třeba 1-2mm. Dyt přece už v každé zatáčce jedou zadní kola jiný poloměr než ta přední. Na suché vozovce tedy skutečně s těmito vozy se zapnutým předkem NE. Blbý je potom když je někde sucho a někde leží zbytky sněhu či ledu - v tomto případě je jasný, že je daný systém nevychytaný. V terénu potom když zapnete předek je to vlastně jako byste rovnou uzavřeli "mezinápravový diferenciál" proto mě překvapily ty špatné výsledky v terénu recenzovaného vozu. S montereyem se dalo vyjet fakt hodně (zasněžená sjezdovka...), ale asi to fakt bude o těch gumách...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 02.04.2010 22:39, RE: Pohon 4x4
TOM napisał:
Tady budu s Davidem souhlasit. Mám zkušenost s podobně koncipovaným Opel Monterey před faceliftem 1997 a skutečně pohon 4x4 je nutno používat jen za snížených adhezních podmínek kdy kola nemají problém se skluzem, protože prostě tyto auta nemají mezinápravový diferenciál. a skutečně nejde jen o prohazování gum s rozdílem sjetí třeba 1-2mm. Dyt přece už v každé zatáčce jedou zadní kola jiný poloměr než ta přední. Na suché vozovce tedy skutečně s těmito vozy se zapnutým předkem NE. Blbý je potom k...
je velký rozdíl,prašan,zmrzlý sníh a mokrý sníh.Na tom mokrém to prostě nejde a obuté pneumatiky na fotografiích nevypadaly,jako ideální do sněhu.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.