Zdeny60 napisał:
Líbí se mi, jak někteří uvažují. Mají zjištěné zvýšení spotřeby o 0,1 litru na 100km (proboha, jak to amatérsky zjišťují??? Mají snad v autě instalovaný MT a testují auto na letišti při přesně definovaných podmínkách??? Demogogům tohoto typu se řehtám, až se za břicho popadám!) a kalkulují s početm aut na planetě. Takoví DonQuiotové po česku. Se jen divím, že jim nevadí jiné-opravdu zásadní mrhání PHM, ale to nebudu radši rozebírat zde, protože je řeč o denním svícení. Jen tuto kapitolu o spotřebě uzavřu tím, že k hodnotné diskuzi o vlivu rozsvícení světel je napsáno mnoho teroie, ale praktická měření existují pouze v laboratořích výrobců aut a to kdoví jestli... Já sám z a svoji osobu decentně uvedu, že jsem za život najel cca přes 1,5 mio km, z toho v letech 1995 - 2008 asi 1,1mio zejména po Itálii, Rakousku, Německu, Maďarsku, ale i POlsku, Slovensku, Balkánských státech, Ukrajině a dalších. Proč o tom píšu? Jednak proto, že na silnici nejsem rozhodně žádný zelenáč a taky proto, že dokážu dnes rozpoznat celkovou úroveň národa nejen podle jejich HDP, ale také podle toho, jak se chovají k sobě navzájem, v kolektivu na pracovišti, ale i na silnici. Pak-jak tu Pavlík melduje-je možné, že právě Rakušané a Němci od D.S. ustoupili, protože v těcht státech, kde je míra sebeovládání na silnici proti naší džungli násobně vyšší, to opravdu další zvýšení již tak vysoké míry bezpečí na silnicích nepřineslo. U nás pochybuji, že se těmto státům můžeme zatím byť jen z dálky přibližovat a s ohledem na stav, kdy nikdo nerespektuje nikoho a nic je tedy- a nyní hovořím pouze za sebe - D.S. zatím na místě. V hlavě mám zatím nevyřčenou otázku o povinném zavedení reflexních prvků na oblečení pro chodce, ale nechme na jindy. Pročpak si to? A znovu zopakuji, že pokud by DS. na autě mělo zachránit byť pouhý jeden jediný život, tak to smysl má a nějaké hypotetické úspory paliva v porovnání se záchranou lidského života jsou jen trapnou výmluvou, navíc těžko podložitelnou a dokazatelnou.Na téma "Pavlík" - ano, toho mládence znám jen z tohoto fora, i když nevylučuji,ž e jsme se nemohli někdy někde fyzicky setkat in natura. Jeho názory jsou holt taokvé, jaké jsou a když neví kudy kam, tak vytáhne zcela mimo mísu argumenty o Subaru a o ekorallye.Navíc, jak se zdá, trpí ještě animozitou. Kam na to chodí, je mi záhadou, ale napadá mě otázka, proč mě na totmo místě a v této souvislosi naopak nepochválí za to, že proti jiným majitelům této značky nešetřím nějakých směšných 0,1l/100km, ale rovnou klidně i kolem 2 litrů na 100km??? Takže Palík si vybírá pouze to, co se mu hodí do krámu a když je s argumenty v koncích, tak vytáhne bláboly o pravopisu (on není ani ve stavu oddělit pravopisné chyby - což je právě ta gramatika - od překlepů, což sice správné není, ale hrubky v mých příspvěcích nenašel nikdy a nenajde - a na překelpy já kašlu) a navíc argumentuje pak zcela odtažitými záležitostmi, které s daným vláknme nijak nesouvisí. Proto je mnohdy lépe jeho příspěvky brát s nadhledem a jen se pousmát.
V hodně věcech s tebou Zdeny nesouhlasím. Mimo jiné právě v tom zaklínadle "o jednom zachráněném životě". Zaprvé je to stejně neprůkazný blábol jakým je podle tebe mnou zmíněná úspora paliva (kterou jsem, jak jsem psal výše, řešil z globálního hlediska, kde už jde o velká čísla). Za druhé Jak se Češi chovají na silnicích neovlivní denní svícení ani oblíbená policejní represe, jediná cesta je důsledná výchova a prevence. Tresty jsou z dlouhodobého výchovného pohledu neúčinné.
Tu poznámku o Subaru a ekorallye si neodpustím, je na ní totiž vidět, že my dva se neshodneme. Už jen tím, jak prezentuješ, že ti nevadí nějaký litr paliva navíc na spotřebě a přitom (dle tvých tvrzení) dosahuješ spotřeby za kterou by se nemusel stydět závodník ekorallye. A to prosím s auty pro radost jako MPS.
PS: reflexní prvky na chodcích v noci mimo obec, tak jak je navrhováno, naopak vítám - po dlouhé době něco málo pro opravdovou bezpečnost (chodců).