Citroenak napisał:
Ahojte,vyberam nahradu za moj citroen c5 2 2.0i benzin. Zadanie je celkom jednoduche. Auto strednej triedy, kombik alebo liftback, benzinovy motor bez zbytocnosti (co najjednoduchsia konstrukcia). Auto sa bude pouzivat na dialnicne jazdy + obcas po meste. Rocne najazdim cca 35t km. Zakladna poziadavka je, aby bolo auto na dialnici tiche. Citroen pri realnych 140 po dialnici toci 3950 otacok, co uz sa do auta celkom dostava. Nebranim sa 6valcom, a chcel by som automat. Moj limit by mal byt niekde okolo 8t eur. Na servis bude este dostatocne vela penazi. Nove auto ja osobne neuznavam.. Vo vybere teda su:Honda accoru tourer od 2008 2.4 benzin- neuveritelne drahe auto. U nas sa nepredava aktualne ani jeden takyto.Mazda 6 wagon 2.5i - na taky objem ma dost maly vykon oproti honde. Viete mi o nej nieco viac povedat?Lexus IS/GS- paradne auta, zial vacsina GS ma nad 300t km najazdene (co ale nemusi byt problem) a IS mi pride prilis male. Ojazdeneho hybrida sa trochu bojim.mercedes C combi- tu vobec neviem, aky motor z benzinov je dobry. Je ale velky vyber automatov.Posledna nadej je este ford mondeo s 2.5T a renault laguna 2.0T. Tieto auta az tak nechcem, ale ak nebude na vyber, budem musiet niektore z nich zobrat.Poprosim Vas teda o rady k tymto (a mozno dalsim inym) modelom. Sme 4clenna rodina, ktora jazdi po dialnici vacsinou s plnym autom. Nech som sa ale snazil, ako som sa snazil, nenasiel som nejaku tabulku na internete, kde je popisana hlucnost aut na dialnici. Ta je pre mna zasadna.PS: Je este moznost citroen C5 3 3.0V6, ale chcem uz skusit inu znacku.Dakujem za rady.
Po pohodlí C5 bude další auto těžká volba. Z toho, co jsi naspal,bych vyloučil Hondu, Mazdu-obě jsou technikou výborná, ale obě bohužel mizerně odhlučněná při vyšších rychlostech a Honda má navíc tvrdší podvozek. Ani nebude problém aerodynamický hluk, jako hluk od podvozku. Zážitek je pak jízda v zimě, když je cesta posypaná kaneím. To pak zejména zase v mazdě je pošušňáníčko (měl jsem, vím, byt to byla jen 3MPS, ale koncept tlumení podběhů je zcela identický a to byl také důvod, proč téměř nová 3MPS šla po roce a půl do světa - v ziěm jsem to prostě nedával). Chceš li ticho a nízké otáčky, musíš volit šestiválec. proto správně ve tvém výběru figurují IS a GHS od Lexusu. K IS250 - nakonec přečti si moje postřehy z vedlejšího článku - super tichý auto, ale má svý ale, prožoe to je bohužel i dne stále premiová třída a některé věci jsou prostě drahé. Jinak z toho, co jis napsal, ještě Laguna 2,0T - o ní jen tolik, že jednak narazíš na odpor zdejších odborníků, ale těm nevěř. Jako příklad mohu doložit vůz mého kolegy z práce: Laguna 2,0T, ke dnešku najte cco 190.000km. Závady - nula. Koroze - nula. jednou jsem s ním jel na oběd asi 5km tam a 5km zpět po městě - po rozmlácené cestě. V autě ticho, sedačky excelentní - z toho vyvozuji, že tole by mhla být volba, pokud hledáš ticho. nevím, jestli při 130 nedělá hluk vzduch kolem zrcátek a pod, ale zkus is ji. Podvozek není zcela jistě problém.
Mondeo s 2,5T bych vyloučil, u Fordů problémy spraskáním bloků jsou a také se spotřebou oleje. Kupodivu ne u Vova - takže spíše Volvo V70 nebo XC70, ale spotřeba je vyšší a při 130 bude přes 10 jako nic. Navíc velmi pomalý automat, což však asi na dálnici není na překážku a ve městě to chvíli vydržíš. K tomu Mondeu - já teď asi 4 měsíce drandím zděděnou 1,8 z roku 2006. Překvapují mě po 11 letech ale dvě věci: za prvé - funkčnost auta jako celku a pak - velmi komfortní podvozek. SIce po dálnici nejedzím, neb bemám kam a proč, ale jsou okresky, kdy těch 120 občas jedu a v autě je ticho taky, byť otáčky jsou už kolem 3500. Ale rozhodně to není nic, co by mě rušilo. Jenže novější MOndeo bylo užvětší a v každé ratejně se zvuk rozléhá - vše se více chvěje, atd , takže nějaké % subaukstických rezonancní může půsbot dojmem vyšší hlučnosti.
Ještě bych si dovolil nadhodit klidně i Subaru s 2,5 (outback). ALe zase - tady mě sežerou, oprotože vo tom vědí prd, a na dálnici prostě spotřeba vyšší bude, holt velký auto, vyšší stavba azejména stálý pohon 4x4. Ale ticho příkladné, tak jak v autě vyšší třídy má být. A jako bonus získáš špičkovou bezpečnost. Cena za servis je běžná, ne vyšší než uněmeckých aut (tím myslím i škodofky). K té spotřeběb, mimo dálnice mám současný průměr 7,4, to s 2,5 a 4x4. Mám ale manuál 6°. A jako poslední-minulý týden byla manželkja u rodičů a jela po dálnici Mohlenice-Ostrava a když přijela, na PC bylo 7,2. jenže ona drží tempomat 120-125. Slušné, ne?