0
powrót
 

diskuze k tématu: Řešíme problém s motorem 1.8 Duratec od Fordu

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 08:05, motor
Davide, tázající se ptal jestli lze motor vyměnit za jiný typ, ne jestli se to může silně pochybuji že někdy někdo na technické bude toto kontrolovat (teoreticky při evidenční kontrole ano, jaká je praxe všichni víme). jediná limitující věc je tedy nemožnost prodeje bez upozornění na výměnu neboť by se jednalo o skrytou vadu s možností odstoupení od kupní smlouvy. teď k faktické části-minimálně bych ověřil shodnost elektroinstalace ale hlavně řídící jednotka motoru bude jiná, takže bych na 99% volil opět stejný typ motoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 10:32, RE: motor
tomaskrtek napisał:
Davide, tázající se ptal jestli lze motor vyměnit za jiný typ, ne jestli se to může silně pochybuji že někdy někdo na technické bude toto kontrolovat (teoreticky při evidenční kontrole ano, jaká je praxe všichni víme). jediná limitující věc je tedy nemožnost prodeje bez upozornění na výměnu neboť by se jednalo o skrytou vadu s možností odstoupení od kupní smlouvy. teď k faktické části-minimálně bych ověřil shodnost elektroinstalace ale hlavně řídící jednotka motoru bude jiná, takže bych na 9...
Také bych volil stejný typ, než zbytečně dělat další zásahy do elektroinstalace, apod. Navíc dávat jiný typ motoru se nevyplatí... stane se nějaká dopravní nehoda, někdo bude "nedejbože" něco zkoumat a je problém..... a veliký.
A zcela jistě auto vdechlo klapky, minulý rok jsme to něco podobného dělali, výměnou motoru. Zvuk motoru byl opravdu zajímavý. Byl to taky Duratec 1.8.
Hodně štěstí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 11:30, RE: motor
tomaskrtek napisał:
Davide, tázající se ptal jestli lze motor vyměnit za jiný typ, ne jestli se to může silně pochybuji že někdy někdo na technické bude toto kontrolovat (teoreticky při evidenční kontrole ano, jaká je praxe všichni víme). jediná limitující věc je tedy nemožnost prodeje bez upozornění na výměnu neboť by se jednalo o skrytou vadu s možností odstoupení od kupní smlouvy. teď k faktické části-minimálně bych ověřil shodnost elektroinstalace ale hlavně řídící jednotka motoru bude jiná, takže bych na 9...
Ale jo, kamaráda zrovna teď vypakovali z technické, když zjistili že mu typ motoru nesedí s tím v TP u peugeota 306, docela byl překvapený a teď si shání nějaké ofiko schválení za 2000kč, které mu vystaví Peugeot
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 13:19, RE: motor
ivan2 napisał:
Ale jo, kamaráda zrovna teď vypakovali z technické, když zjistili že mu typ motoru nesedí s tím v TP u peugeota 306, docela byl překvapený a teď si shání nějaké ofiko schválení za 2000kč, které mu vystaví Peugeot
Přesně tak, kontrola typu motoru se dělá, alespoň u mého auta na technické technik po otevření kapoty a zkontrolování VINu hned prověřil i typ motoru, v mém případě CJBA, žádné číslo tam už dlouho není.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 13:24, RE: motor
Koloss napisał:
Přesně tak, kontrola typu motoru se dělá, alespoň u mého auta na technické technik po otevření kapoty a zkontrolování VINu hned prověřil i typ motoru, v mém případě CJBA, žádné číslo tam už dlouho není.
byl jsem s FXkem začátkem měsíce na technické, deset minut a ven, kapota se otevřela jen kvůli štítku, nejvíc času zabralo zapsání změny barvy do protokolu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 13:39, Chrastění
Podle toho podivného chrastění bych tipoval, že nastavovací tyčka (čtyřhranná hřídel) těch klapek je ještě v těle sání, i když už není jisté, že je vcelku. Taky kdyby se rozpadla a prošla motorem, je velice pravděpodobné, že tuto událost by majitel zaregistroval, ten randál přeslechnout nejde (já to naštěstí nezažil, ale kamarádovi prošel motorem šroubeček ze sání a ten je menší než úlomky tyčky).

Z tohoto pohledu bych byl lehce optimističtější. Motor bych už nestartoval a na laně to odtáhl do servisu. Tam bych jako první věc dal hlavu dolů a podíval se, jak jsou na tom válce. Je jistá malá šance, že spálený plast z klapek zapekl pístní kroužky a možná sedla ventilů a při VELKÉM ŠTĚSTÍ by to mohlo být vše. Tedy pokud by válce nejevily známky opotřebení, tak bych zkusil výměnu pístních kroužků. Pokud by byly postižené i ventily, je otázka, jestli nedošlo k podpálení ventilových sedel. Tam by asi hrozila výměna celé hlavy (nevím, jaké jsou možnosti genrálky v tomto případě). A samozřejmě odstranění zbytků po vířivých klapkách v sání a zaslepení otvoru po jejich hřídeli).

V případě takové opravy by ani motor nemusel ven z auta a prověření stavu by nemuselo být příliš drahé (myslím odtah a sundání hlavy). Pak už je to otázka ceny dalších oprav v servisu.

Proč to píšu - cena motoru je na vrakále kolem 20 tisíc, doprava, výměna a pořád je to loterie, protože nikdo na vrakále vám neřekne, v jakém stavu motor je (pravděpodobně ho sami neviděli v chodu, pokud to není vymontované z nějakého rozebraného kradeného auta).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 13:41, RE: motor
tomaskrtek napisał:
byl jsem s FXkem začátkem měsíce na technické, deset minut a ven, kapota se otevřela jen kvůli štítku, nejvíc času zabralo zapsání změny barvy do protokolu
Jestli mluvíme o Infiniti FX, pak asi na STK nikdo nepředpokládá výměnu motoru za jiný typ.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 13:56, Přestavba
Nikdy jsem toto nezkoumal, ale dřív existovaly možnosti přestavby vozidel, což se řešilo i v případě výměny motoru. Než bych se do takové operace pustil, zjistil bych, jaké jsou požadavky na papírování. Určitě by bylo potřeba získat vyjádření automobilky, že je tuto úpravu možné udělat. Tyto papíry by asi představovaly největší překážku.

Co se týče vlastní konstrukce auta, nebyl bych tak skeptický jako David. Pochybuju, že se na autech s motory 1.8 (81kW/92kW) a 2.0 (107kW) bude něco lišit dál, než na výstupním hřídeli z motoru. Tedy shodná bude převodovka, diferenciál, poloosy (a myslím, že tohle bude shodné i s motorem V6). U motorů 1.8 s výkonem 81kW a 92kW bude velmi pravděpodobně shodná celá spodní polovina, tedy blok s klikovou skříní, lišit se bude patrně hlava a sací a výfukové vedení, patrně řídící jednotka.

Kdyby byly válce OK, tak by se ta přestavba dala udělat i bez papírování, kód motoru je na bloku. Taky pochybuju, že by technik na STK zaznamenal výměnu hlavy nebo sání a výfukových svodů. Ale bylo by potřeba najít někoho, kdo by věděl, co vše vyměnit, aby byla výměna úplná a nevznikl rozladěný zmetek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 28.02.2012 19:54, kdyby se to stalo na autě z koncernu VW...
Kdyby to byl např. Passat a něco takového se stalo, hned by se sesypaly mraky dopisovatelů, kteří by říkali, že koncern jsou jen sra*ky a kupují si je debilové. Je zajímavé, že tato častá závada Fordu zůstala zatím bez podobné odezvy :D

Nejsem fundamentální koncernista ani jiný -ista. Auta nehodnotím podle značky, ale jejich skutečných kvalit. Proto mě mrzí když se někdo naváží do celé (jakékoliv) značky nebo koncernu. :(

Ale majitele toho Fordu je mi líto. Škoda že to o těch klapkách nevěděl dřív... Taková kravina a jakou škodu to nadělá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 07:50, RE: motor
Koloss napisał:
Jestli mluvíme o Infiniti FX, pak asi na STK nikdo nepředpokládá výměnu motoru za jiný typ.
jasně, do Hjundé FX bych se asi nevešel ale taky tam může být V8 místo V6.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 10:38, RE: kdyby se to stalo na autě z koncernu VW...
Paul napisał:
Kdyby to byl např. Passat a něco takového se stalo, hned by se sesypaly mraky dopisovatelů, kteří by říkali, že koncern jsou jen sra*ky a kupují si je debilové. Je zajímavé, že tato častá závada Fordu zůstala zatím bez podobné odezvy :D

Nejsem fundamentální koncernista ani jiný -ista. Auta nehodnotím podle značky, ale jejich skutečných kvalit. Proto mě mrzí když se někdo naváží do celé (jakékoliv) značky nebo koncernu. :(

Ale majitele toho Fordu je mi líto. Škoda že to o těch klapkách ne...
Ona to zase není zdaleka tak častá závada, jak to popisuješ. Ano je to nepříjemné a pokud má někdo motor s těmito klapkami, měl by si to pohlídat, ale zaprvé se tento problém projeví většinou až po více než 200 tisících km (to na svolávací akci není) a za druhé, je náprava problému relativně laciná.

Já jsem klapky na svém motoru měnil, při najetých 200 tisících km byly ve stádiu "načaté". Tedy trvalo by ještě dalších možná 50 tisíc, možná 100 tisíc, možná 200 tisíc, než by se to provalilo. Klapky stály něco mezi 1000-2000 korun, víc ne, už si přesně nepamatuju kolik a pak nějaká práce, z čehož je nepracnější sundat a nasadit sání.

Ano, servisy Ford mohly při kontrolách nabízet u starších vozů výměnu, ale opravdu nevím jak častý ten problém je. Co nabízí VW majitelům 2.5 V6 TDI , kterým se vydřou ložiska vačkových hřídelí po 100 tisících km? Leda tak longlife olej, který průser urychlí. A nebo skvělý 1.2 THP, který má ne jeden konstrukční průser, ale hned několik. A přesto se nic nesvolávalo. Tolik k porovnání VW a Ford.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 10:42, RE: motor
tomaskrtek napisał:
jasně, do Hjundé FX bych se asi nevešel ale taky tam může být V8 místo V6.
Já rozumím, že existuje víc motorů pro FX, ale obecně se moc nedá čekat, že na autě s touto cenou by si někdo nechal měnit motor za silnější. Na druhou stranu je to asi hlavně o STK a lidech, kteří tam pracují.

Mimochodem, kde autoři reklamy přišli na výslovnost "hjundé", když anglická výslovnost je "hjundei" a v té reklamě na závěr zazní správně?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 10:43, RE: Chrastění
Koloss napisał:
Podle toho podivného chrastění bych tipoval, že nastavovací tyčka (čtyřhranná hřídel) těch klapek je ještě v těle sání, i když už není jisté, že je vcelku. Taky kdyby se rozpadla a prošla motorem, je velice pravděpodobné, že tuto událost by majitel zaregistroval, ten randál přeslechnout nejde (já to naštěstí nezažil, ale kamarádovi prošel motorem šroubeček ze sání a ten je menší než úlomky tyčky).

Z tohoto pohledu bych byl lehce optimističtější. Motor bych už nestartoval a na laně to odtáhl d...
Musím přiznat, že jsem čekal nějakou polemiku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 11:11, RE: motor
Koloss napisał:
Já rozumím, že existuje víc motorů pro FX, ale obecně se moc nedá čekat, že na autě s touto cenou by si někdo nechal měnit motor za silnější. Na druhou stranu je to asi hlavně o STK a lidech, kteří tam pracují.

Mimochodem, kde autoři reklamy přišli na výslovnost "hjundé", když anglická výslovnost je "hjundei" a v té reklamě na závěr zazní správně?
myslím že to vychází z původní korejské výslovnosti ale přísahat bych na to nemohl, nejsem korejofil
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 15:01, RE: Chrastění
Koloss napisał:
Podle toho podivného chrastění bych tipoval, že nastavovací tyčka (čtyřhranná hřídel) těch klapek je ještě v těle sání, i když už není jisté, že je vcelku. Taky kdyby se rozpadla a prošla motorem, je velice pravděpodobné, že tuto událost by majitel zaregistroval, ten randál přeslechnout nejde (já to naštěstí nezažil, ale kamarádovi prošel motorem šroubeček ze sání a ten je menší než úlomky tyčky).

Z tohoto pohledu bych byl lehce optimističtější. Motor bych už nestartoval a na laně to odtáhl d...
Ještě jsem popřemýšlel nad úplně nejlevnější variantou opravy, která je ale možná nesmysl. První krok, který je nezbytný, je sundat sání a odstranit zbytky klapek a jejich čtyřhranný hřídel (nebo jeho zbytky). Pak zaslepit díru po hřídeli a sání vrátit zpátky.A pak zkusit nějaké aditivum do paliva, které by se mohlo pokusit rozpustit zbytky spáleného plastu, který podle všeho zalepil pístní kroužky. Je jich více druhů, lze jmenovat výrobce STP, Liqui Moly, Wynns. Jestli je ještě auto schopné pohybu, tak jezdit a pozorovat, co se stane. Pokud to pomůže, neejspíš bude potřeba vyjet několik nádrží s aditivy (většinou se láhev dává do plné nádrže).

Proč to píšu - jak jsem napsal, sám jsem si klapky vyměnil. Nevím přesně co se pak stalo, ale v době po výměně klapek mi můj motor začal brát olej, přitom předtím několik let nevykazoval téměř žádnou spotřebu oleje. Teď to bylo až 0,5-1 litr na 1000 km. Nešlo mi to do hlavy, co se mohlo stát, promítal jsem si nejhorší scénáře, jako že nečistoty vnikly do válce a poničily jejich povrch. Sice nerad, ale jako skoro zoufalý postup jsem zkusil aditiva STP. První láhev byla žlutá Multi-Valve cleaner a pak časem 3x červená Petrol treatment, která by měla rozpustit karbonové usazeniny. Světe div se, za poslední měsíc spotřeba oleje nulová a to byly zrovna ty největší mrazy. Jen se dohaduju, že mi karbon zacpal pístní kroužky a ty netěsnily.

Takže nevím co vznikne spálením plastu ve spalovacím prostoru a (patrně) v přítomnosti oleje, ale tenhle pokus dává alespoň nějakou šanci zkusit řešení za pár korun. Odhad úspěchu dávám na úrovni 10%, ale pokazit už se víc nemůže a majitel si vlastně pohoršit nemůže.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 15:19, RE: Chrastění
Koloss napisał:
Ještě jsem popřemýšlel nad úplně nejlevnější variantou opravy, která je ale možná nesmysl. První krok, který je nezbytný, je sundat sání a odstranit zbytky klapek a jejich čtyřhranný hřídel (nebo jeho zbytky). Pak zaslepit díru po hřídeli a sání vrátit zpátky.A pak zkusit nějaké aditivum do paliva, které by se mohlo pokusit rozpustit zbytky spáleného plastu, který podle všeho zalepil pístní kroužky. Je jich více druhů, lze jmenovat výrobce STP, Liqui Moly, Wynns. Jestli je ještě auto schopné poh...
Vidíš, a já myslel, že jsou to přípravky na pročištění palivového vedení a ne že čistí spalovací prostor...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.02.2012 16:26, RE: Chrastění
David V napisał:
Vidíš, a já myslel, že jsou to přípravky na pročištění palivového vedení a ne že čistí spalovací prostor...
No v palivovém vedení moc karbonových úsad není , ale ono je těch přípravků víc, některé jsou na vstřikovače, tam jsou zase jiné usazeniny.

Je mi jasné, že to co jsem napsal je taková ta "alchymie" a zavání to těmi zázračnými přípravky. Jenže jsem to u svého motoru sám zažil. Ještě je to čerstvé nechci úplně vyskakovat a křičet do světa jak je STP skvělé, ale popsal jsem jak to bylo. Před touto procedurou mi kamarád měřil tlaky na válcích a na dvou byl tlak citelně nižší. Jak budu na jaře měnit olej, tak to nechám změřit znovu a uvidím, co se v tom zlepšilo, pak poreferuju.

Ještě jsem koukal na Liqui Moly, mají přisady do oleje, jsou tam dva druhy - jeden se naleje asi 100 km před výměnou a druhý je agresivnější a dává se před výměnou a motor se nechá deset minut běžet. Tam mám ale obavy, aby nějaký kus usazeniny neodpadl a něco neucpal, třeba napínák rozvodového řetězu.

Jo ještě jsem si vzpomněl, že jsi někde s někým diskutoval, že při parkování v kopci se zařazeným kvaltem může přeskočit rozvodový řetěz. Tam je správný argument, že v tu chvíli není tlak v oleji a napínák řetěz nenapíná a proto může přeskočit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.03.2012 12:20, RE: Přestavba
Koloss napisał:
Nikdy jsem toto nezkoumal, ale dřív existovaly možnosti přestavby vozidel, což se řešilo i v případě výměny motoru. Než bych se do takové operace pustil, zjistil bych, jaké jsou požadavky na papírování. Určitě by bylo potřeba získat vyjádření automobilky, že je tuto úpravu možné udělat. Tyto papíry by asi představovaly největší překážku.

Co se týče vlastní konstrukce auta, nebyl bych tak skeptický jako David. Pochybuju, že se na autech s motory 1.8 (81kW/92kW) a 2.0 (107kW) bude něco lišit d...
Podle mého bude v komponentech na 81 vs 92 kW rozdíl, i když je to jen názor, s žádným konsruktérem jsem se na toto téma nebavil. Proč jsou pak takové rozdíly v nákupních cenách aut se stejným motorem, akorát o jiných výkonech? Třeba 1,2 TSI 55?, 63, 77 kW. Čeho automobilka dosáhne, když bude auto s o 30% nižším výkonem vybavovat stejně dimenzovanými součástkami (brzdy, klikovka?, spojka, podvozky (předpokládá se, že výkonnější vůz bude jezdit rychleji, brzdit z vyšších rychlostí a pod.)) o ne zrovna málo levněji (jedná se o desetitisícové částky)? Myslím si, že slabší varianty motorů mají právě "slabší" spojky, brzdy, podvozky a z toho plyne úspora, tedy možnost prodat auto levněji. Nepředpokládám, že takový rozdíl v ceně udělá odlišná řídíci jednotka. Jinak tuhle logiku aplikuju pokaždé, když se mě někdo zeptá na chiptuning nebo powerbox. Dle mého je to kravina a něco to vždy odnese. Majitelům turbodízlů to zřejmě nevadí..hlavně že to lépe táhne, bezvadně kouří a spotřeba klesla o 3 deci. Že se krátce na to rozsype spojka je normální, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.03.2012 12:31, pochvala
Úroveň článků na TipCarsu se, dle mého, s příchodem Davida V jednoznačně zlepšila. Nevím tedy, esi nepíše bludy (nejsem strojař ani automechanik ani diagnostik), ale jeho články jsou čtivé, přiměřeně odborné a myslím si, že dávají smysl. Chtělo by to ještě zaangažovat Rovera623 skrz převodovky a redakci už nemůže zaskočit žádný dotaz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 01.03.2012 13:13, RE: kdyby se to stalo na autě z koncernu VW...
Koloss napisał:
Ona to zase není zdaleka tak častá závada, jak to popisuješ. Ano je to nepříjemné a pokud má někdo motor s těmito klapkami, měl by si to pohlídat, ale zaprvé se tento problém projeví většinou až po více než 200 tisících km (to na svolávací akci není) a za druhé, je náprava problému relativně laciná.

Já jsem klapky na svém motoru měnil, při najetých 200 tisících km byly ve stádiu "načaté". Tedy trvalo by ještě dalších možná 50 tisíc, možná 100 tisíc, možná 200 tisíc, než by se to provalilo. Kl...
Nevím, nevím, ale klapky u Fordu asi typická závada budou když jsou toho plné fóra. Stejný metr s pohlídáním intervalu výměn oleje se dá dá aplikovat i na motor 2,5TDI kde je sposta majitelů kteří mění olej po 15tis a mají najeto statisíce kilometrů. VW vždycky udávala dva způsoby servisních prohlídek, kdy jednou byl interval 15 tis/1 rok a nebo proměnný interval co 2 roky. To že většina majitelů u auta za víc jak 1 mil zvolila proměnný interval je už jiná pohádka.
Taky by se to chtělo dívat trošku s odstupem, VW ani Ford si přiznějme nejsou špičkový motoráři, kterým se každý motor podaří zkonstruovat na jedničku. V tom se mi líbí japonci, sice netlačí tak na pilu co se týká novinek, ale když něco pustí do sériové produkce tak se jim chronické problémy většinou vyhýbají.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.