Cztwartek 08.11.2007 10:41,
Spotřeba Mondeo přečipováno z 96kW na 125kW
Vlastním Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi 6st.př, původně 96kW, r.v.2004, koupeno jako předváděcí vůz s najetými 25 000km, nyní 148 000km.
Spotřeba udávaná výrobcem v TP podle metodiky ES 1999/100:
7,7/4,7/5,8 s korekcí po přestavbě na montážní (odečet DPH) 7,4/5,0/6,1 (zvedla se hmotnost).
Pro zajimavost si to porovnejte s údaji výrobce u hondy nebo mazdy.
Co se týká spotřeby WV, tak další auto ve firmě máme přečipovanou Octávii 1.9 z 66kW na 96kW a i když sní člověk jezdí jako prase, tak se spotřeba pohybuje maximálně okolo 5L/100km (spotřeba udávaná výrobcem v TP 6,6/4,2/5,0)
Mondeem jezdím denně okrsky/město/dálnice.
Průměrná spotřeba po chiptuningu se ustálila v létě s klimou 5,9 , v zimě 6,3 ... dokladováno v účetnictví firmy.
Spotřeba je vyšší na dálnici než na okrskách.
Do chiptuningu při 30 000km (http://www.abctuning.cz), jsem šel konkrétně z důvodu, krerý jste již zmiňovaly, a to, že mi auto velmi často zdechlo při rozjezdu (v kritických situacích jde o život).
Chiptuning se projevil nejvíce v tom, že charakteristika motoru se přiblížila benziňáku a problém se zdechnutím motoru při rozjezdu zmizel.
Dříve motor strácel dech po vytočení na cca 3 20Oot/min, po chiptuningu jde s konstantním záběrem až do omezovače.
Chiptuningem se zvedl výkon z 96kW na 125kW a krouťák z 330Nm na 405Nm (to je papírový údaj a subjektivní pocit že auto fakt jede, neověřeno ve zkušebně).
Co se týká závad, při cca 80 000km odešli zadní tlumiče (kombi má složitou a více namáhanou zadní nápravu) a při 105 000km ložisko levého předního kola.
Dále mohu porovnat s modelem MkII 2.0 benzin 96kW, r.v.98, Ghia, kombi:
Starší oválný model byl podstatmě komfortnější, menší hluk v interiéru související s aerodinamikou (oblá karoserie bez hran), benziňák taky v interiéru neslyšíte (venku taky ne), měkčí odpružení. Bohužel spotřeba byla při stejném výkonu 10-12L/100km
reagować