0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo kombi 1.8l nebo 2.0l?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 00:32, To snad není možný
Tak čtenář se zde ptá jestli je lépe 1,8 nebo 2,0 benzín a dozví se o dieselu 1,8 a benzínech 1,6, 2,5 a o1,8 ani ťuk!
Nakonec pak jedna věta, že asi 2,0. To příšte rovnou napište ať se mrkne na recenzi ojetin, protože tady se nic nedozví.
Pane Vaculík, Vrzal, nebo Šikl nechcete tu poradnu raději opět dělat vy?!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 01:35, RE: To snad není možný
Aleš napisał:
Tak čtenář se zde ptá jestli je lépe 1,8 nebo 2,0 benzín a dozví se o dieselu 1,8 a benzínech 1,6, 2,5 a o1,8 ani ťuk!
Nakonec pak jedna věta, že asi 2,0. To příšte rovnou napište ať se mrkne na recenzi ojetin, protože tady se nic nedozví.
Pane Vaculík, Vrzal, nebo Šikl nechcete tu poradnu raději opět dělat vy?!
Pokusím se napsat k 1,8 Mondeu něco sám. Jak je v tabulce uvedeno, tak vůz disponuje výkonem 85kW, točivý moment 158 N.m.. Všeobecně se tvrdí, že tato motorizece je pro Mondeo optimální, já osobně s tímto názorem souhlasím jen částěčně. Pokud vyloženě vyžadujete vůz pro běžné cestování, tak výkon osmnáctistovky je dostatečný, pokud ale vyžadujete od vozu sportovní výkony, tak 115 koní výkonu je na vůz vysoké pohotovostní hmotnosti a dlouhého zpřevodování nedostatečný. Vlivem dlouhých převodů se vůz pomaleji vytáčí a v kopcích při vysokých rychlostech vozu dochází dech. Ačkoli motory od Fordu neptaří mezi úsporné, při troše snahy a dodržování předpisů lze s vozem jezdit mimo město kolem 6,5 litrů, při ostřejším tempu kolem 7,5-8 litrů. Jinak Mondeo vyniká precizními jízdními vlastnostmi a přesným řízením, Octavia, která je vývojově o pět let novější, by mohla závidět. Mezi nedostatky Mondea pak patří poddimenzovaná přední náprava, která na našich silnících trpí, občas se vyskytují problémy s termostatem, zlobí volnoběžné ventily, čidla tlaku oleje, čidla vody. Jiank Mondeo je v dané cenové kategorii velmi kvalitní vůz, náklady na originální díly nejsou noční můrou, ceny servisních prací jsou také relativně dostupné. Na www.fordclubs. org se můžete stát členem Mondeo clubu, kde lze využívat klubových slev na servisní práce. Jinak pokud budete shánět Mondeo, doporučuji vozy od roku 1999, kdy vozy prošly modernizací, došlo k zlepšní průběho momentu a výkonu a snížení spotřeby paliva, stejně tak jako materiály v interiéru vozu jsou kvalitnější. Užitná hodnota Mondea patří mezi nejvyšší, zavazadelník verze kombi jen těžko hledá konkurenci. Další výhodou Mondea je dobrá výbava, většina vozů má klimatizaci, poslední modely pak 4 airbagy, ABS, el. okna a zrcátka. Interiér vozu není sice nejmodernější, ale vše je tam, kde má být, materiály jsou kvalitní, palubní deska nevrže, řazení je přesné, dráhy vcelku krátké. Asi největším porblémem bude sehnat ten správný kousek, neboť nabídka Mondeí je sice velká, ale jen velmi málo vozů bude zachovalých a s udávaným počtem najetých kilometrů. Problémem je spousta vozů dovezených z Holandska, kde těžko věřit, že vůz má po sedmi letech porvozu najeto většinou udávaných 100tis km. Proto raději doporučuji koupit vůz s větším počtem najetých km, zakoupený v ČR, s výpisem servisních úkonů od autorizovaného servisu. Mondeo s motrorem 1,8 16V vcelku snadno ujedou 350-400tis km, pokud se o ně řádně staráte. Nutná je pravidelná výměna oleje po 15tis km a výměna řemenů a kladek po 120tis km nebo 5-ti letech. Ford Mondeo 1,8 16V važduje olej specifikace 5w-30, specifikace ACEA A 1/B1, který vyrábí buďto přímo Ford (Formula E(Mobil), nebo Shell, Agip)). Doporučuji olej měnit přímo ve Fordu, náklady na olej jsou cca 220Kč na litr, celá výměna s filtrem a prací činí nějakých 1500Kč, takže naprosto bezkonkurenčí cena za přadepsaný olej. Snad všechny informace k vozu jsem vyčerpal, tak doufám, že to takto postačí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 01:38, RE: To snad není možný
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Pokusím se napsat k 1,8 Mondeu něco sám. Jak je v tabulce uvedeno, tak vůz disponuje výkonem 85kW, točivý moment 158 N.m.. Všeobecně se tvrdí, že tato motorizece je pro Mondeo optimální, já osobně s tímto názorem souhlasím jen částěčně. Pokud vyloženě vyžadujete vůz pro běžné cestování, tak výkon osmnáctistovky je dostatečný, pokud ale vyžadujete od vozu sportovní výkony, tak 115 koní výkonu je na vůz vysoké pohotovostní hmotnosti a dlouhého zpřevodování nedostatečný. Vlivem dlouhých převodů se ...
Ještě doplním, že motor 1,6 je na Mondeo slabý, verze 2,0 není o mnoho silnější než osmnáctistovka, proto doporučuji 1,8 i vzhledem k povinnému ručení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 08:43, RE: To snad není možný
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Ještě doplním, že motor 1,6 je na Mondeo slabý, verze 2,0 není o mnoho silnější než osmnáctistovka, proto doporučuji 1,8 i vzhledem k povinnému ručení.
Musim se zastat nazoru (rady) o 1,8, ja vlastnim 2,0 (1996r.v.121000Km dle tach.), subjektivne auto jezdi o neco lepe, neztraci v kopcich, ale komu to neda a seslapne plyn, pekne si zaplati. S klima v Praze ,v techto dnech neni problem 11,5l/100km, na druhou stranu lze jet mimo mesto iza 8l/100Km. Jezdil jsem take s 1,8 1997 r.v. 210 000Km dle tach.) a je na tom o trochu lepe( Praha s klima 9,5 mimo 7,8).... Pokud nepotrebujete tahat plne nalozene auto a vozik, volil bych 1,8. Osobne jsem si poridil 2,0 z duvodu obcasneho vyradeni se )) Jen bych se zminil o vymene oleje, doporucil bych radeji 10 000 interval, nikdy( nebo vemi zritka) ma auto najeto to co se udava.... Pozna to jen automechanik, az pri velmi dukladne prohlidce.... Celkove je to velmi spolehlive auto a velky polikac km, kteremu vyhovuje dalnice a siroke okrsky, na mesto to neni to nej (muj nazor). S pozdravem a pranim nalezeni spravneho kousku.
MR
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 10:05, Mondeo
Take bych prispel do mlyna svymi zkusenostmi s Fordy Mondeo r.v.97-98. Jezdil jsem s kombikem prave s motorem 1,6 16V, ktery ale nema 70 kW (95k), jak je uvedeno v recenzi, ale 66 kW (90k). To jen pro upresneni. Opravdu ma pomerne vysokou max. rychlost, ale to je dano prave dlouhym zprevodovanim a nez se na ni clovek dostane, je (s trochou nadsazky) na konci dalnice. Zrychleni je od cca 100 km/h utrpenim a predjizdeni v kopcich je i s prazdnym autem poradny adrenalin. Auto bylo vyuzivano kvuli castemu prevazeni rozmernych predmetu po meste a tak se nelze divit prumerne spotrebe okolo 9 litru.
Druhy kus bylo Mondeo v 5-dverovem provedeni s motorem 2,0 16V a dluzno podotknout, ze na vykon 100 kW bych cekal dynamiku lepsi. Jinak ale i tento kousek jezdi v prumeru okolo 9-9,5 l/100 km a pred zavedenim bodoveho systemu jsem si sam odzkousel, ze nejlepe se na dalnici citi okolo 160 km/h. Osobne jsem byl velice prekvapen, kdyz si pri 4000 km dlouhe ceste na dovolenou do Chorvatska a zpet vcetne castych vyletu po tamnich silnicich reklo jen o neceleho 7,5 l/100 km, pricemz vozidlo bylo vytizeno na maximum a take v tomto pripade si uzilo hlavne na rakouskych dalnicich v nocnich hodinach pomerne vysokou cestovni rychlost (160-170 km/h), coz by s motorem 1,6 16V nebylo samozrejme mozne.
Musim dodat, ze Mondeo neni auto, ktere by me vyrazne oslovovalo designem, ale obe Mondea musim pochvalit za to, jak jsou prakticka a uzivatelsky prijemna. Svezeni v nich je velmi pohodlne, ve vsech smerech poskytuji dostatek prostoru i pri plnem obsazeni 5 osobami (merim 190 cm a vazim 93 kg). Neduhem, ktery nebyl v recenzi zminen, je casta unava pruzin (predevsim zadnich) vlivem prevazeni tezkych nakladu, k cemuz velikost zavazadloveho prostoru vybizi. Proto jsou casto k videni mondea, ktera doslova "sedi na zadku".
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 12:37, RE: To snad není možný
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Pokusím se napsat k 1,8 Mondeu něco sám. Jak je v tabulce uvedeno, tak vůz disponuje výkonem 85kW, točivý moment 158 N.m.. Všeobecně se tvrdí, že tato motorizece je pro Mondeo optimální, já osobně s tímto názorem souhlasím jen částěčně. Pokud vyloženě vyžadujete vůz pro běžné cestování, tak výkon osmnáctistovky je dostatečný, pokud ale vyžadujete od vozu sportovní výkony, tak 115 koní výkonu je na vůz vysoké pohotovostní hmotnosti a dlouhého zpřevodování nedostatečný. Vlivem dlouhých převodů se ...
Vojto díky, tak nějak si představuji kvalitní a věcnou poradnu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 12:56, RE: To snad není možný
Aleš napisał:
Vojto díky, tak nějak si představuji kvalitní a věcnou poradnu.
A můžete prosím napsat něco o 2,5 V6??serv.náklady,spotřeba,ale i jízdní výkony a subjektivní pocity z jízdy??
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 13:44, 2,5
kwitecko napisał:
A můžete prosím napsat něco o 2,5 V6??serv.náklady,spotřeba,ale i jízdní výkony a subjektivní pocity z jízdy??
2,5 je velmi odolný dá se říci skoro bezproblémový agregát. Narozdíl od všech ostatních má rozvody poháněné řetězem, který nevyžaduje údržbu.
Spotřeba pak závisí na řidiči a podmínkách. Dá se jet za 8l/100 nebo i za 12l/100. Každopádně má tento šestiválec sametový běh a je i příkladně tichý. Tah z nízkých otáček mu také nechybí. Pokud jste klidný řidič který využívá potenciál motoru např. jen při předjíždění, budete spokojen i se spotřebou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 14:06, RE: 2,5
Aleš napisał:
2,5 je velmi odolný dá se říci skoro bezproblémový agregát. Narozdíl od všech ostatních má rozvody poháněné řetězem, který nevyžaduje údržbu.
Spotřeba pak závisí na řidiči a podmínkách. Dá se jet za 8l/100 nebo i za 12l/100. Každopádně má tento šestiválec sametový běh a je i příkladně tichý. Tah z nízkých otáček mu také nechybí. Pokud jste klidný řidič který využívá potenciál motoru např. jen při předjíždění, budete spokojen i se spotřebou.
děkuji.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 14:13, RE: 2,5
Aleš napisał:
2,5 je velmi odolný dá se říci skoro bezproblémový agregát. Narozdíl od všech ostatních má rozvody poháněné řetězem, který nevyžaduje údržbu.
Spotřeba pak závisí na řidiči a podmínkách. Dá se jet za 8l/100 nebo i za 12l/100. Každopádně má tento šestiválec sametový běh a je i příkladně tichý. Tah z nízkých otáček mu také nechybí. Pokud jste klidný řidič který využívá potenciál motoru např. jen při předjíždění, budete spokojen i se spotřebou.
jen bych dodal, že nevýhodou 2.5 V6 je fakt, že spadá do nejvyšší kategorie povinného ručení, na druhou stranu za těch pár tisíc navíc ročně má člověk velmi kultivovaný motor a auto zpravidla s bohatou výbavou za nižší cenu než 1.8/2.0
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 14:19, RE: 2,5
Zdeněk napisał:
jen bych dodal, že nevýhodou 2.5 V6 je fakt, že spadá do nejvyšší kategorie povinného ručení, na druhou stranu za těch pár tisíc navíc ročně má člověk velmi kultivovaný motor a auto zpravidla s bohatou výbavou za nižší cenu než 1.8/2.0
Dovolím si nesouhlasit motor má přesný obsah 2495, takže spadáte do skupiny od 1850 - 2500.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 18:53, RE: 2,5
Aleš napisał:
Dovolím si nesouhlasit motor má přesný obsah 2495, takže spadáte do skupiny od 1850 - 2500.
No ale těch 2495ccm měly jen některé vozy v posledních pěti měsících výroby tj. po 06/2000 + série ST, všechny ostatní od 09/1996 až do 11/2000 byly s motory 2544ccm a právě na ty člověk u nás narazí nejvíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 19:36, kritika
A nedám si pokoj a skritizujem absolútne nepostačujúcu odpoveď od Davida. Ale budem tolerantný a veriť, že sa vypracuje. Veľa mien redaktorov TipCars poznám zo SM, kde sú postrehy v autobazári veľmi slušné a obyčajnému človeku plne postačia a podobnými názormi, cennými ! sa prezentujú aj tu.
Držím palce David, študuj!!! Fakt som dal tri výkričníky?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 20:34, RE: To snad není možný
Vojtěch, TipCars.com napisał:
Ještě doplním, že motor 1,6 je na Mondeo slabý, verze 2,0 není o mnoho silnější než osmnáctistovka, proto doporučuji 1,8 i vzhledem k povinnému ručení.
Měl jsem tu 1.8 a podle mě je na to auto tak tak silný,hlavně v dlouhých kopcích sa musí točit na 4 rychlost abyl udržel rychlost-jinak mondea mají špičkové řízení.teď mám omegu a tam je řízení "gumové".osobně dnes bych šel do 2.5V6-pro klidného řidiče dobrá spotřeba a silný motor v krizové situaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 21:17, Jiří
Měl jsem možnost jezdit s Mondeem combi od známého o obsahu 1.6 o výkonu 66 kW, ročník 94 a na normální ježdění to stačí. I v plném obsazení se krásně jelo, na dálnici pohodová rychlost mezi 130 až 160 km/h bez problémů. Maximálka někde okolo 185 km/h, auto je dobře odhlučněno, takže žádný extra řev od motoru. Není to žádné závodění s tak těžkým autem, pokud jsem chtěl víc zrychlit, tak jsem prostě šlápl až na podlahu, otáčky jsem vyhnal do vyšších sfér a Mondeo vcelku ochotně zareagovalo. Spotřeba mezi 7 a 9 litry. Podvozek a odpružení je dobré, řízení přesné, brzdy na takovou váhu výborné, v sedačkách se dobře a pohodlně sedí, všude místa opravdu dost a ve standardní výbavě dostanete centrál, přední okna v elektrice, 2 airbagy,abs, a nějaké další drobnosti. Je to taková pohodová levná limuzína. Nevýhoda u tohoto auta je právě jeho velikost, takže se s ním špatně parkuje a vytáčí v těsných prostorech. Občas se vyskytne koroze, která postihuje hlavně zadní lemy a okolo víka nádrže, výfuk toho také moc nevydrží. Ale jinak je Mondeo uděláno velmi kvalitně, vypadá pěkně a dosti se k nám dováží z ciziny, takže hlavní problém je vybrat si ten dobrý a zachovalý kus. Určitě bych si vybral motor 1.8. Líp jede, spotřeba bude tak o půl litru vyšší, pojistka stejná jako u 1.6 a tohle auto vám dnes spraví kdejaký dobrý mechanik za přijatelný peníz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 22:29, RE: Jiří
Mondeo napisał:
Měl jsem možnost jezdit s Mondeem combi od známého o obsahu 1.6 o výkonu 66 kW, ročník 94 a na normální ježdění to stačí. I v plném obsazení se krásně jelo, na dálnici pohodová rychlost mezi 130 až 160 km/h bez problémů. Maximálka někde okolo 185 km/h, auto je dobře odhlučněno, takže žádný extra řev od motoru. Není to žádné závodění s tak těžkým autem, pokud jsem chtěl víc zrychlit, tak jsem prostě šlápl až na podlahu, otáčky jsem vyhnal do vyšších sfér a Mondeo vcelku ochotně zareagovalo. Spotř...
Jiří moc se mi nezdá že by 1,6 66 kW stačilo na tak těžký vůz, jak píšete. Měl jsem Almeru 1,4 16V s 64 kW což je i zde v poradně velice chválená pohonná jednotka a žádný drak to tedy nebyl a to je almera o hezkých pár kilo lehčí a menší. Teď jezdím s vozem velikosti Mondea a motorem 2,0 16V a je to tak, tak. Nechce se mi tedy věřit že by tak slabý motor mohl být pro Mondeo dostačující. Leda tak když člověk naráz přesedne z Favorita nebo Š 120, to se mu pak jako letadlo zdá kdejaká popelnice :o)))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.07.2006 22:36, pouze 1.8, jiný ne
1.6 je trochu slabá a 2.0 je neklidná a nespolehlivá ve srovnání s 1.8. Doporučuji pouze 1.8 benzín
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.07.2006 00:08, RE: pouze 1.8, jiný ne
Ráďa napisał:
1.6 je trochu slabá a 2.0 je neklidná a nespolehlivá ve srovnání s 1.8. Doporučuji pouze 1.8 benzín
Kolego, můžete upřesnit co je na 2.0 vůči 1.8 neklidné a nespolehlivé ?! Kde jste na ten nesmysl přišel ? Měl jsem ty motory oba, s každým z nich jsem najezdil přes 100 000 km, tak by mne opravdu zajímalo, jakou zaručenou "novinkou" mne překvapíte (hovoříme o Mondeu Mk. 2 s řídící jednotkou EEC V.)...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.07.2006 08:02, RE: Jiří
Figo napisał:
Jiří moc se mi nezdá že by 1,6 66 kW stačilo na tak těžký vůz, jak píšete. Měl jsem Almeru 1,4 16V s 64 kW což je i zde v poradně velice chválená pohonná jednotka a žádný drak to tedy nebyl a to je almera o hezkých pár kilo lehčí a menší. Teď jezdím s vozem velikosti Mondea a motorem 2,0 16V a je to tak, tak. Nechce se mi tedy věřit že by tak slabý motor mohl být pro Mondeo dostačující. Leda tak když člověk naráz přesedne z Favorita nebo Š 120, to se mu pak jako letadlo zdá kdejaká popelnice :o)))
Nejezdíš náhodou v Omeze? Na ni je ta 2.0 16V fakt tak na hraně, spíše slabší, tam je tam 2.5V6 ideální motorizace.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.07.2006 08:23, RE: pouze 1.8, jiný ne
Ráďa napisał:
1.6 je trochu slabá a 2.0 je neklidná a nespolehlivá ve srovnání s 1.8. Doporučuji pouze 1.8 benzín
Opravdu prosím o reakci, velmi by mne zajimala ta "neklidnost" u 2,0.
Děkuji
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.