Piątek 07.11.2014 11:27,
CR-V
Mohu dát svoji zkušenost s CR-V po FL (r.v. 2011, uvedeno do provozu 2013). CR-V byla jednou z variant po Subaru, které se účetně odepsalo a hledá se nástupce.
Člo o vůz ve výbavě Executive, tedy 4x4, kůže/Alcantara, kamera atd... Motor 2,0i.
Jízda je příjmená v rámci možností SUV. Auto je vyšší a těžké, ale zatáčky zvládá bez problémů. Motor ve spojení s manuálem stačí na normální ježdění bez potíží. Snadnos e vytáčí, má dobrou odezvu na plyn. Převodovka je perfektní, řazení přesné, krátké dráhy, prostě bez výhrad. Řízení nen í špatné, ale k dokonalosti převodovky mu fous chybí. Brzdy vynikající. Prostor vpředu i vzdau velmi dobrý, kufr by mohl být aspoň o 10cm delší, prostor pod podlahou. rezervní kolo je. Za jízdy je auto tiché, podvozek tluí dobře díry, jízdam je velmi komfortní. Toliko chvála. A nyní trošku z opačného konce - provedení. Zatímco uvnitř se zdá být vše kvalitní, plasty nevržou ani nedrnčí, tak spodek auta je tedy "silná káva". Plechy tvořící podlahovou platformu jsou absolutně ničím neošetřené, pouze šedým nástřikem základovkou z linky. Snad prahy nesou náznak jakéhosi nástřiku. Koroze prvků náprav a atd. je sice dnes zcela běžná a tyto prvky přežijí životnost zbytku bez problémů, ale u auta za 800+ tisíc je to bída. Lépe by mohlo být zpracované i oplastování-sice efektně vypadá, ale funkci plní jen zčásti, protože za všemi platy jsou mezery a v nich se 100% drží špína a zejména solí nasycený písek, bláto a td.
v motorovém prostoru je u 3 letého vozu patrná povrchová koroze ocelových dílů - různé hlavy šroubů, krycí plechy, ale i na hliníkovém bloku motoru.
Ergonomie: posez za volantem je perfektní. Dokonce i loketní opěra je funkční v místě, tam kde má být. Palubovka je přeholedná, problém mohou mít lidé se slabším zrakem nablízko-symboly jsou malé. Nicméně na vše se dá zvyknout a ovládání je intuitivní. Přístroje jsou dobře čitelné, odlesky jsem nezaznamenal-u některých aut se zdcadlí palubovka v předním ksle je to nepříjemné.
Jako bonus ještě musím uvést vaiabilitu zdaní dělené lavice-lze posunovat a nastavovat sklon. Boční vedení vpředu je tak akorát, vzadu chybí zcela (ale to je u SUV pravidlo).
Hledáním na netu jsem narazil na to, že pohon 4x4 nemusí být plně funkční-mám na mysli nedávno zveřejněné video nové generace CR-V a testu, kdy přední kola stála na válečkách a auto s nerozjelo (na rozdíl od Kugy, kdy zadní kola zabrala ihned a Kuga vyjela). Honda k tomuto videu dala komentář, že "tato situace v rpaxi nenstane". Bohužel, nastane. Mám pochybnotsi, zdali je to seriová závada pohonu 4x4 u CR-V, nebo šlo o výjimku, kdesi na foru někdo popisoval nějaké nestandardní chování.
Jako rodinné SUV je to velmi dobrá volba, ale chce to prověřit stav 4x4 pohonu a mrknout na spodek na zvedáku.
Na závěr - testovací okruh asi 15km ve 3 lidech po Liberci a oklí (město, okreska a kosek dálnice asi 120km/h) jsem zvádnul za 8/100. A to je výborné, v praxi jsem si jist, že CR-V s 2,0i a manuálem dokáže jezdit do 8/100 mimo dálnice.
reagować