0
powrót
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.0TDDi - jaký je jeho stav po 200 tis. km?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 11:37, Známkování
Jako majitel Mondea (i když hatchbacku a s benzínem) celkem souhlasím s článkem, ale ne úplně se známkováním na konci. Mondeo má podle mě dílenské zpracování výrazně lepší než za 3, jízdní komfort za 4 je taky hodně (ano, podvozek je tvrdší, ale ne že by se auto třepalo i na rovině a při přejíždění i velkých nerovností nápravy nemlátí jak kladivem). Spotřebu pisatel v článku popsal jako odpovídající rozměrům a pka dá za 4 to je taky nějak moc. Čtyřku by očekával, kdyby diesel žral stejně jak benzín a pětku, kdyby to bylo horší. A výhled bych taky nedal za 3, kombík je prosklený víc jak hatchback, žádné zbytečně tlusté sloupky nebo vysoká hrana oken.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 12:07, Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Do Mondea se dava i povedeny atmosfericky benzin 2.0 104 kW. Dost podobny motor je i v Mazde 6. Po 2,5 letech mame spotrebu podle dotankovani 7.9. Vaha auta pri mereni tlumicu byla lehce pres 1,5 tuny i s ridicem (vazim 80kg). Za ten usetreny 1-1,5L paliva by mi to za to asi nestalo.
Ale chapu ze vyber je v benzinech mensi a nekomu vyhovuje jizdni projev diesla.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 13:01, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Petr S napisał:
Do Mondea se dava i povedeny atmosfericky benzin 2.0 104 kW. Dost podobny motor je i v Mazde 6. Po 2,5 letech mame spotrebu podle dotankovani 7.9. Vaha auta pri mereni tlumicu byla lehce pres 1,5 tuny i s ridicem (vazim 80kg). Za ten usetreny 1-1,5L paliva by mi to za to asi nestalo.
Ale chapu ze vyber je v benzinech mensi a nekomu vyhovuje jizdni projev diesla.
Ten dvoulitr v Mondeu má 107kW, opravdu je povedený, až na vířivé klapky v sání, které se ale dají vyměnit nebo zcela vymontovat. Ta spotřeba v Mondeu je podobná, ale záleží na zatížení. Pokud bude vozidlo dlouhodobě vozit větší váhu, tak spotřeba u dieslu stoupne méně než u benzínu a začne to být víc zajímavé. A ano, ten dvoulitr v Mondeu se špatně shání, kdežto TDDi je běžnější a levnější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 13:05, RE: Známkování
Koloss napisał:
Jako majitel Mondea (i když hatchbacku a s benzínem) celkem souhlasím s článkem, ale ne úplně se známkováním na konci. Mondeo má podle mě dílenské zpracování výrazně lepší než za 3, jízdní komfort za 4 je taky hodně (ano, podvozek je tvrdší, ale ne že by se auto třepalo i na rovině a při přejíždění i velkých nerovností nápravy nemlátí jak kladivem). Spotřebu pisatel v článku popsal jako odpovídající rozměrům a pka dá za 4 to je taky nějak moc. Čtyřku by očekával, kdyby diesel žral stejně jak ben...
Já celkem souhlasím, avšak ke zpracování mám taky výtku, i když jiného charakteru. Trochu mi vadí, že co je vidět vypadá slušně, ale kam oko nevidí, tam jsou vidět úspory. V tomto předchozí Vectra A byla lepší nicméně uznávám, že 3-ka je až moc přísná. Co se týká komfortu, tak jsem ten snížený podvozek už nehodlal dál snášet a nechal předělat na sériový (kdo četl mou recenzi, tak ví). To je nebe a dudy. Nový sériový podvozek je sice tvrdší, než měl můj předchozí Opel, ale ne nepříjemně a s volantem je radost hýbat. Rozhodně 4 za komfort je nesmysl, ale pokud by se to porovnávalo s frantíky, tak to možná někomu takto připadat může.
Spotřeba, nevím, za kolik by lidi chtěli v 1,5 tuny těžkých autech jezdit, když 6,5-7 se jim zdá hodně. Já jezdím za 9 a na 170 benzínových koní mi to přijde nádherný výsledek a kvůli 2-ma ušteřeným litrům bych do chrochty nešel - to jsem si raději vybral o něco starší kousek, což se u benzínových agregátů dá spíše risknout.
Nicméně musím chtě-nechtě potvrdit jeden neduh - centrální zamykání. Jak poklesne teplota k 5-ti °C, tak studený auto nejde dálkou zamčít. Musím klíčem do dvěří a pak ještě dálkou dozamknout. Když se auto prohřeje, tak jde zamknout normálně. Odemčít jde kdykoliv. Je to o koncových kontaktech v zámku, protože prostřik WD-40 tento stav výrazně zlepší. Není to fatální, ale otravuje to. Letos je teplo, takže to zazlobilo jen párkrát. Někde jsem četl, že je to způsobeno porušenou vnitřní izolací dveří, která u prvních ročníků nebyla valná a má to i souvislost s rezavěním jejich spodků (to mám zatím OK).
Jinak včera je to přesně rok a půl, co Mondeo mám a krom chyb, které mělo při koupi (tekoucí gufero, zámky, zatuhlá klapka regulace teploty vzduchu, vytržené silentbloky zadní nápravy) se mi zatím nic dalšího nevysypalo. Jo vlastně odešla mi plynokapalinová vzpěra na 5-tých dveřích - prkotina - pokud ji člověk nechce koupit u Fordu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 13:06, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Petr S napisał:
Do Mondea se dava i povedeny atmosfericky benzin 2.0 104 kW. Dost podobny motor je i v Mazde 6. Po 2,5 letech mame spotrebu podle dotankovani 7.9. Vaha auta pri mereni tlumicu byla lehce pres 1,5 tuny i s ridicem (vazim 80kg). Za ten usetreny 1-1,5L paliva by mi to za to asi nestalo.
Ale chapu ze vyber je v benzinech mensi a nekomu vyhovuje jizdni projev diesla.
Jako byvly majitel Mondea 2004 TDCI (ktere ukradli pred mesicem) a ridic druheho mondea ktere ma mama 2.0 benzin 2004 mohu tyto auta jen doporucit. Pro me osobne je 2.0 benzin slaby, obzvlaste pokud jedete ve 4 lidech, ale jinak souhlasim, ze spotreba bez problemu do 10 litru cukacky po Praze, a celkvova se drzi okolo 8 litru, na tu vahu auta vyborny vysledek. Muj naftak jezdil s tezsim autem o dost lepe, spotrebu jsem mel mezi 6 - 6.5. Trosku tezsi cumak byl citit, ale nic vyrazneho, pro laika rekl bych asi nulovy rozdil. Benzin mel v nasem pripade mekci perovani a byl trosku pohodlnejsi, naftak byl o neco tvrdsi, ale mel jiz menene tlumice a nevim za jakou znacku, ale nebyl to original. Jinak koroze i u faceliftu 2004 se objevila, jen zlehounka na spodni hrane prednich dveri, jinak nikde nic. Za tu cenu jsou to skvela auta okolo cca 150 tis za modely 2004. Jinak po kradezi sveho mazlika pujdu opet do mondea, jen uz misto 2.0 TDCI pujdu do 2.2TDCI. Benzin nechci z jedineho duvodu a to je vybava....strasny maly vyber a pokud mate vysoke pozadavky na vybavu tak benzin temer nesehnatelny. Pozadavky na vybavu mam didi klima, ESP, tempomat, xenony, kuze, original dotykova navigace, naslo mi to jen jedno mondeo v benzinu...3.0 ST, ktery byl hned pryc, ale naftaku je tam hodne a muzu vybirat i barvu....a s mym rocnim najezdem pri rozdilu spotreby cca 2 litry mam na nove vstrikvoace s dvouhmotovym setrvacnikem behem roku a pul, takze se mi to vyplati. Ukradene mondeo melo najeto skoro 200 Tis km a dvouhmotak i vstriky puvodni a dle mereni cca 3 mesice pred kradeji vstriky stale bez problemu v norme dle Delphi Diesel servisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 14:05, RE: Známkování
David V napisał:
Já celkem souhlasím, avšak ke zpracování mám taky výtku, i když jiného charakteru. Trochu mi vadí, že co je vidět vypadá slušně, ale kam oko nevidí, tam jsou vidět úspory. V tomto předchozí Vectra A byla lepší nicméně uznávám, že 3-ka je až moc přísná. Co se týká komfortu, tak jsem ten snížený podvozek už nehodlal dál snášet a nechal předělat na sériový (kdo četl mou recenzi, tak ví). To je nebe a dudy. Nový sériový podvozek je sice tvrdší, než měl můj předchozí Opel, ale ne nepříjemně a s volan...
S těma zámkama asi patřím ke šťastnějším, zatím se mi stalo jen jednou v zimě, že se mi při jízdě najednou zamkly dveře, když jsem je odemknul, tak se zamkly znovu, pak se zase odemkly.Pár minut to takto cvakalo, pak to přešlo a od té doby se to už nezopakovalo. Nicméně jsem raději přestal škrábat okna na nastartovaném autě, abych nezůstal u zamčeného nastartovaného auta s klíčema vevnitř.

P.S.: pokaždé, když pošlu příspěvek, napíše to chybové hlášení, a zůstane to viset, musím dát F5, aby se to načetlo znovu. Už jsem posílal chybové hlášení, ale žádná reakce. Stává se to ještě někomu?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 14:14, RE: Známkování
Koloss napisał:
S těma zámkama asi patřím ke šťastnějším, zatím se mi stalo jen jednou v zimě, že se mi při jízdě najednou zamkly dveře, když jsem je odemknul, tak se zamkly znovu, pak se zase odemkly.Pár minut to takto cvakalo, pak to přešlo a od té doby se to už nezopakovalo. Nicméně jsem raději přestal škrábat okna na nastartovaném autě, abych nezůstal u zamčeného nastartovaného auta s klíčema vevnitř.

P.S.: pokaždé, když pošlu příspěvek, napíše to chybové hlášení, a zůstane to viset, musím dát F5, aby se...
Mně se to stává prakticky kdykoliv, nicméně už sem méně přispívám, tak mě to netrápí. Myslím, že sláva Tipcarsu už pominula. Třeba vyloženě krok z5 je nemožnost řadit příspěvky v diskusi podle času.
Navíc články jsou zde čím dál horší. A je to dokola o tom stejném.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 14:21, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
mufik.martin napisał:
Jako byvly majitel Mondea 2004 TDCI (ktere ukradli pred mesicem) a ridic druheho mondea ktere ma mama 2.0 benzin 2004 mohu tyto auta jen doporucit. Pro me osobne je 2.0 benzin slaby, obzvlaste pokud jedete ve 4 lidech, ale jinak souhlasim, ze spotreba bez problemu do 10 litru cukacky po Praze, a celkvova se drzi okolo 8 litru, na tu vahu auta vyborny vysledek. Muj naftak jezdil s tezsim autem o dost lepe, spotrebu jsem mel mezi 6 - 6.5. Trosku tezsi cumak byl citit, ale nic vyrazneho, pro laika ...
2.2 TDCi je lehčí než 2.0 TDCi a má snad odolnější dvouhmoťák. Kdybych chtěl diesel, sháněl bych přesně tohle. A kůži jen s perforovanými sedáky, na hladkých se člověk klouže v zatáčkách. Jednou jsem zkusil a stačilo mi to.Jinak si myslím, že nafťák musí být tvrdší, při stejném zdvihu musí odpružit vpředu 100 kg navíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 14:23, RE: Známkování
David V napisał:
Mně se to stává prakticky kdykoliv, nicméně už sem méně přispívám, tak mě to netrápí. Myslím, že sláva Tipcarsu už pominula. Třeba vyloženě krok z5 je nemožnost řadit příspěvky v diskusi podle času.
Navíc články jsou zde čím dál horší. A je to dokola o tom stejném.
Skoro jako by to tu chtěli nechat chcípnout.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 19:06, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Koloss napisał:
2.2 TDCi je lehčí než 2.0 TDCi a má snad odolnější dvouhmoťák. Kdybych chtěl diesel, sháněl bych přesně tohle. A kůži jen s perforovanými sedáky, na hladkých se člověk klouže v zatáčkách. Jednou jsem zkusil a stačilo mi to.Jinak si myslím, že nafťák musí být tvrdší, při stejném zdvihu musí odpružit vpředu 100 kg navíc.
Nevím, kde jsi čerpal informace, ale co jsem viděl já, tak 2.0 tdci by měl být lehčí o cca 20 kg. Co se týče setrvačníků, měli by vydržet zhruba stejně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 20:06, Zámky
Oprava zámku spočívá ve výměně mikrospínače v zámku řidiče.Mě šlo auto jen zamykat a odemykat na dálku.Kufr jen dálkou.Vyměnil sem mikrospínač za 50kč a funguje vše bez problémů.

Jinak já mám 1,8 92kw spotřeba průměrně 8l/100km. Mám rok 2002. Klapky sem vyndal ven a chystám se je koupit v UK za cca 200kč kus a vyměnit je pak.
Jinak sem spokojený akorát teď budu muset řešit ručku mám ten nefunkční samostav
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 20:08, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
mires napisał:
Nevím, kde jsi čerpal informace, ale co jsem viděl já, tak 2.0 tdci by měl být lehčí o cca 20 kg. Co se týče setrvačníků, měli by vydržet zhruba stejně.
Katalog Mondeo vydaný 02.2006 uvádí tyto provozní hmotnosti, beru jen výbavu Ghia, pro ostatní je to analogické, převodovka šestikvalt manuál. Pro zajímavost jsem přidal můj oblíbený dvoulitr benzín s pětikvaltem.

provedení 2.0TDCI 2.2TDCI 2.0 benzín
------------------------------------------------------
sedan 1505 1486 1378
hatchback 1531 1495 1386
kombi 1587 1574 1457

Co se týče setrvačníků, tak ověřené to nemám, ale stejné nejsou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 21:10, RE: Zámky
Vondri napisał:
Oprava zámku spočívá ve výměně mikrospínače v zámku řidiče.Mě šlo auto jen zamykat a odemykat na dálku.Kufr jen dálkou.Vyměnil sem mikrospínač za 50kč a funguje vše bez problémů.

Jinak já mám 1,8 92kw spotřeba průměrně 8l/100km. Mám rok 2002. Klapky sem vyndal ven a chystám se je koupit v UK za cca 200kč kus a vyměnit je pak.
Jinak sem spokojený akorát teď budu muset řešit ručku mám ten nefunkční samostav
Už si nevzpomenu, kolik ty klapky stály, ale cena jedné byla taky kolem 200 kč přímo u Fordu. Samostavy na ruční brzdě mě taky potkaly, řešil jsem to na obou stranách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 21:26, RE: Známkování
Koloss napisał:
S těma zámkama asi patřím ke šťastnějším, zatím se mi stalo jen jednou v zimě, že se mi při jízdě najednou zamkly dveře, když jsem je odemknul, tak se zamkly znovu, pak se zase odemkly.Pár minut to takto cvakalo, pak to přešlo a od té doby se to už nezopakovalo. Nicméně jsem raději přestal škrábat okna na nastartovaném autě, abych nezůstal u zamčeného nastartovaného auta s klíčema vevnitř.

P.S.: pokaždé, když pošlu příspěvek, napíše to chybové hlášení, a zůstane to viset, musím dát F5, aby se...
me to taky vzdycky klekne kdyz se pokusim odeslat zpravu, a to jak v exploreru tak i ve firefoxu...jinak chybi me razeni konverzace podle data predani a celkove od zmeny vzhledu techto stranek to stoji za prd....:(
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 22:38, RE: Zámky
Koloss napisał:
Už si nevzpomenu, kolik ty klapky stály, ale cena jedné byla taky kolem 200 kč přímo u Fordu. Samostavy na ruční brzdě mě taky potkaly, řešil jsem to na obou stranách.
jj,klapky sem bral u charouze asi za 800,- za 4ks, akorat ze je nemaj zarazene v catu jako ND u aut pred FL...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 23:20, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Koloss napisał:
Katalog Mondeo vydaný 02.2006 uvádí tyto provozní hmotnosti, beru jen výbavu Ghia, pro ostatní je to analogické, převodovka šestikvalt manuál. Pro zajímavost jsem přidal můj oblíbený dvoulitr benzín s pětikvaltem.

provedení 2.0TDCI 2.2TDCI 2.0 benzín
------------------------------------------------------
sedan 1505 1486 1378
hatchback 1531 1495 1386
kombi 1587 1574 1457

Co se týče setrvačníků, tak ...
K tem vyrivym klapkam, co si lidi nechavaji Mondeu v 2.0L benzin radsi vymontovat. <br>
Prestoze v Mazde je skoro ten samy motor, tak jsem v diskusich na Mazda klubu nenasel, ze by tohle nekdo resil. Nebo ze by nekomu vletly do sani. <br>
Mel jsem z toho trochu obavu, ale zda se ze v Mazde 6 s tim problemy nejsou. Bud tam ty klapky nejsou uz z vyroby nebo jsou odolnejsi. Doufam ze se nepletu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 22.11.2010 23:30, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
mufik.martin napisał:
Jako byvly majitel Mondea 2004 TDCI (ktere ukradli pred mesicem) a ridic druheho mondea ktere ma mama 2.0 benzin 2004 mohu tyto auta jen doporucit. Pro me osobne je 2.0 benzin slaby, obzvlaste pokud jedete ve 4 lidech, ale jinak souhlasim, ze spotreba bez problemu do 10 litru cukacky po Praze, a celkvova se drzi okolo 8 litru, na tu vahu auta vyborny vysledek. Muj naftak jezdil s tezsim autem o dost lepe, spotrebu jsem mel mezi 6 - 6.5. Trosku tezsi cumak byl citit, ale nic vyrazneho, pro laika ...
to muffik, pri tvem najezdu (kdy za 1,5 roku vydelas cca 50 tisic) bych sel taky jednoznacnee do nafty. Urcite ale ne kvuli kozenym sedackam a orig. navigaci. Ale kazdy ma trochu jine priority
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.11.2010 10:38, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Petr S napisał:
to muffik, pri tvem najezdu (kdy za 1,5 roku vydelas cca 50 tisic) bych sel taky jednoznacnee do nafty. Urcite ale ne kvuli kozenym sedackam a orig. navigaci. Ale kazdy ma trochu jine priority
vstriky a dvouhmotak uz nestoji nastesti tak astronomicke penize, horsi to je spise s tema vstrikama. 20 tis, ale dvouhmotak LUK vcetne spojky kompelt je 12 tis material a prace u kamarada v servisu, ale i tak souhlasim ze cca 35 tis je hodne, ale jak rikam, ze rok to mam usetrene na tom palivu a jelikoz predesle mondeo vydrzelo 200 tis km a tyto veci puvodni v stalem dobrem stavu dle servisu tak se toho tak nebojim. Chapu, ze pro nekoho kuze nebo navigace nebo tak muze byt zbytecna...ale clovek si rad polepsi proti tomu co me. Navigaci mam jinak prenosnou, ale libi se mi kdyz je to original vestavene a prsote to tam pasuje (ale zas riziko kradeze) a sedacky v kuzi je spise takova esteticka zalezitost, pokud to neni alcantara nebo jak se to pise tak ma spise kuze jen nevyhody, ale libi se mi to :) Problem proste je ze ty benziny maji akroat tak klima a sehnat uz i tempomat s ESP je tezke a hlavne s manualem....a 2.0 me prijde slaby, a tech 2.5 a ST je tady strasne mco malo a v cizine to taky neni o moc veselejsi...a musim i rict ze se mi s naftakem jezdi lip, i kdyz nic proti benzinu, ted po kradezi mondea jsem narychlo koupil hondu accord 97 s 2.2 vtec a ma to taky sve kouzlo :) ale tahne me to zpatky k mondeu kombi :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.11.2010 11:22, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
mufik.martin napisał:
vstriky a dvouhmotak uz nestoji nastesti tak astronomicke penize, horsi to je spise s tema vstrikama. 20 tis, ale dvouhmotak LUK vcetne spojky kompelt je 12 tis material a prace u kamarada v servisu, ale i tak souhlasim ze cca 35 tis je hodne, ale jak rikam, ze rok to mam usetrene na tom palivu a jelikoz predesle mondeo vydrzelo 200 tis km a tyto veci puvodni v stalem dobrem stavu dle servisu tak se toho tak nebojim. Chapu, ze pro nekoho kuze nebo navigace nebo tak muze byt zbytecna...ale clovek...
Mám světlou perforovanou kůži. V létě nepálí a nepotím se v ní. V zimě ženu studí než začne hřát vyhřívání, já si ho ani nepouštím, protože mě přes moje huňatý nohy ani moc nestudí. Kůže klouže, ale tvarování sedadel je slušné, takže zase žádná tragédie.
Ovšem v čem se kůži nic nevyrovná, tak to je údržba. Malé je v autě špatně, takže když mi 2x hodila na sedadla tyčku, tak stačilo prakticky pár vlhčených ubrousků a bylo po špíně a smradu. Nejezdil jsem v kůži a teď v ní jezdím. Nebyl to plán, protože v ojetině si člověk nediktuje, ale jsem za ni rád. Co mi v autě chybí ke štěstí je tempomat, ten je skvělý. Ovšem, kdybych moc chtěl, tak lze dodělat a existují i neorigo kity. Jenže já spíš patřím k tě, co si místo kvalitní muziky zgenerálkují brzdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 23.11.2010 12:32, RE: Pri te spotrebe bych sel do benzinu.
Petr S napisał:
K tem vyrivym klapkam, co si lidi nechavaji Mondeu v 2.0L benzin radsi vymontovat. <br>
Prestoze v Mazde je skoro ten samy motor, tak jsem v diskusich na Mazda klubu nenasel, ze by tohle nekdo resil. Nebo ze by nekomu vletly do sani. <br>
Mel jsem z toho trochu obavu, ale zda se ze v Mazde 6 s tim problemy nejsou. Bud tam ty klapky nejsou uz z vyroby nebo jsou odolnejsi. Doufam ze se nepletu
No on ten motor úplně identickej není, už mírně odlišný výkon naznačuje, že jsou tam odchylky a může to být právě zcela jiným sáním.
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.