Martin napisał:
Bestdriftere, já mám jako svoje soukromé auto corollu 10 let starou a najeto 88 tis. km. Dle tvé definice jsem zloděj, protože tam musím mít 10 x 20 tis km tj = 200 tis. km.
Jinak pro tvoji informaci rocne najedu na sluzebnim aute cca 50 - 60 tis za rok. Takto to je na bezne (pouzivani soukromeh oauta a sluzebniho) u dost lidi v Evrope, tak nevim proc se divis, ze muze byt slusna ojetina s malo km....
No ale přečtěte si ten článek nahoře, včetně kolegy co píše o té Tygře. Nevím, že by se do Tigry někdy dával diesel a Vy naopak těch 50-60tis. asi nejezdíte s benzínem a s Corolou 9 tis s dieselem.
Ve svém okolí znám člověka, který najede ca 5tis. km/rok a přesto si koupil nový diesel. Proč ne. Srovnávat pořizovací cenu je jedna věc, srovnávat cenu servisu je druhá věc a "mít pro něco srdce" třetí.
Jenže v CZ se rozdíl provozních nákladů hodnotí již jen podle povinného ručení. To je na 2L D i Benz stejné. Nikoliv však např. D, kde se platí pojištění a daň a to je ca 2x dražší pro diesel a proto můj švagr(v D), který najede ca 27-32 tis/rok se stále nemůže rozhodnout pro diesel. Prostě by prodělával.
Samozřejmě, že nevím. jak je to v Holandsku, tam se myslím platí daň už při koupi auta, alle jak znám jejich šetření, určitě to má většina - opakuji většina řádně propočteno. Přesto mohou být výjimky tak asi 1 auto z 500 (typuji).