Pepe napisał:
Zvirak napisał:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě
. Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.
V servisce ale nemusí být zanesená havárie. Pokud někdo auto nabourá a nechá ho opravit mimo autorizovaný servis, tak se to dealerství nedozví. Např. Toyota má celoevropskou elektronickou servisní knížku, ale jak mi řekli v autorizáku během opravy blatníku světla a nárazníku, tak tato oprava se do servisky nedostane, ani do papírové ani do elektronické. Tuhle informaci jde ověřit jen v servisu, který auto servisoval. Nevím jak to má Peugeot, ale u Toyoty to funguje takto.Jinak vraky aut se prodávají na aukcích, např. na http://www.totalcar.cz/ Zde si auto koupí opravce a buď opraví a prodá nebo rozebere na náhradní díly. Např. my jsme prodali skrz pojišťovnu vrak Yarise přes tento server. Měl vystřelené 3 přední airbagy. Je otázka jestli opravce tam např. vrátí všechny 3 airbagy. Pokud jo, tak se připravuje o zisk a teoreticky může prodat auto se ztrátou. Osobně bych proto pokud možno už ojetinu nekupoval.