xmajor napisał:
...se svojí "odborností". Tvrdit o motoru 2,2tdci který pochází od PSA (Peugeot, Citroen) že je ze stejné líhně jako jeden z nejméně povedených motorů 1,8tdci který pochází opravdu od Fordu a je postavený na stejném základu jako legendárně nespolehlivý 1,8td ze sierry a escortu může snad jen opravdový diletant... Šťastný člověk kdo si tu nechá "poradit"... Od dob pana Vaculíka to tu jde od desíti k pěti a příspěvky píše kdokoli se jednou prošel u Globusu po parkovišti mezi autama a nejspíš podl...
Vážený pane xmajore, zdá se, že vy jste odborník. Jsem rád, že vás můžeme přívítat mezi námi, čtenáři. Jen malá poznámka k Vaší genialitě:
Motor 1.8 td vytvořil konstrukční tým Ford/Powertech a je určený výhradně pro Ford. 1.8 tdci (původně řada Endura C, předělaná na Endura D Lynx) vytvořili v londýnském konstrukčním týmu Ford/Powertech/Ricardo. Některé komponenty mají vizitky z Německa z Cách (Ricardo), některé patří do konstrukce Mazdy. Záleželo na typu a umístění motoru na trhu.
2.2 tdci (design project Puma) je postavený ve spolupráci hned několika firem: Ford/PSA/Ricardo/FEV/...
Jak jste si jistě mohl všimnout, všude figurije jméno Ford. Autorova poznámka, že motory u fordu prodělaly bouřlivý vývoj je tedy jistě na místě. Motory této značky totiž skutečně prodělaly výrazné změny. Například zvýšení vstřikovacích tlaků, výrazné změny vstřikovačů, jejich přesunutí, nasazení common railu. A to všechno pod taktovkou a za peníze fordu.
A pokud byste chtěl například 2.2 tdci servisovat v PSA, tak to nepůjde. Základ je stejný, ale používají jiné díly, jako jsou vstřikovače, ventily, CPU... Takže konstrukce stejná, ale rozdílné požadavky diverzifikovali tyto motory na zcela jiné kusy.