anonym napisał:
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dv...
Zde si dovolím úplně nesouhlasit. Dejme tomu, že u dieselu nemusíte pro rychlé předjetí předem podřadit a máte aktuálně k dispozici slušnou porci výkonu při kterém ručička otáčkoměru letí rychle nahoru a vy dostáváte štouchanec do zad. Ještě než stačíte atakovat hranici čtyř tisíc otáček, jste nuceni u většiny dieselů rychle předřadit a po chvilce znovu.
To u benzínu je situace jiná. Vím, že budu předjíždět, počkám na vhodný okamžik, podřadím o stupeň dolů a vyrazím vpřed, některé dobré benzíny často táhnou až k hranici 7 tisíc otáček a poskytují v celém spektru ot. často téměř lineární zátah. Proto předjíždějící manévr zvládnete bez přeřazení max. s jedním ...
Samozřejmě pokud Vám vyhovuje diesel, není co řešit. Osobně dávám přednost plynulému zrychlení od 2500-6500 ot.