mufik.martin napisał:
Chvapu vasi myslenku kupovat radeji originalni dily, ale vsiml jsem si uz nekdy treba original dilu od Skoda jmenm Bosh a druhovyroba v Kelly od firmy Bosh treba za polovinu ceny a jen tam chybi lgo Skodovky? Ze se zvlni kotouce? Ano, pokud koupite nejlevnejsi Starline tak se nemuzete divit, ale i kelly nabizi napriklad obyc Ferodo, potom lepsi radu Ferodo az po lehce sportovni kotouce Ferodo nasledovane hned znackou ATE tez ve 2 - 3 vykonovych verzich, takze ono to nechce koupit nejlevnejsi dru...
Kdepak, netvrdím, kupovat origo, sám nekupiji origo, když není třeba. Souhlasím s tím, že se dají sehnat kvalitní kotouče ATE a pod., ale jde o to, že lidi stále nepochopili, že ani "levná" Fabia není levným vozem na údržbu. Ano, není to auto dělané na přílišný nájezd km, ale od lidového vozu čekáte lidové ceny dílů a servisu - bejvávalo. Jen říkám, že kdo chce díly za babku, ten musí zůstat u Favoritu. Mimoto, jak jsem dával příklad na nedávné opravě mé Fábie, nechal jsem ji samozřejmě dělat v neznačkovém servisu u známého a ani si nechci představit, kolik by to stálo ve Škodě...
V žádném případě jsem netvrdil, kupovat origo díly.
ALE mnohé díly se nevyplatí, ani kdyby to bylo samotné ATE. Např. kotouče na M6 se dovedou zvlnit ate neate a jediný díl, který dokázal vydržet, aniž by se po chvíli rozvibroval pedál a voalant, byl originální kotouč (nevím kdo je pro ně vyrábí, ale s tímto jsem se mnohokrát setkal převážně u dieselových verzí, kvůli vyšší hmotnosti motoru a tedy vyšším nárokům na kvalitu brzd - u svého vozu však ne, mám stále původní brzdy).
Účelem toho, co jsem psal výše bylo poukázat na skutčnost, jak je nesmyslné brát české auto jako stále nejlevnější, když i obyčejná Fábie dovede při poruše/opravě/servisu zahýbat důchodem staříka, který si jen chtěl koupit levný vůz a na to, že dnes je již přežitkem brát japonské vozy jako ty nejdražší v tomto směru a bát se jich jen pro tohle. Je to nesmysl, dnes se "prohnete" ať máte kterýkoli vůz/značku, pokud se vysype něco neobvyklého a běžné díly se dají sehnat na vše, pokud člověk není líný hledat a ptát se v autodílech.