koos napisał:
Třeba jen na to, že se prostě občas zadře na ojničních ložiskách. Pravda, většímu tří litru se to stává častěji než 2,5, ale i tak není důvod k radosti. Také se ke mně doneslo (z fundovaného zdroje), že u motorů Duratec V6 je dobré udržovat hladinu oleje minimálně mezi ryskami na měrce. Je-li oleje v motoru méně (byť stále ne pod spodní ryskou), ryziko zadření se pochopitelně zvyšuje. Technickou podstatu tento problém má, avšak zveřejňovat ji zde nebudu a raději odkážu na příslušnou učebnici au...
Ano, toto se doneslo i ke mně, i s tou minimální hladinou a náklonem v ostře projížděných zatáčkách, což tady bylo zmíněno okrajově, ale to se neustále točíme na tom oleji a jeho stavu. Jenže stav oleje je alfa omega každého motoru a ignorant, který do motoru, tím více dnešních víceventilových, nekouká, si koleduje o průšvih v každám případě. Takže se shodneme na tom, že je dobré z motoru občas vytáhnout měrku a zkontrolovat stav oleje - já to stále za choulostivé nepovažuju. Samozřejmě je otázkou, jak se k motoru chovali ti přede mnou a tam to riziko je, to je bez diskuze. Řekněme, že pro běžného uživatele, který neví kterak se z benzínu stane, že silnice ubíhá dozadu a jezdí pouze na předepsané servisní prohlídky, může tento motor být choulostivý na základě diskuse výše, ale při základní péči řekněme jednou za měsíc zvednu kapotu a zkontroluju VŠECHNY hladiny, není důvod k panice.
Na závěr jsem polichocen, ale s mou fundovaností to tak žhavé není. Já jen chci vědět maximum o strojích, které mě bezprostředně obklopují, obklopovaly a někdy obklopovat budou. Takže čtu co se dá a sháním informace a často ještě dříve, než se něco přinatrefí. Kdo je připraven, není překvapen. Apropos dobrý známý v nějakém autorizovaném servisu, který je fanda do Fordů by se šikl (doufám, že kolega odpoustí).