anonym napisał:
myslím že jedno anglické přísloví říká, že nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci a při koupi auta to platí dvojnásob. Když se budu snažit a koupím za rozumnou cenu rok starého bavoráka, tak jsem si jistý, že ho za další rok prodám za stejnou cenu nebo na tom ještě něco vydělám. To se ale nestane v případě korejských vraků, tam už při koupi vůz ztratí na hodnotě disítky procent, takže v těhle autech můžete peníze leda tak utopit.. a to nemluvíme o věcech jako jsou jízdní vlastnosti, komfort atd.
To fakt nebyl dobrý příklad. Pokud se někdo zbavuje rok starého auta, pak si hodně dobře prohlídněte toho člověka i to auto. Auto buď dobře nefunguje, nebo není rok staré, nebo je kradené (případně souběh). Jiná možnost je, že ten člověk hodně dramaticky zbohatl nebo zchudl.
Normální člověk se dobře fungující káry po roce nezbavuje. To udělá tak po 4-6 letech. Nejvíc na hodnotě auto ztratí vyjetím z autosalónu - to je 20% dolů. První rok je to dalších 20%, další roky jsou tak po 10%. A to mluvím o běžném opotřebení, ne o bouračkách.
A zrovna u BMW bude ten pokles ještě strmější, protože např. ta hliníková ramena vyměnit ja dost pálka, nemluvě o tom, že BMW se vyplatí jezdit servisovat do Německa. U nás to většina servisů (včetně autorizovaných) moc neumí.
O jízdních vlastnostech a komfortu se bavit můžeme u kterékoliv značky a myslím si, že tyto věci se běžným užíváním auta u ojetiny oproti novému vozu nějak revolučně nemění, pouze jdou postupně opotřebením mírně k horšímu. Ale je fakt, že v BMW je fantastické svezení. Ovšem musí si za to člověk zaplatit...