David Hrdlička napisał:
Ano, s tím souhlasím a ani to v žádném ze svých článků nepopírám. Nemohu ale přece doporučovat automaticky benzínový motor jen z důvodu, že je statisticky spolehlivější, než vznětový. Já si samozřejmě jsem vědom kvalit dvoulitrového zážehového motoru ve Fordu Mondeo, ale i já bych se svým ročním nájezdem mezi 15 -20 tis. km asi volil motor vznětový. A většina kupujících činí totéž....
Vetsina kupujicich na to taky dojede..
Autor uvadi, ze najede 10-15tis km a vesmes male vzdalenosti. Pomineme-li statisticky vyssi pravdepodobnost oprav u TDCi (vstriky, napinaci kladky s prislusenstvim, cerpadlo, dvouhmotak) a soustredime se jenom na provoz dvou bezproblemovych motoru, tak ani pak neni TDCi doporucenihodnou volbou, jelikoz na kratke pojizdky tenhle motor opravdu neni vhodny. Jizda po meste je utrpenim nejen pro motor ale i pro ridice, jelikoz motor je dole dost letargicky, jednicka a dvojka je kratka, ovladani spojky je samostatna kapitola, hluk na volnobeh rovnez. Cerpam z vlastnich zkusenosti s 1.8 Duratec, 2.0 TDCi a 2.2 TDCi.