matys000 napisał:
Koloss napisał:
matys000 napisał:
Nebo také by se pán mohl podívat po Ford S-Max s motorizaci 2.0 TDCi. Do 200tis kč se dá sehnat velice pěkný kousek v dnešní době. Spolehal bych se především na vozy po 1.majiteli a se serviskou. Docela se mmi zalíbil když jsem se díval zda se dá nějaký S-MAX sehnat tak jsem našel za 189 000Kč v takové oranžové metalíze ale není to jak pomeranč :D se 186tis km s klimou, 8x airbag a vším možným a s motorem 2.0 TDCI 103kW a 6° převodovka která bude vhodná na dálnici. Myslím si že 103kW je na takový to vůz dostačující pohon a to včetně na vyjetí nějakého kopečku.
S-Max obecně není vůbec špatná varianta, ale u toho 2.0 TDCI už asi bude vždy DPF, což u ojetin začíná být potenciální průserová záležitost. Asi bude bez DPF 1.8 TDCI, ale s tím výkonem to bude řekněme hodně základní motorizace.
1.8 TDCI má 92kW a podle jednoho fóra Ford nemá DPF. A zas kdyby si pán pořídil S Max 1.8TDCI 92kW tak zase bude platit stejnou pojistku jak dosud na Cmax a když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI tak bych nechal 1.8 TDCI ještě chipnout :) Tady v nabídkách Ford S-Max jsem našel 1.8 TDCI za 160tis a vypadal dobře :) a má také 6kvalt :D
A kolik teda se tak ušetří za to pojištění? Podle mne rozdíl v roční pojistce může být okolo 1 tisíce korun. Víc ne. Předpokládejme, že by si pán hodlal nechat to auto asi tak 5 let. To dělá 5 tisíc rozdíl. Auto koupí za cca 180 tisíc. Po pěti letech klesne cena vozu na 80 tisíc. Za opravy a údržbu dá řekněme 30 tisíc (a to jsem hodně z levného kraje). Při nájezdu 25 tisíc km ročně ( tedy 125 tisíc km za 5 let při průměrné spotřebě 7 litrů na 100km a ceně paliva 35 Kč za litr ) utratí celkem 306250,- Kč jen za palivo.
Podtrženo sečteno náklady na 5 let provozu budou cca 436250,- Kč. Pochopitelně + navíc ono povinné ručení. Takže to bude:
- pokud "ušetří" 436250,- + (5x3000,- povinné) = 451250,- Kč
- nebo pokud neušetří 436250,- + (5x4000,- povinné) = 456250,- Kč
Přepočteno ještě na km:
- pokud pán "ušetří", bude jezdit za 3.61,- Kč na km
- pokud pán neušetří, bude jezdit za 3.65,- Kč na km
Fakt je tam ten rozdíl za povinné ručení tou hlavní položkou? Fakt by to měl pán zohlednit? Samozřejmě vím, že pro 80 procent lidí je povinné ručení magickým zaklínadlem. Mě ale osobně připadá že cenu za provoz ovlivňuje jen velmi málo...
Závěr tedy je "když si spočítá kolik ušetří na pojištění oproti 2.0 TDCI", zjistí, že neušetří nic.