Aleš napisał:
Tak čtenář se zde ptá jestli je lépe 1,8 nebo 2,0 benzín a dozví se o dieselu 1,8 a benzínech 1,6, 2,5 a o1,8 ani ťuk!
Nakonec pak jedna věta, že asi 2,0. To příšte rovnou napište ať se mrkne na recenzi ojetin, protože tady se nic nedozví.
Pane Vaculík, Vrzal, nebo Šikl nechcete tu poradnu raději opět dělat vy?!
Pokusím se napsat k 1,8 Mondeu něco sám. Jak je v tabulce uvedeno, tak vůz disponuje výkonem 85kW, točivý moment 158 N.m.. Všeobecně se tvrdí, že tato motorizece je pro Mondeo optimální, já osobně s tímto názorem souhlasím jen částěčně. Pokud vyloženě vyžadujete vůz pro běžné cestování, tak výkon osmnáctistovky je dostatečný, pokud ale vyžadujete od vozu sportovní výkony, tak 115 koní výkonu je na vůz vysoké pohotovostní hmotnosti a dlouhého zpřevodování nedostatečný. Vlivem dlouhých převodů se vůz pomaleji vytáčí a v kopcích při vysokých rychlostech vozu dochází dech. Ačkoli motory od Fordu neptaří mezi úsporné, při troše snahy a dodržování předpisů lze s vozem jezdit mimo město kolem 6,5 litrů, při ostřejším tempu kolem 7,5-8 litrů. Jinak Mondeo vyniká precizními jízdními vlastnostmi a přesným řízením, Octavia, která je vývojově o pět let novější, by mohla závidět. Mezi nedostatky Mondea pak patří poddimenzovaná přední náprava, která na našich silnících trpí, občas se vyskytují problémy s termostatem, zlobí volnoběžné ventily, čidla tlaku oleje, čidla vody. Jiank Mondeo je v dané cenové kategorii velmi kvalitní vůz, náklady na originální díly nejsou noční můrou, ceny servisních prací jsou také relativně dostupné. Na www.fordclubs. org se můžete stát členem Mondeo clubu, kde lze využívat klubových slev na servisní práce. Jinak pokud budete shánět Mondeo, doporučuji vozy od roku 1999, kdy vozy prošly modernizací, došlo k zlepšní průběho momentu a výkonu a snížení spotřeby paliva, stejně tak jako materiály v interiéru vozu jsou kvalitnější. Užitná hodnota Mondea patří mezi nejvyšší, zavazadelník verze kombi jen těžko hledá konkurenci. Další výhodou Mondea je dobrá výbava, většina vozů má klimatizaci, poslední modely pak 4 airbagy, ABS, el. okna a zrcátka. Interiér vozu není sice nejmodernější, ale vše je tam, kde má být, materiály jsou kvalitní, palubní deska nevrže, řazení je přesné, dráhy vcelku krátké. Asi největším porblémem bude sehnat ten správný kousek, neboť nabídka Mondeí je sice velká, ale jen velmi málo vozů bude zachovalých a s udávaným počtem najetých kilometrů. Problémem je spousta vozů dovezených z Holandska, kde těžko věřit, že vůz má po sedmi letech porvozu najeto většinou udávaných 100tis km. Proto raději doporučuji koupit vůz s větším počtem najetých km, zakoupený v ČR, s výpisem servisních úkonů od autorizovaného servisu. Mondeo s motrorem 1,8 16V vcelku snadno ujedou 350-400tis km, pokud se o ně řádně staráte. Nutná je pravidelná výměna oleje po 15tis km a výměna řemenů a kladek po 120tis km nebo 5-ti letech. Ford Mondeo 1,8 16V važduje olej specifikace 5w-30, specifikace ACEA A 1/B1, který vyrábí buďto přímo Ford (Formula E(Mobil), nebo Shell, Agip)). Doporučuji olej měnit přímo ve Fordu, náklady na olej jsou cca 220Kč na litr, celá výměna s filtrem a prací činí nějakých 1500Kč, takže naprosto bezkonkurenčí cena za přadepsaný olej. Snad všechny informace k vozu jsem vyčerpal, tak doufám, že to takto postačí.