anonim napisał:
6valu hlavne, koroze se da osetrit a podvozek zrepasovat bude taky palba, aby po letech bezudrzboveho provozu pred prodejem na ceskych cestat aspon prosel STK bez uplatku (jen tech cepu a ramen na napravach).
Neznám stroj, který by nebylo potřeba po létech bezúdržbového provozu repasovat. Nicméně zrovna Mondeo má podvozek relativně trvanlivý, stejně jako třeba Focus. Neříkám, že Ford nemá bolestivá místa, třeba teď jsem měnil 4 silentbloky na zadní nápravě, což je zrovna bolestivé místo, ale nakonec jsem i s geometrií platil 6500 (strašili mě 8-mi) ve Fordu, ale je to únosné vzhledem k ceně, za kterou Mondeo dneska pořídíš.
Ovšem běžný spotřební materiál na Fordy (destičky, kotouče, filtry, olej, tlumiče, silentbloky) není závratně drahý a to ani ten prvovýrobový (originální). Třeba hliníková ramena Mondeo I, Ifacelift i II (ani Focus a tím méně Escort) opravdu nemá a čepy se u většiny aut dají vyměnit jednotlivě, ale znamená to odvrtání nýtů. A jakých čepů a ramen? Vpředu jsou 2 čepy a 2 ramena cca za 2 maximálně 3 tisícovky jedno i čepem a zadek, přiznávám, je složitější, ale je to taky na tom autě při jízdě cítit.
Co se týká motorů, tak s benzínovými od Forda zásadní problémy nejsou. Ano 6-ti válce si vezmou olej (mám jeden takový doma), ale 1x za měsíc ho zkontrolovat a případně dolít je krom jeho pravidelných výměn jediná starost o motor. Jeho projev ovšem tohle drobné jednoměsíční desetiminutové příkoří předčí. Apropos z různých stran se mi donáší informace, že víceválcové mnohaventilové motory prostě olej dovnitř propouštějí.
Nevím, pod kolika Fordy jsi ležel a v jakém stavu se k Tobě dostaly, ale já mám kolem sebe v poslední době převážně Fordy i v rodině i v práci a všichni jsou s provozem těchto aut spokojeni. (jedná se o 7 vozidel (Fiesta, Escort, 3*Focus,2* Mondeo) stáří od 12-ti do 4 let)
Takže mě výkřiky nějakýho Jardy a anonima mě vedou k myšlence, že si mezi vozy buď neumí vybrat ty méně opotřebované nebo jsou jejich informace o Fordech zprostředkované.