David V napisał:
donald napisał:
Někteří pochopili, co jsem se snažil popsat - jak využívat kinatickou energii těžkého a aerodymického vozu. Jen tam, kde tomu nebrání sil. provoz, pochopitelně. O tom, že to funguje, svědčí moje spotřeba 5 - 5,5 litru. Ještě mne napadá, že při tomto režimu se méně využívá recirkulace výf. plynů, což vede k vyšší účinnosti motoru.
Je pravda, že mě u Mondea překvapila poměrně velká setrvačnost, nicméně dobrých jízdních průměrů dosahuji spíše plynulou jízdou s ustálenou rychlostí, a to se nebojím si při předjíždění sáhnout pro výkon. Např v sobotu jsem absolvoval cestu na Blanensko a z5 s rodinkou a střešním boxem se spotřebou 8 ltr/100 a předesílám, že patřím k těm rychlejším (mírně přes limit). Mnoho řidičů jezdí pomalu a v poslední době nezřídka předjíždím více aut naráz, protože se po široké přehledné státní plouží 75-80 km/h jako vláček a nikdo si netroufne předjet. Společným jmenovatelem je pak auto patřící do skupiny "malé vozy", méně pak "nižší střední". I když v sobotu jsem předjížděl i BMW 7er staršího data výroby, kde jel řidič asi kochací jízdu. Nicméně mám za sebou i nedávnou cestu po dálnici se střešním boxem a plným využitím užitečné hmotnosti. Řekněme, že jízda +/- 130 km/h znamenala spotřebu cca 9 litrů. Neutrál dávám jen v místech, kde mě zařazená rychlost brzdí natolik, že musím mít nohu na plynu, a to atmosférický benzín není tak citlivý na zatuhnutí naklápění statorových lopatek, pokud se dlouhodobě jen lechtá. Na fóru jsem se setkal se spořílkem, který jezdil tak úsporně, že se mu výše popsané stalo a veškerá úspora přišla vnineč.
Jízda na neutrál je koneckonců přestupek proti vyhlášce o pravidlech silničního provozu... To jen na na okraj...