V nově vznikajících recenzích na ojetiny už je takový kolorit, že se některé nectnosti aut pořád dokola opisují (asi z netu), i když je to pravda jen částečně (nevztahuje se na všechny modely) nebo dokonce úplný nesmysl. To se trochu podařilo i tady.
Správně je to tak:
Vyšší spotřebu oleje při využívání vyšších otáček mají jen 12V SOHC motory řady Alfa 1.3 (G4EA) a Epsilon 1.1 (G4HD).
U 16V DOHC motoru Alfa II 1.4 (G4EE) mám spotřebu oleje mezi výměnou prakticky neměřitelnou, ale měním už po 10 tis. - najeto 120 tis.
(takže to by mělo platit i pro 1.6 - G4ED). Předpoklad je použití "normálního" 5W-40 nebo 10W-40 (ACEA A3/B3) oleje. Nepoužívát žádné lehkoběžné (A1/B1; A5/B5) oleje 0W a 5W-30 apod.
Getz neměl žádný motor s variabilním časováním, to měly až motory Gamma (i20, i30 atd.) a posuvné zadní sedadlo taky ne, jen jeho opěradla lze aretovat do 2 pozic. Přední sedadla nemají takové boční vedení, jak je dneska zvykem, ale jsou tuhá, dopbře podpírají a záda z nich nebolí ani po celodenní cestě.
Getz je snad poslední Hyundai, s klasickým čistě hydraulickým posilovačem - řízení je, vzhledem ke kategorii auta, až neuvěřitelně příjemné (lepší než "vyladěné" el. na Fabia I, II) určitě ne přeposilované.
Akorát když se autem v zatáčce náhodou přejede nějaká díra nebo větší spára, přenesou se rázy do řízení - možná silentbloky na přední nápravě nejsou tak dimenzované jako třeba u Fab.I. Podvozek je ale stále původní bez vůlí, vč. táhel stabilizátoru.
Chod řadicí páky je v pořádku, jen synchronizace je někdy trochu pomalejší. Snadno si lze pomoci meziplyny (odezva na plyn je výborná, motory mají ještě lankem ovládanou klapku) - při potřebě předjetí, v 90km/h pak rychle zařadit 3 bez cuknutí není problém. Takové problémy ale paní mít nebude..
Antikorozní ochrana/lak - kdo jezdí hodně v zimě, musí mít buď dobře nakonzervovano nebo aspoň sem tam umýt. Odolnost proti korozi hodnotím lepší u Škody. Občas se objeví Getz z puchýři na zadních lemech. Většina aut, ani ježděná na horách, ale zásadní problém nemá.
Spolehlivost je asi daná i jednoduchou el. sítí, nemá CAN bus. Verze bez ABS má jen 1 řídicí jednotku. Kritizované problémy s centrálem byly jen po dodatečném domontování DO (většina verzí DO neměla).
Tehdy zde byl docela slušný test + test spotřeby:
http://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-stalice-na-ceskem-trhu-1630.htmlhttp://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-test-spotreby-1596.html