David V Právě, něco takového jsem právě očekával, proto jsou pro mne informace ve článku spíše zklamáním. [/quote napisał:
Otázkou ale je, kde je relevantní skutečnost. V článku se pouze píše "jsou známy případy", což lze asi napsat pomalu o každém motoru. Když jsem před lety vybíral auto pro denní ježdění s výkonný motorem, tak 2.5T byla ve finále naprosto jasná volba (i když v menším Focusu), a to právě s ohledem na všude deklarovanou spolehlivost a životnost. Někde dokonce použili slovo "Tankmotor". Proto mne informace v článku zarazily. Nevím, zda je tento motor v Mondeu nějak zásadněji odlišný proti Focusu, ale tam jsem za 4 roky, co jsem v kontaktu s majiteli obdobných aut, nezaznamenal žádný motorický problém ve smyslu zmiňovaném v článku. Snad jediným častějším problémem bývá odvětrávání klikové skříně, což je oprava asi za 5-6tKč. Jinak tento motor není nikterak vyhoněný (spíše přidušený,162kW na 2,5 litru není z dnešního pohledu žádná sláva) a na svůj objem subjektivně vcelku "nevýrazný", ale těžko se bude hledat atmosféra, která nabídbe podobné svezení. A reálně se s ním v Mondeu dá jezdit pod 10 litrů. Za sebe bych se tohoto motoru rozhodně nebál. Svezení je jednoznačně lepší než se slabším 2.0EB, který je v ojetině výrazně dražší, nemluvě o vcelku raritní 176kW verzi. A na závěr bych ještě zmínil jednu věc - v případě zájmu o lepší svezení lze základní SW motoru upgradeovat (např. přímo od specialistů na Fordy v UK) za řádově 10tKč o nějakých 30kW na zhruba 260 PS / 405Nm, což je pak výrazně lepší svezení, a to při naprosto stejné spotřebě. Osobně ověřeno 3 roky a 60tkm na FoFo, kde je upragde dokonce až na 310PS / 460Nm.
Začnu to více monitorovat, protože je to zatím nejpravděpodobnější nástupce. Je to první zmínka o takové fatální závadě, u které je míněno, že to reálně hrozí. Doteď jsem u něj na nic negativního nenarazil.