Hezká recenze, dvolím si malé srovnání vozů. Před rokem jsem rodičům pomáhal, vybírat auto ze segmentu malých vozů.
A projeli jsme: Ford Fiesta 1,2 44kw, C3, Hyundai i 20 1.2 57 kw, Peugeot 207 1.4 54 kw a Citroen C3 1, 54kw. A můžu říct, že asi nejlepší motor měl i20, hezky tahal, rád se vytáčel a hlavně spotřeba, známá ho má a jezdí s ním do Brna cca 60 km má spotřebu kolem 5,5l/100km a někdy i méně. Ale bohužel ten interiér nic moc, hodně levné plasty zadní dveře docela odfláknuté a pořád ji tam něco vrže, což je docela škoda. Jinak Fiesta podvozek, je neoddiskutovatelně nejlepší, ale motor nic moc, stísněný interiér, ale zase poctivě a kvalitně sestavený a z mého vkusu asi nejhezčí auto.
No nakonec si koupily 207, motor 1,4 54kw 8V, je docela letitý, na tak malé auto docela „uchystaný“ K dnešnímu dni mají najeto 11 000km a průměrná spotřeba cca 7,5l/100km na tak malé a lehké auto je to docela hodně, když jedu já do Brna cca 60km (tu stejnou co jezdí známá z i20) tak mám spotřebu 6,8l/100km a to se docela snažím. Jinak podvozek docela „německý“, je tvrdý trošičku uskákaný, ale že by se s tím dali řezat zatáčky to zase ne. Se mi líbí jak některé automobilky řeší sportovní pojetí tím, že, dáme tam silnější pružiny a tužší tlumiče“
výsledek je pak ten, že auto je uskákané, nedrží stopu (jinak vzadu je klasická vlečná náprava).
Absolutně „gumové řízení“, které při vyšších rychlostech sice zatuhne, ale má pořád stejný odpor v řízení, pokud jedete do zatáčky nebo rovně, bez žádné odezvy. Jinak interiér je docela hezký, útulný prostorný zatím nic nevrže hodně praktický se spoustou odkládacích přihrádek-holt tohle Francouzi umí. Jinak na dnešní dobu docela „příšerné“ řazení, vůbec se divím, jak tuto převodovku v roce 2011 mohl někdo dát do auta.
Kdybych měl vybírat tak bych si koupil Fiestu s motorem z i20, s praktičností 207.