Sobota 25.06.2011 01:22,
Převodovka
CVT převodovka v Hondě je naprosto spolehlivá, pokud majitel dodrží výměny oleje. U CVT na rozdíl od klasických "automatů" Hondy odpadá velice komplikovaná výměna filtru, která se provádí kolem 150tis. kilometrů. Pokud však dojde k závadě. vychází případná oprava na cenu kolem 50 000,- CZK podle závažnosti poruchy. Ale teď k tomu největšímu problému, kde najdete v Česku někoho kdo to opraví, v celé republice znám pouze 2 lidi kteří o japonských automatech vědí dost na to aby zvládli případnou opravu nebo jen běžnou údržbu. CVT potřebuje výměnu oleje nejdéle po 5 letech provozu nebo v intervalu 40-60tis. kilometrů, nejlépe se to pozná podle barvy a vůně oleje. Základním požadavkem na jakoukoli převodovku Honda je, ale provedení tzv. výplachu, kdy se původní náplň vypustí, nalije se nový olej, s autem se provede krátká jízda (asi 20-30 kilometrů), následně se olej vypustí znovu a nalije se kompletní nová náplň, jinak si koledujete, že se nová náplň kontaminuje bezprostředně po naplnění a za 10tis. máte vymalováno. Používání originálních náplní je samozřejmě nesmysl, stačí dodržet specifikace dané výrobcem a můžete si do toho auta lít co chcete (upozorňuji, že označení motorového oleje 5W-40 nelze brát jako specifikaci). Jinak je nutné u CVT dodržet několik zásad, nikdy se nerozjíždět pod plynem tak aby prokluzovala kola, pro tuto činnost má převodovka speciální rychlost pro rozjezdy na nezpevněném povrchu. dále je nutné dát převodovce čas na změnu směru pokud chci couvat nebo po couvání jet dopředu, při parkování je to trochu otravné a je třeba na to myslet a nakonec je dobré (hlavně v zimě) nechat auto po nastartování chvilku běžet a nerozjíždět se okamžitě
reagować