Pavlik napisał:
David V napisał:
Davide, jako poměrně často se na věci díváš jen svým pohledem. Třeba pro mě je navíc litr ve spotřebě už docela poznat (o dvou a více bych ani neuvažoval), ale mám proti tobě cca 3 násobný nájezd. Již ten rozdíl jednoho litru mi "zaplatí", při mém proběhu, kompletní pojistku. O hlučnosti dieselu by se dalo polemizovat, svezl jsem se ve faceliftovaném Galaxy a musím přiznat, že odhlučnění bylo na velmi dobré úrovni (benzín bych z tohoto důvodu určitě nepotřeboval). To co píšeš platí tak v nějvyšší třídě, kde se hraje na luxus a s ním související pocity, ale střední třída je pořád "běžné spotřební" zboží. PS: porovnání výkonu je moc pěkné na papíře. Problém je, že diesel se 103kw jede pocitově stejně jako benzín se 150kw, protože ten výkon se z něj nemusí "dolovat" otáčkami. A když benzín vytočím aby měl výkon a jel lépe než diesel, zaplatím za to vírem nádrži.
Všude poukazuji na to, že se bavíme o relativně malých nájezdech a vždy nejvíc hulákají ti, co najezdí ročně nejvíce. ANO, tam to má smysl, a to zejména, pokud kupuješ nová auta. Takže prosím, pokud tazatel zvažuje motorizaci pro roční nájezd 30 tisíc, nechť si koupí ojetou naftu a zde se mu pravděpodobně může vyplatit. Pokud najede polovinu nebo 1/3, tak prostě nemá smysl lpět na každém ušetřeném litru paliva, protože i když je zde chrocht zatím chválen, neznamená to, že ho nepotká minimálně dvouhmoťák nebo EGR.
Ano v těch nízkých otáčkách to skutečně pojede stejně, ale v době, kdy s chrochtem musíš řadit, bude turbobenzín ještě dlooouhé vteřiny vydatně táhnout. A vír v nádrži? Krátkodobě prosím, ale posuzujeme v kalkulacích dlouhodobé spotřeby. On ten černý dým z výfuku nafťáků asi znamená, že se se sešlápnutím plynu omezila dodávka. Možná ano, ale spíše dodávka vzduchu.
A chceš mi říct, že pokud by jsi se nemusel starat o náklady, tak raději sáhneš po naftě než po benzínu, tedy raději zvolíš 2,0 TDCi než 2,5 T?
Na závěr ještě podotýkám, že se domnívám, že zastupuji poměrně početnou skupinu motoristů, kteří kupují ojeté auto, se kterým najezdí 10-15 tkm/rok a nafta tedy víceméně pozbývá smysl, tedy kvůli zásadní úspoře na palivu.