0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo - jaký motor k novému vozu?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 07:56,
"Musíte se však smířit s klasickou charakteristikou dieselových motorů. "

Spoustě lidí tahle chrakteristika právě naopak vyhovuje - nesuďte všechno podle sebe či Vašich kamarádů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:08, RE: bez předmětu
anonym napisał:
"Musíte se však smířit s klasickou charakteristikou dieselových motorů. "

Spoustě lidí tahle chrakteristika právě naopak vyhovuje - nesuďte všechno podle sebe či Vašich kamarádů.
On někomu vyhovuje drnčící vibrující interiér, včetně vozu, chrochtavý zvuk zpodkapoty, čekání na žhavení, čekání na chladnutí turba, vybírání zimní a letní nafty a spousta dalších nepříjemností a starostí okolo dieselu? Já myslel, že odjakživa to byla jen lacinější a provozně výhodnější alternativa k benzínu? On si z takového sadomasa dělá někdo modlu? Těpic, záplavy newtonmetrů asi vyplachuje mozek z hlavy....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:19, RE: bez předmětu
anonym napisał:
On někomu vyhovuje drnčící vibrující interiér, včetně vozu, chrochtavý zvuk zpodkapoty, čekání na žhavení, čekání na chladnutí turba, vybírání zimní a letní nafty a spousta dalších nepříjemností a starostí okolo dieselu? Já myslel, že odjakživa to byla jen lacinější a provozně výhodnější alternativa k benzínu? On si z takového sadomasa dělá někdo modlu? Těpic, záplavy newtonmetrů asi vyplachuje mozek z hlavy....
mám 525D a na první poslech z auta nikdo nepoznal, že se jedná o diesel... pravda, aktuální ceny nafty už z dieselu takovou výhodu nedělají... ale problémy se zimní a letní naftou řeší u benzínky za tebe, joudo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:25, RE: bez předmětu
anonym napisał:
mám 525D a na první poslech z auta nikdo nepoznal, že se jedná o diesel... pravda, aktuální ceny nafty už z dieselu takovou výhodu nedělají... ale problémy se zimní a letní naftou řeší u benzínky za tebe, joudo
na první poslech NIKDO nepoznal .... tak to buď kecáš nebo jsi auto předváděl jen samým ženám a naprostým amatérům ... zatím i sebemodernější diesel je podle zvuku poznat naprosto jednoznačně
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:26, RE: bez předmětu
anonym napisał:
On někomu vyhovuje drnčící vibrující interiér, včetně vozu, chrochtavý zvuk zpodkapoty, čekání na žhavení, čekání na chladnutí turba, vybírání zimní a letní nafty a spousta dalších nepříjemností a starostí okolo dieselu? Já myslel, že odjakživa to byla jen lacinější a provozně výhodnější alternativa k benzínu? On si z takového sadomasa dělá někdo modlu? Těpic, záplavy newtonmetrů asi vyplachuje mozek z hlavy....
ono kazdy chvali svoj tovar. ty mas doma benzinak a preto su dieslove motory sadomaso? postav sa vedla dieslaku pod kopec a uvidis ten rozdiel ked sa pohnete.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:32, RE: bez předmětu
anonym napisał:
ono kazdy chvali svoj tovar. ty mas doma benzinak a preto su dieslove motory sadomaso? postav sa vedla dieslaku pod kopec a uvidis ten rozdiel ked sa pohnete.
To s tím kopcem jsem nepochopil, to jako že by mi nafťák v tichosti ujel? To snad nebylo myšleno vážně...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 08:35, RE: bez předmětu
anonym napisał:
"Musíte se však smířit s klasickou charakteristikou dieselových motorů. "

Spoustě lidí tahle chrakteristika právě naopak vyhovuje - nesuďte všechno podle sebe či Vašich kamarádů.
Masochismus je celkem rozšířená, nicméně pro společnost neškodná úchylka Hurá do traktoru a chrochtychrocht jedem na vejlet
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 09:01, RE: bez předmětu
anonym napisał:
"Musíte se však smířit s klasickou charakteristikou dieselových motorů. "

Spoustě lidí tahle chrakteristika právě naopak vyhovuje - nesuďte všechno podle sebe či Vašich kamarádů.
Kdybych nesoudil auta podle sebe, to by dopadlo ... samozřejmě znám řidiče, kterým "dieselová charakteristika" motoru vyhovuje a nedají na ni dopustit. Bohužel řada z nich po vyzkoušení například dobrých benzínových čtyřválců, popř. šestiválců dalo naftě sbohem.

Osobně mi moderní vznětové motory vůbec nevadí. Jejich projev se přibližuje benzínovým motorům. Nemusím diesely které nejdříve netáhnou, pak kopnou a pak zase nic. S takovým vozem není rychlá jízda příliš příjemná. Každému samozřejmě vyhovuje něco jiného a nikoho o přednostech benzínových motorů nehodlám přesvědčovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 09:19, RE: bez předmětu
Petr - TipCars.com napisał:
Kdybych nesoudil auta podle sebe, to by dopadlo ... samozřejmě znám řidiče, kterým "dieselová charakteristika" motoru vyhovuje a nedají na ni dopustit. Bohužel řada z nich po vyzkoušení například dobrých benzínových čtyřválců, popř. šestiválců dalo naftě sbohem.

Osobně mi moderní vznětové motory vůbec nevadí. Jejich projev se přibližuje benzínovým motorům. Nemusím diesely které nejdříve netáhnou, pak kopnou a pak zase nic. S takovým vozem není rychlá jízda příliš příjemná. Každému samozřejmě v...
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dvě vteřiny netušíte, jestli to stihnete nebo vás z protisměru něco smete. Vás zajímá pružné zrychlení během jízdy. V pružném zrychlení z 80-120 je dle údajů fordu mondík 2,2tdci rychlejší než třílitrový benzín STI. (a to není 2,2tdci žádné dělo). To je provozně nejzajímavější údaj, popisující co se děje, když předjíždíte na silnici první třídy kamion. Čili čtenáři nenechte se zblbnout kecama o lineárních charakteristikách, pro reálné účinkování v hustém silničním provozu se shánějte po dieslu s kopancem. Údaj o zrychlení z 0-100 nemá pro provoz žádný význam.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 09:25, RE: bez předmětu
anonym napisał:
ono kazdy chvali svoj tovar. ty mas doma benzinak a preto su dieslove motory sadomaso? postav sa vedla dieslaku pod kopec a uvidis ten rozdiel ked sa pohnete.
Ano rozdil je videt na prvni pohled, protoze v oblaku rakovinotvornych sazi by nebylo videt na cestu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 09:42, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dv...
To je samozrejme nesmysl. Pruzne zrychleni je sice pekne, ale obtizne meritelne je totiz extremne zavisle na zprevodovani. Takze ano pokud se s dieselem trefite presne do rozmezi, ktere potrebujete, tak budete mit solidni pruzne zrychleni, ale pokud ne tak vas sice kopanec nakopne, ale pak narazite na nizky rozsah vyuzitelnych otacek (tj. horni limit, ktery je u nekterych dieselu velice nizky) a musite stejne pro zmenu radit nahoru, cimz jste na tom v dusledku uplne stejne jako benzin, kde na zacatku radite dolu a pak uz pohodove zrychlujete, protoze horni limit je na nejakych sestitisicich otackach.
Typicke je tohle chovani treba pro klasicka VW TDIcka aneb nekde kolem dvou tisic kopanec a nekde kolem tri a pul tisic konecna, vyuzitelne pruzne zrychleni prakticky v rozsahu dvaceti triceti kilometru v hodine.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:06, Zigi
FORDEM TAM VLAKEM ZPATKY. Je spousta jiných dobrých aut.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:08, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dv...
Zde si dovolím úplně nesouhlasit. Dejme tomu, že u dieselu nemusíte pro rychlé předjetí předem podřadit a máte aktuálně k dispozici slušnou porci výkonu při kterém ručička otáčkoměru letí rychle nahoru a vy dostáváte štouchanec do zad. Ještě než stačíte atakovat hranici čtyř tisíc otáček, jste nuceni u většiny dieselů rychle předřadit a po chvilce znovu.

To u benzínu je situace jiná. Vím, že budu předjíždět, počkám na vhodný okamžik, podřadím o stupeň dolů a vyrazím vpřed, některé dobré benzíny často táhnou až k hranici 7 tisíc otáček a poskytují v celém spektru ot. často téměř lineární zátah. Proto předjíždějící manévr zvládnete bez přeřazení max. s jedním ...

Samozřejmě pokud Vám vyhovuje diesel, není co řešit. Osobně dávám přednost plynulému zrychlení od 2500-6500 ot.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:12, RE: bez předmětu
anonym napisał:
mám 525D a na první poslech z auta nikdo nepoznal, že se jedná o diesel... pravda, aktuální ceny nafty už z dieselu takovou výhodu nedělají... ale problémy se zimní a letní naftou řeší u benzínky za tebe, joudo
to je hezký a za jak dlouho po nastartování ses chlubil?
A když mi to auto stojí třeba měsíc s letní naftou před barákem, to mi taky vyřeší benzínka, joudo?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:19, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Zrovna včera jsem četl od kolegy test na Mazdu M6 s benzínem, kde si motor pochvaloval, nicméně co se týká předjíždění prozradil, že není problém si podřadit i o dva !!!!! stupně a pak to má pořádný zátah. Tím samozřejmě odhalil nesmyslnost lineárních charakteristik. Řidič při předjíždění potřebuje, aby mělo auto v okamžiku zahájení předjíždění chuť se vůbec hnout. Je největší děs, když začnete předjíždět plyn na podlaze a motor lineárně postupuje po křivce výkonu a vy s hrůzou v očích první dv...
Pokud chcete s benzínem předjíždět bez podřazení a nemáte aspoň 150 koní, tak nepředjíždějte vůbec
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:29,
Nafta patří do kamen. Amen.
Tazateli doporučuji porozhlednout v teto cenove relaci po lepsim, pripadne nevadi li lehce jete dotahnout z D o tridu vyssi rocni vuz.
Mondeo oproti tomu co nabizi mi prijde velmi predrazene.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:32, a co motor 1.6 125ks ?
tazatel má ještě možnost zakoupit nový vůz v Německu, kde je v nabidce motor 1.6 se 125ks. Kolega si zakoupil tento vůz v únoru v Chemnitzu i dealera Fordu, rozdil ceny v porovnání s českým zastoupením cca 100 tis, CZK a to byla ve voze silnější verze 1,6ky. fakturovaná cena 22 tisic Eur pro výbavu trend + nadstandart autoradio s bluetooth řipojením,metalický lak. jediný extra výdaj byla převozní značka za 130 eur a přihlášení na odboru dopravy za cca 2500 CZK. Netuším aktuální ceník Fordu pro červen 08, ale s cenou z Německa se to nedolo srovnávat. dealer byl velice pohotový a vstřícný, zaruka je platná po celé EU
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:32, RE: bez předmětu
anonym napisał:
On někomu vyhovuje drnčící vibrující interiér, včetně vozu, chrochtavý zvuk zpodkapoty, čekání na žhavení, čekání na chladnutí turba, vybírání zimní a letní nafty a spousta dalších nepříjemností a starostí okolo dieselu? Já myslel, že odjakživa to byla jen lacinější a provozně výhodnější alternativa k benzínu? On si z takového sadomasa dělá někdo modlu? Těpic, záplavy newtonmetrů asi vyplachuje mozek z hlavy....
Asi jsi nikdy v nafťáku nejel troubo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:32, RE:
anonym napisał:
FORDEM TAM VLAKEM ZPATKY. Je spousta jiných dobrých aut.
Dobrý príspěvek, ale mě zase tak Fordy nevadí jak zřejmě vám...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 10.06.2008 10:34, RE: bez předmětu
anonym napisał:
to je hezký a za jak dlouho po nastartování ses chlubil?
A když mi to auto stojí třeba měsíc s letní naftou před barákem, to mi taky vyřeší benzínka, joudo?
To musíš být velký trouba když máš auto na naftu a v zimě tam máš ještě letní naftu.Na co jsi si ho kupoval nafťáka na cestu do sámošky ???? 200 m
reagować
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.