0
powrót
 

diskuze k tématu: Mondeo, Picasso – nafta nebo benzín?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 07:54, Picasso
U Citroena potvrzuju: malé sedáky, zvláště vzadu, malý rejd, ale není problém, řazení proti Škodovce opravdu nejasné. Mám tady 1,6 benzín a myslím, že výkonově dostatečné a při rozumné jízdě bere pod 7 litrů na 100, takže spotřeba není nijak vysoká. Co je proti běžným osobákům super je množství poliček a přihrádek a hlavně vyšší posaz, takže absolutně perfektní nastupování a vystupování. Pokud vám manželka nestrčí sedačku úplně dopředu ) Už z toho důvodu to není auto na sportovní jízdu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 09:21, Picasso vs Mondeo
edmund napisał:
U Citroena potvrzuju: malé sedáky, zvláště vzadu, malý rejd, ale není problém, řazení proti Škodovce opravdu nejasné. Mám tady 1,6 benzín a myslím, že výkonově dostatečné a při rozumné jízdě bere pod 7 litrů na 100, takže spotřeba není nijak vysoká. Co je proti běžným osobákům super je množství poliček a přihrádek a hlavně vyšší posaz, takže absolutně perfektní nastupování a vystupování. Pokud vám manželka nestrčí sedačku úplně dopředu ) Už z toho důvodu to není auto na sportovní jízdu.
Tazatel neuvadi, jestli chce auto nove nebo jete, ale veta "mam moznost koupit" spise ukazuje na ojetinu.
Nechci autorovi clanku nic vycitat, ale oznacit ojety TDCi jako nevybocujici z prumeru zavad a pote ho i doporucit..to bych si rozhodne netroufl. S najezdem 10-15tis km neni o cem premyslet- bud 1.8 nebo 2.0 benzin.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 09:37, RE: Picasso vs Mondeo
Krkovicka napisał:
Tazatel neuvadi, jestli chce auto nove nebo jete, ale veta "mam moznost koupit" spise ukazuje na ojetinu.
Nechci autorovi clanku nic vycitat, ale oznacit ojety TDCi jako nevybocujici z prumeru zavad a pote ho i doporucit..to bych si rozhodne netroufl. S najezdem 10-15tis km neni o cem premyslet- bud 1.8 nebo 2.0 benzin.
Musím souhlasit s Krkovičkou. Fordácký TDCI patří na dálnici, kdy ve 150 jen tak ševelí s min. spotřebou. Mam C-mace s 1,6 benzínem a pro běžné ježdění výkon O.K.. Pokud je atu plně naloženo je to ale poznat. U ojetiny bych šel jednoznačně do benzínu i u Citrónu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 09:47, RE: Picasso vs Mondeo
Krkovicka napisał:
Tazatel neuvadi, jestli chce auto nove nebo jete, ale veta "mam moznost koupit" spise ukazuje na ojetinu.
Nechci autorovi clanku nic vycitat, ale oznacit ojety TDCi jako nevybocujici z prumeru zavad a pote ho i doporucit..to bych si rozhodne netroufl. S najezdem 10-15tis km neni o cem premyslet- bud 1.8 nebo 2.0 benzin.
Pokud jste článek četl pozorně, jistě Vám neušlo, že mé doporučení směřovalo ke vznětovému agregátu TDCi po modernizaci v roce 2003. Dovoluji si tvrdit, že po tomto datu výroby již patří k průměrně spolehlivým. Dále také uvádím, že volba motoru je spíše věcí řidičových preferencí, rozhodně bych netvrdil, že pokud někdo najede 10 -15 tisíc kilometrů, musí si rozhodně koupit benzínový motor. Ceny ojetin jsou daleko vyrovnanější, než ceny nových vozů, spotřeba vznětového agregátu je nižší (i ve městě, i na dálnici), povinné ručení stejné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 10:29, RE: Picasso vs Mondeo
David Hrdlička napisał:
Pokud jste článek četl pozorně, jistě Vám neušlo, že mé doporučení směřovalo ke vznětovému agregátu TDCi po modernizaci v roce 2003. Dovoluji si tvrdit, že po tomto datu výroby již patří k průměrně spolehlivým. Dále také uvádím, že volba motoru je spíše věcí řidičových preferencí, rozhodně bych netvrdil, že pokud někdo najede 10 -15 tisíc kilometrů, musí si rozhodně koupit benzínový motor. Ceny ojetin jsou daleko vyrovnanější, než ceny nových vozů, spotřeba vznětového agregátu je nižší (i ve měs...
Vzhledem k tomu, že autor sám uvádí, že nejezdí žádné dlouhé trasy, dá se z asi vyvodit, že benzínový motor bude možná opravdu vhodnější. Je rozdíl najet 15 tisíc po víkendech (300 km/víkend = delší trasy) než v průběhu týdne (cca 40 km/den = ráno do práce, odpo zpět a o víkendu nákup). Na první případ je asi Diesel bez většího komentáře, na druhý případ se motor ohřeje v čase, kdy už jsem na místě a vypínám ho (trochu přehnaně řečeno). Někdy mi takové rozbory v recenzích chybí. Kdyby se některé názory takto popořily, měly by i rady jinou váhu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 10:32, RE: Picasso vs Mondeo
David Hrdlička napisał:
Pokud jste článek četl pozorně, jistě Vám neušlo, že mé doporučení směřovalo ke vznětovému agregátu TDCi po modernizaci v roce 2003. Dovoluji si tvrdit, že po tomto datu výroby již patří k průměrně spolehlivým. Dále také uvádím, že volba motoru je spíše věcí řidičových preferencí, rozhodně bych netvrdil, že pokud někdo najede 10 -15 tisíc kilometrů, musí si rozhodně koupit benzínový motor. Ceny ojetin jsou daleko vyrovnanější, než ceny nových vozů, spotřeba vznětového agregátu je nižší (i ve měs...
Prumerna spolehlivost naftoveho agregatu je jeste stale na hony vzdalena prumerne spolehlivosti benzinoveho motoru. U forda to plati dvojnasob (a to prosim i po roce 2003)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 11:42, RE: Picasso vs Mondeo
anonym napisał:
Prumerna spolehlivost naftoveho agregatu je jeste stale na hony vzdalena prumerne spolehlivosti benzinoveho motoru. U forda to plati dvojnasob (a to prosim i po roce 2003)
Ano, s tím souhlasím a ani to v žádném ze svých článků nepopírám. Nemohu ale přece doporučovat automaticky benzínový motor jen z důvodu, že je statisticky spolehlivější, než vznětový. Já si samozřejmě jsem vědom kvalit dvoulitrového zážehového motoru ve Fordu Mondeo, ale i já bych se svým ročním nájezdem mezi 15 -20 tis. km asi volil motor vznětový. A většina kupujících činí totéž....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 12:23, RE: Picasso vs Mondeo
David Hrdlička napisał:
Ano, s tím souhlasím a ani to v žádném ze svých článků nepopírám. Nemohu ale přece doporučovat automaticky benzínový motor jen z důvodu, že je statisticky spolehlivější, než vznětový. Já si samozřejmě jsem vědom kvalit dvoulitrového zážehového motoru ve Fordu Mondeo, ale i já bych se svým ročním nájezdem mezi 15 -20 tis. km asi volil motor vznětový. A většina kupujících činí totéž....
Já jsem při výběru nového auta vyřadil Picasso právě kvůli absenci dobrého maloobjemového benzínu. Bylo totiž znát, že Citroen je přeci jenom B v PSA, jinak by ho osazovali i 1,6 80kW (benzin), což je podle mě do města ideál. No a Forďácký 1,6 je na mondeo asi dost slabý. Z těchto dvou alternativ vypadá nejlépe Mondeo 2,0 benzín. Když už, tak ať to jede...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 12:53, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
David Hrdlička napisał:
Pokud jste článek četl pozorně, jistě Vám neušlo, že mé doporučení směřovalo ke vznětovému agregátu TDCi po modernizaci v roce 2003. Dovoluji si tvrdit, že po tomto datu výroby již patří k průměrně spolehlivým. Dále také uvádím, že volba motoru je spíše věcí řidičových preferencí, rozhodně bych netvrdil, že pokud někdo najede 10 -15 tisíc kilometrů, musí si rozhodně koupit benzínový motor. Ceny ojetin jsou daleko vyrovnanější, než ceny nových vozů, spotřeba vznětového agregátu je nižší (i ve měs...
Problem je, ze i "prumerne spolehlivy" Common Rail znamena u ojetiny stale nutnost vymenit vsechny vstriky a pravdepodobne zrepasovat turbo, coz je dohromady nejakych sedmdesat tisic a tudiz priblizne sto tisic kilometru najetych na benzinovem dvoulitru. Pri zminovanem najezdu to auto dvakrat proda nez k tomu dojde.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 12:54, RE: Picasso vs Mondeo
Pepe napisał:
Já jsem při výběru nového auta vyřadil Picasso právě kvůli absenci dobrého maloobjemového benzínu. Bylo totiž znát, že Citroen je přeci jenom B v PSA, jinak by ho osazovali i 1,6 80kW (benzin), což je podle mě do města ideál. No a Forďácký 1,6 je na mondeo asi dost slabý. Z těchto dvou alternativ vypadá nejlépe Mondeo 2,0 benzín. Když už, tak ať to jede...
Problem bude ten benzinovy dvoulitr sehnat. Techle aut je i v Nemecku jako safranu a u nas jako poctivych politiku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 12:59, RE: Picasso vs Mondeo
David Hrdlička napisał:
Ano, s tím souhlasím a ani to v žádném ze svých článků nepopírám. Nemohu ale přece doporučovat automaticky benzínový motor jen z důvodu, že je statisticky spolehlivější, než vznětový. Já si samozřejmě jsem vědom kvalit dvoulitrového zážehového motoru ve Fordu Mondeo, ale i já bych se svým ročním nájezdem mezi 15 -20 tis. km asi volil motor vznětový. A většina kupujících činí totéž....
Vetsina kupujicich na to taky dojede..
Autor uvadi, ze najede 10-15tis km a vesmes male vzdalenosti. Pomineme-li statisticky vyssi pravdepodobnost oprav u TDCi (vstriky, napinaci kladky s prislusenstvim, cerpadlo, dvouhmotak) a soustredime se jenom na provoz dvou bezproblemovych motoru, tak ani pak neni TDCi doporucenihodnou volbou, jelikoz na kratke pojizdky tenhle motor opravdu neni vhodny. Jizda po meste je utrpenim nejen pro motor ale i pro ridice, jelikoz motor je dole dost letargicky, jednicka a dvojka je kratka, ovladani spojky je samostatna kapitola, hluk na volnobeh rovnez. Cerpam z vlastnich zkusenosti s 1.8 Duratec, 2.0 TDCi a 2.2 TDCi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 13:16, RE: Picasso vs Mondeo
Pepe napisał:
Já jsem při výběru nového auta vyřadil Picasso právě kvůli absenci dobrého maloobjemového benzínu. Bylo totiž znát, že Citroen je přeci jenom B v PSA, jinak by ho osazovali i 1,6 80kW (benzin), což je podle mě do města ideál. No a Forďácký 1,6 je na mondeo asi dost slabý. Z těchto dvou alternativ vypadá nejlépe Mondeo 2,0 benzín. Když už, tak ať to jede...
rodice si pred rokem kupovali novou Xsaru Picasso s 1.6 bezninem 81 kW (110 koni) ... ani v clanku jsem si nevsiml, ze by tam o teto vykonove variante motoru byla zminka. Motor postacuje pro pohodove jizdy, neni to zadny zavodnik a mym rodicum postacuje (i na vikendove jizdy) ... v plnem obsazeni auto ani nejezdi, takze zatim vykon nechybel ... jinak souhlasim s nesvary tohoto auta ... plastove materialy v interieru opravdu nic moc, sedaky uzke a kratke, takrka zadne bocni vedeni ... razeni podivne, velmi dlouhe drahy a nepresne ... tez spojka zabira dosti podivne (mozna je to zalezitost daneho kusu) ... jedinou vyhodou je obrovsky prostor, jeho variabilita a snadne nastupovani. I na ten centralni displej se da po chvili zvyknout.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 06.12.2007 15:21, RE: Picasso vs Mondeo
anonym napisał:
rodice si pred rokem kupovali novou Xsaru Picasso s 1.6 bezninem 81 kW (110 koni) ... ani v clanku jsem si nevsiml, ze by tam o teto vykonove variante motoru byla zminka. Motor postacuje pro pohodove jizdy, neni to zadny zavodnik a mym rodicum postacuje (i na vikendove jizdy) ... v plnem obsazeni auto ani nejezdi, takze zatim vykon nechybel ... jinak souhlasim s nesvary tohoto auta ... plastove materialy v interieru opravdu nic moc, sedaky uzke a kratke, takrka zadne bocni vedeni ... razeni podi...
Když jsem před 4 lety auto kupoval, byly v nabídce jen 1,6 8v (72 kW?) a 1,8 16 v. Xsara byla snad poslední auto, kam se 1,6 16v začal dávat, jinak sloužila na "vyplácání" těch 8 ventilů, dokonce i 2,0 HDi, kdy ostatní modely dostávaly 1,6 HDi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.12.2007 15:12, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
anonym napisał:
Problem je, ze i "prumerne spolehlivy" Common Rail znamena u ojetiny stale nutnost vymenit vsechny vstriky a pravdepodobne zrepasovat turbo, coz je dohromady nejakych sedmdesat tisic a tudiz priblizne sto tisic kilometru najetych na benzinovem dvoulitru. Pri zminovanem najezdu to auto dvakrat proda nez k tomu dojde.
Ak mondeo, tak 2.0 benzin.
Ak picasso ,tak 2.0 Hdi
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.12.2007 15:48, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
gld napisał:
Ak mondeo, tak 2.0 benzin.
Ak picasso ,tak 2.0 Hdi
Mhmmm, tak tady čtu, jak se musí na motoru CR hned něco posrat a přitom jsem na své "ojetině" najel cca.70 000km a nikde nic. Po ostřejší jízdě nechávám vychladit turbo,tankuji OMV a do nádrže dávám každé druhé tankování přípravek k čištění vstřiků a črpadla. Motor jenom přede a myslím, že mně přežije Pokud si nekoupíte motor již po smrti, tak s trochou té péče vydrží určitě hodně. Spousta lidí tankuje u hypermárketů, jezeďáků a překupníků, co kradou v práci a pak se divěj. Toť můj názor a teď pojďte na mně))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.12.2007 15:52, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
anonym napisał:
Mhmmm, tak tady čtu, jak se musí na motoru CR hned něco posrat a přitom jsem na své "ojetině" najel cca.70 000km a nikde nic. Po ostřejší jízdě nechávám vychladit turbo,tankuji OMV a do nádrže dávám každé druhé tankování přípravek k čištění vstřiků a črpadla. Motor jenom přede a myslím, že mně přežije Pokud si nekoupíte motor již po smrti, tak s trochou té péče vydrží určitě hodně. Spousta lidí tankuje u hypermárketů, jezeďáků a překupníků, co kradou v práci a pak se divěj. Toť můj ná...
No asi Tě nechám žít, protože musím jen souhlasit. Motor common rail je hlavně o kvalitě paliva, aditivech a dobrém oleji, ale to je každý motor. Mám motor D4D a zatím bez problémů. Dodržuji stejné zásady a jsem velmi spokojen. Nedávno si kámoš koupil Mondeo TDCI 96KW a je velice spokojen, tak uvidíme, co se vy.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.12.2007 17:59, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
anonym napisał:
Mhmmm, tak tady čtu, jak se musí na motoru CR hned něco posrat a přitom jsem na své "ojetině" najel cca.70 000km a nikde nic. Po ostřejší jízdě nechávám vychladit turbo,tankuji OMV a do nádrže dávám každé druhé tankování přípravek k čištění vstřiků a črpadla. Motor jenom přede a myslím, že mně přežije Pokud si nekoupíte motor již po smrti, tak s trochou té péče vydrží určitě hodně. Spousta lidí tankuje u hypermárketů, jezeďáků a překupníků, co kradou v práci a pak se divěj. Toť můj ná...
Divil byses, kolik z tech co se stara tak jako ty uz vicekrat menilo vstriky, kladky nebo EGR. Zkus se podivt do diskusniho fora na auto.cz Mondeo 2.2TDCi o cem si tam povidame:)

Ma zde jit o to, zda cloveku co najede 10-15tis doporucit diesel ci benzin, tak si precti clanek/prispevky znovu.


reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 07.12.2007 19:46, RE: Picasso vs Mondeo (Ne)
Krkovicka napisał:
Divil byses, kolik z tech co se stara tak jako ty uz vicekrat menilo vstriky, kladky nebo EGR. Zkus se podivt do diskusniho fora na auto.cz Mondeo 2.2TDCi o cem si tam povidame:)

Ma zde jit o to, zda cloveku co najede 10-15tis doporucit diesel ci benzin, tak si precti clanek/prispevky znovu.


No, já teď nevím, jestli reaguješ na můj příspěvek, nebo na anonyma přede mnou. Pokud reaguješ na můj, tak věz, že jsem si přečetl, jak článek, tak diskusi a je to reakce na anonyma, co píše, že se i u průměrně spolehlivého CR musí stejně měnit vstřiky a to si myslím, že není vždycky pravda. Znám několik vozů s CR, které najeli bez problémů 250 000 a žádné vstřiky se nekonaly. Byly to jak HDI, tak D4D a dokonce tolik propíraný TDCI. Nebavím se konkrétně o Mondeu, ale obecně o syst. CR
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 08.12.2007 10:29,
Jestli bych nějakému Citroenu věřil, tak je to hlavně Xsara Picasso s benzínovým motorem 1.8. Auto je velice pohodlné a ani 100tis km na něm není nějak poznat. Tento motor se dobře cítí i v nižších otáčkách a bude mít dostatečnou rezervu pro předjíždění na rovinatých úsecích. Při běžné jízdě mimo město na počítači bude nejčastěji hodnota spotřeby kolem 7 až 8 l/100km. A vzít si Picasso někam na zapadlou horskou silničku a zkoušet co umí? To rozumného člověka snad ani nenapadne, to je jako chtít cvičit gymnastiku v obýváku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 09.12.2007 09:42, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Jestli bych nějakému Citroenu věřil, tak je to hlavně Xsara Picasso s benzínovým motorem 1.8. Auto je velice pohodlné a ani 100tis km na něm není nějak poznat. Tento motor se dobře cítí i v nižších otáčkách a bude mít dostatečnou rezervu pro předjíždění na rovinatých úsecích. Při běžné jízdě mimo město na počítači bude nejčastěji hodnota spotřeby kolem 7 až 8 l/100km. A vzít si Picasso někam na zapadlou horskou silničku a zkoušet co umí? To rozumného člověka snad ani nenapadne, to je jako chtít ...
Vynikající zkušenost se XPica 2,0HDi. Najeto přes 200tis. a bez problémů!!! Nic nevrzalo, byl absolutně spolehlivý - velmi spolehlivý! Prostě paráda! Jen problém byl se servisem v Ostravě - CIMO - ubohost nejvyššího stupně. Meteorcar Orlová - super borci. Poradí, doporučí, fakt dobré. Takže Picasso ano, ano, ano. A je velmi praktické a uveze bez problémů i 400kg.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.